K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2006, 12:54   #1
TULLE5AA
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2006
Indlæg: 7
Styrke: 0
TULLE5AA er ny på vejen
pension

hej jeg vil lige høre om nå man få fortræelse for afgørelsesteamet hvad kan de spørge om er det dem der afgøre om jeg skal have pension er det en god ide at møde op. jeg har fået papir på at vis det går igenem får jeg pension fra 1/2/07 så det bliver svært at skulde vente på svar.
TULLE5AA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2006, 21:20   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: pension

En søgning på pensionsnævn frembragte denne tråd som du måske kan have glæde af http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...d=615&pid=3998
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 09:00   #3
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
RE: Møde i pensionsnævnet.

Jeg var til møde i pensionsnævnet i går. Jeg blev noget nervøs, da jeg så, der sad 6 personer omkring bordet, men det gik smertefrit. Tilstede var: vicearbejdsmarkedschefen (chef for pensionsnævnet), afdelingschef i Arbejdsmarkedscentret (dagpenge/modtagelse), afdelingschef i Arbejdsmarkedscentret (rådgivning), områdeleder i Pensionsområdet, lægekonsulenten samt en sekretær.
De præsenterede sig, hvorefter de stillede et par spørgsmål omkring ting, jeg allerede havde oplyst om, og som også stod i de papirer, de havde læst i sagen. Bl.a. ville de vide, hvad jeg får tiden til at gå med herhjemme, (f.eks. læser, ser tv, surfer på nettet, og hvilke ting jeg IKKE kan såsom at vaske gulv, støvsuge, skifte sengelinned og lign.) Hvordan jeg fik fritiden til at fungere, mens jeg var i arbejdsprøvning, (om der var ting jeg ikke kunne foretage mig efter ”arbejdstid”, fordi jeg måske var for træt og havde smerter.) Der blev som sagt kun spurgt om ting, de allerede havde læst om i papirerne. Jeg blev spurgt, om jeg havde yderligere kommentarer til sagen, hvad jeg ikke havde, da alle papirer var til min fordel.
Det var ganske smertefrit og jeg blev lodset ud af døren efter ca. 10 min, hvorefter han kom ud kort tid efter og sagde, at jeg nu er tilkendt pension pr. 1/1-07. Det var faktisk besluttet på forhånd, da alle parter i sagen entydigt sagde, at min arbejdsevne var sat til under 1/3.
Jeg får så i næste uge et brev med forskellige papirer tilsendt, så jeg ved hvordan jeg skal forholde mig herefter.
Det er en enorm lettelse omsider, efter over 2 år på sygedagpenge, at få den besked, uanset hvor sørgeligt man så synes det er, ikke at være arbejdsdygtig længere i en alder af kun 44 år pga kronisk sygdom.
Så jeg er i dag betydeligt mere glad, end jeg var i går ved samme tid og kan nu focusere på at skabe mig en ny tilværelse, hvor ikke alt drejer sig om at vente på breve og samtaler hos diverse sagsbehandlere.

Vh Helle.

ps Jeg er glad for, at jeg mødte op. Det er rart bagefter at vide, at jeg selv har været tilstede, da min fremtid blev afgjort. Ellers ville jeg nok i dag sidde og tænke over, hvad der mon var foregået. Men jeg tror dog ikke, at det havde nogen indflydelse på sagen.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 10:11   #4
mamahonny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 10
Styrke: 18
mamahonny er ny på vejen
RE: pension

Stort tillykke !!!! -Tænker det har været en hård proces...
mamahonny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2006, 11:31   #5
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: pension

Tillykke! Det bliver en god jul, hva'? Du må virkelig føle dig lettet.

Julehilsner Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension