K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2006, 12:28   #11
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re: hold jer langt fra forsøg

:|Hej igen Guffi.
Jeg vælger (for det er da virkelig mit inderste ønske og håb) at tro at Losumas indlæg er en REN besvarelse til Gurus ? og ikke er myntet til din person./situation ..Håbet er der ingen der kan tage fra os
Så godt at du har overskud til at komme på banen og få tingene sat på plads.Modgang gør stærk så efter hvad jeg kan bedømme er du meget,meget stærk. og sej.
I respekt
fra
juliane
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 14:14   #12
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Hold jer langt væk fra forsøg

Er det mig du skælder ud for at risse op at en FP´er kan få besked på at "bevise" at denne er uarbejdsdygtig?

Hvis du nu lige læser mit indlæg igen har jeg ikke et eneste sted skrevet guffi, jeg har skrevet at jeg syntes at det er rimeligt fordi der kan! side NOGEN der ude som er i stan til at arbejde, fordi de er blevet det med tiden, jeg har ikke et eneste sted kommenteret dig og din situration eller nogen andens personlige situration jeg har kommet teret som helhed... Jeg er ikke i dårlig humør, men foklk har åbenbart en tendens til at tro jeg skriver personligt om deres sager i dag, det gør jeg altså ikke, = jeg angriber ikke nogen.

For mig at se er det heller ikke at angribe, at min personlige holdning er at det er ok at følge op på FP sagerne (og hvor jeg faktisk også skriver at jeg er uenig i den måde de vælger at gøre det på)
Hvor er det at angribe dig? (eller andre direkte personligt) jeg har ikke sagt at der er tale om nogen bestemt der er en doven prut der bare går og går, til egen fornøjelsels skyld, jeg at har sat at i NOGEN tilfælde får folk det bedere og bliver i stand til at arbejde... hvor er det negative lige?
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 15:14   #13
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Losuma.

:@Ja, det er faktisk dig jeg skælder ud på, jeg kan godt se at du ikke har skrevet Guffi nogle steder. Men her syntes jeg så du må forstå at, når man ligger sin situation ud på forummet har man vendt vrangen ud af sig selv, og søger lidt menneskelig forståelse for ens frustationer. det er jo netop der for vi gør det på denne side, da vi alle mere eller mindre er i samme båd. du skriver selv at, folk åbenbart har en tendens til at, tro du skriver personligt om vores sager, men at du ikke angriber nogen. Så er jeg heldigvis ikke den eneste der har opfattet det sådan. det må så (syntes jeg) give dig lidt grund til at, overveje måden du skriver på. Nu er jeg heldigvis ikke sådan at "vippe af pinden"Men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvis, der kommer en ny bruger og krænger vrangen ud, og trænger til lidt moralsk støtte og opbakning,så kan jeg da godt være bange for at, de sidder og bliver kede af det, når du kommer med et ikke personligt svar. Det er jo ikke just det der er brug for vel!!

Jeg er fuldstændigt enig med dig i at, Ftp. også skal følges op, for som du selv siger, der kan jo være nogen der har fået det bedre. Essensen i mit indlæg er, at jeg har fået afslag om forhøjelse af ftp. p.ga et Forsøg der ikke engang er startet endnu, og jeg end ikke aner om jeg kommer med i det. Alle læger og kommune for den sags skyld ved godt at, mit helbred ikke bliver bedre men der imod værrer og værrer des ældre jeg bliver med andre ord det er ikke det at, jeg har fået afslag, det er begrundelsen kommunen forholder sig til et forsøg der ikke er igang. min sygdom kan ikke helbredes og de men jeg har er varige. det er her filmen knækker der er ingen behandlingsmetoder kun operation. her bruges "salami metoden" jeg har været igennem 8 stk. hvor der hver gang er blevet taget et stykke tarm, det er altså begrænset hvor mange gang man kan gøre det. Derfor blev jeg tosset:@:@ da jeg så at, et evt. forsøg fik indflydelse på ansøgning om forhøjelse.

Nå tilbage til losuma, husk på at der bag alle indlæggene sidder en sårbar person, så ikke de opfatter dine indlæg personlig som jeg gjorde
Mvh. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 15:25   #14
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Juilane

1ooo tak for de pæne ord de luner. jeg kan berolige dig med at, jeg er på hesten igen, pyt med jeg faldt af i går. Jeg var lige en tur nede at, bide i græsset og det giver selvfølgelig nogle klask Nu er jeg så gået i stalden og sidder på den største fuldblodshingst jeg kunne finde. Så nu går det der ud af igen Håber jeg da
Mvh. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 15:46   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hold jer langt væk fra forsøg

For mig at se er det heller ikke at angribe, at min personlige holdning er at det er ok at følge op på FP sagerne (og hvor jeg faktisk også skriver at jeg er uenig i den måde de vælger at gøre det på)

det er da positivt du trods alt mener det (fra Stella )

Hvor er det at angribe dig? (eller andre direkte personligt) jeg har ikke sagt at der er tale om nogen bestemt der er en doven prut der bare går og går, til egen fornøjelsels skyld, jeg at har sat at i NOGEN tilfælde får folk det bedere og bliver i stand til at arbejde... hvor er det negative lige?
Citat af Losuma.

Svar fra Stella
Der er intet negativt i det og ingen er uenig i det, man nå gerne hoppe ud af en førtidspension hvis man kan og vil.


Jeg tror ikke der er nogen herinde, der mener at nogen skal have noget de ikke er berettiget til....skal vi få det på det klare ?


Svar udbedes ...B)

....skal vi bruge K10 til at banke hinanden oven i hovedet:@ med mere aktivering og arbejdsprøvninger:@ for folk som indlysende har fået deres førtidspension eller fleksjob eller andre mennesker, der ikke kan arbejde på grund af sygdom eller andre grunde, som det ikke er vores job at rode I....medmindre folk selv vil tale om det !

Losuma så vidt jeg forstår er du selv nervøs over for sagsbehandlere og kommunen afgørelser, eller arbejdsprøvning ... eller ? Eller har jeg forstået galt ?

Samtidigt mener du at Føpere bare skal ud og bevise de er i deres ret til at bevare den pension de har, eller under pisken og bevise noget ?

Jamen så er du jo trods alle dine klager, tilfreds med det system du selv er under.


Du skriver at "de" ikke skal " sidde" på en ydelse....hvad mener du med det ...har du tænkt over at du kan såre nogen med den sætning ?

Her vil jeg gerne komme med en kommentar....regeringen har lavet en lov der sætter folk i matchgruppe 4 og 5 hvor de siger at de folk ikke har nogen eller meget lidt arbejdsevne især gruppe 5 ??? hvad vil regeringen gøre med dem...de er jo førtidspensionister kan man sige, da de er stemplet som 100 % uden arbejdsevne ?

Skal disse folk sendes ud i arbejdsprøvninger i det uendelige for at andre kan bevise at de er uarbejdsdygtig når de er erklæret uarbejdsdygtig i forvejen ? ?

Alle de regler er noget hø og noget bras...enten er de det eller også er de det ikke. Får de det bedre er det fantastisk.

Tvangsaktivering , gratis arbejdskraft er skabt for at skræmme folk så de finder sig et arbejde og intet andet, det er bevist.
Det skal være surt at få overførselsindkomst af alle arter det er dagens moral.

Vi skal give de fattige så lidt som muligt fordi så går de ud og tager et arbejde til 10 kr. i timen ik....ned med overførsel...ned med mindstelønnen...
Det er det der er hensigten I den nyliberalistiske politik ...

Men folk der er uden arbejdsevne skal også ud og arbejdsprøves selvom de er erklæret uden, eller med meget lidt arbejdsevne...????

Hvem gavner det ? HVEM ER DET DER FÅR GAVN AF DET ?

Ja...det er et godt spørgsmål....HVEM GAVNER DET ?

De folk er dem der er parkeret på kontanthjælp uden ret til lån eller opsparing eller alt det andre har ret til.

Jeg kan sige dig at der er meget få muligheder for at overhovedet få en pension og dem der har fået den har meget få muligheder for at komme i job efter 5 år udenfor arbejdsmarkedet og føpere der gerne vil arbejde kan finde et skånejob.

Førtidspensionister er fredet fordi de har fået en pension og hvorfor i alverden skal netop de sorteres ud som du siger for at finde snyderne eller dem der kan arbejde ? Hvis der er nogle der kan arbejde så har de ret til det.

Skal vi ikke angribe nogle andre end føp og overførselsindkomsterne her inde ?

Lad de folk være der har det svært, jag dem ikke rundt i bevis føringer .

Alting er ikke bare lov og paragraffer og arbejdsprøvninger og grati arbejdskraft ...det er mennesker med følelser og lidelser der gør ondt der er herinde.



Vi skal ikke blande os I folks private grunde til at have fået det ene eller det andet. .

Hvis en føp får det bedre er det nok fordi de har fået fred for de værste bekymringer...nemlig mad og tag over hovedet er sikret og det er også hensigten med føp og det er GODT.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 16:01   #16
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Hold jer langt væk fra forsøg

Nej ok sådan er det så her inde og mig kan man ikke takle det problem løser vi så også.

jeg håber allle får det de gerne vil.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 16:05   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hold jer langt væk fra forsøg

Kære Losuma jeg tror at alle gerne vil være raske og have et godt liv .


Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 18:59   #18
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Stella

Jeg giver dig helt ret. Alle ønsker sig et godt liv og uanset hvad livet byder en skal man huske på at, det er livet der gør en til det man er og at, vi alle er unikke personer hver for sig.B)B)
Mvh. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 19:27   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hold jer langt væk fra forsøg

Citat:
Guffi skrev:
Jeg giver dig helt ret. Alle ønsker sig et godt liv og uanset hvad livet byder en skal man huske på at, det er livet der gør en til det man er og at, vi alle er unikke personer hver for sig.B)B)
Mvh. Guffi





[img]



hej Guffi..... og ALLE

Det er week-end....hvad I end skal lave alle sammen så håber jeg det bliver sjovt....hvis I må så drik et glas rødvin

Som Juliane siger så er humor bare det bedste så få jer en griner...
så tit I kan....: D
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 19:45   #20
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Stella

Juliane har taget det der med et glas rødvin meget bogstavligt. hun har nemlig indviteret mange mennesker i morgen, jeg er så heldig at være en af dem. denne gæve kvinde holder 50års fødselsdag HURRA HURRA. Vi skåler med jer i morgen, så I alle kan være med til at feste
Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spænende forsøg LUM Politik og Samfund 2 11-11-2010 14:38
Magnetstimulation forsøg i Aalborg jsn Dit og Dat 0 09-06-2009 09:41
Hjortens nye forsøg @PerChr Politik og Samfund 6 10-03-2009 17:23
forsøg på lidt hjælp Huldra Et godt link! 7 26-01-2009 19:05
Forsøg med uvildige lægekonsulenter? popiae Lægekonsulenternes Rolle 1 23-09-2008 00:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension