K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2006, 21:36   #1
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
Spænding /Angst.

Jeg fik en arbejdsskade i 2001 og blev herefter visiteret til fleksjob.Har været i 2 arbejdsprøvninger/praktik.Det første resulterede i forværring af min skade samt erkendelse at det var mig umuligt at vende tilbage til mit fagområde. Nyt praktiksted og nyt fagområde,her var jeg godt 1. år (det er vist ikke lovligt at være i praktik så længe) men det resulterede ej heller i fast job, det var ikke viljen det skortede på men økonomi!!!(det er vi vist mange herinde der kan nikke genkende til) på trods af at de ville få 2/3 løntilskud.Det der kom ud af den tid var at kommunen havde mig beskæftiget, praktikstedet havde gratis arbejdskraft og jeg havde mistet noget selvtillid men til gengæld fået følelsen af at være udnyttet og læsset vælter..Kommer herefter på ledighedsydelse og min sagsbehandler(har skiftet 3 gange) vil nu indstille mig til Fp.Så vil skæbnen at jeg bliver ramt af kritisk sygdom med efterfølgende operation,kemo og stråler og hele min sag stod så stand by.
For 3 mdr. siden blev min resourceprofil så opdateret og min sagsbehandler ville indstille mig til Fp.og havde meget travlt med at fortælle mig at hun så gerne ville have netop min sag afslyttet inden kommunesammenlægningen idet min sag så ellers bare kommer nederst i bunken(det er da noget af en melding!)Der var hurtigt svar tilbage om at lægekonsulenten ikke mente at min situation var stationær før om 3.mdr (Hvordan han ellers kan vide det??)
Disse 3 mdr er nu gået og jeg har netop d.d modtaget brev fra sagsb. ang.de beder om en specifik helbredsundersøgelse fra min egen læge,så jeg må hurtigst muligt have bestilt tid.
Det der gør at alt dette giver spænding og angst er at min reoperation ikke kan lade sig gøre før tidligst til maj(og det var netop den lægekonsulenten ville vente udfalg på) samt at her til nytår kommer jeg under Hjørring kommune og det har vi vist alle hørt i nyhederne om hvordan de har fejl i deres sygedagpenge.
Men som vi siger heroppe i Nordjylland : man skal ikke tage sorgerne på forskud,så skal man bare gennemleve dem 2 gange og den ene er så rigelig!!!!!
Normalt er jeg et meget positivt menneske men jeg har da fået nogle ridser i den lak.
I morgen skal jeg til kontrol i Ålborg så hvid der er nogen der vil krydse en finger vil jeg da blive. glad.
Juliane
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2006, 22:30   #2
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: Spænding /Angst.

Altså Juliane!

Jeg troede snart ikke, at jeg kunne blive rystet mere, men det kan jeg altså... :@

Sender de allerbedste hilsner og tanker for i morgen!

KH Pia

PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 00:30   #3
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: Spænding /Angst.

Hej juliane

Jeg krydser alt hvad jeg overhodedet kan................
De bedste ønsker og tanker fra mig
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 00:33   #4
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re spænding/angst

Hej Pia
Tak for ordene.
Ja Pia, men tror efterhånden at der ikke er noget der kan ryste os.jeg krummer også mine tæer mange gange når jeg læser hvad folk herinde oplever.
Men jeg vil da lige fortælle dig ,ja det er faktisk tragikomisk,ang. min sagsbehandler
Jeg fik denne alvorlige arbejdsskade og det kører igennem arbejdsskadestyrelser,skaden er godkendt med et erhvervsevnetab på 40 procent,dette har så udløst en erstatning(bl. oså fordi jeg ikke kan vende tilbage til min uddannelse).Min sagsbehandler fortæller mig at jeg kan sagtens,idet jeg ikke skylder på bolig samt at jeg kører i en ny bil(jeg er dog også gift),det ville hun da gerne at det var hende!!!!!,hun tænker ikke på hvad mange af os herinde har mistet såsom :identitet,daglig social kontakt med kollegaer,selvtillid,selvværd.Det må være enten dumhed af værste skuffe at komme med sådan en udtaelse ellers må det være midsundelse.Det har da i al fald ikke gjort mig lykkelig.Hun har ej heller tænkt på folks sårende bemærkninger såsom:du kan sagtens kun at skal arbejde 3 timer pr. dag ,for mig er der væsentlig forskel på skal contrå kan
Tænk så kom jeg (ved eb samtale hos hende) til at lægge armene over kors på maven du ved nok hvordan og tæng så startede hun en belæring om kropssprog og sådan som jeg sad lukkede jeg af et kvarters foredrag fik jer,hvortil jeg kunne fortælle hende at jeg kendte alt til kropssprog gennem min uddannelse.Altså nej nej.Der må da være en måde med galskaben.Jeg in drømmer at jeg havde svært ved at holde masken under foredraget.
Sluttelig vil jeg fortælle om at hun på et tidspunkt fortalte mig at det villle være meget vanskeligt at finde en arbejdsgiver og overbevise denne at jeg havde skånehensyn fordi som hun sagde : du ser jo ikke syg ud,du er velsoigneret!!!!!
Ja Pia,det var lidt til samlingen.
Det er altså godt at være i besiddelse af en humoristisk sans .
Vh.Juliane
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 00:37   #5
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re.Spænding/Angst

Cirkeline - tak for det,og tusind tak for hjælpen den aften ,som du kan se er der gang i den (Endelig)
Juliane
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 01:15   #6
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Juliane

Hvor er det dejligt du er kommet på banen.
Denne kvinde har med humor og ironi gennemlevet mange tragiske ting.
Pøj,pøj.
Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 08:47   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Spænding /Angst.

Kære Juliane

Jeg krydser fingre for dig i dag... og dejligt at høre fra dig herinde.

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 15:26   #8
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re:Spænding/angst.

Hej Stella.
Tak for de krydsede fingre,det var desværre ikke lige helt nok.Når det går godt med det ene ,kan der snart findes noget andet der kræver nærmere undersøgelse.Så nu venter jeg på yderligere prøver og tænker at tiden iler afsted,det er snart nytår.
Nå men det hele går jo nok alligevel.Modet har jeg da ikke tabt.
Juliane
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 15:53   #9
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Spænding /Angst.

Juliane, du er bare for sej Gid alle mennesker var ligesom digB)
Mvh. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 20:41   #10
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: Spænding /Angst.

Kære Juliane,

Sender dig en tanke og håber al det bedste!

Jeg tror desværre, at din sagbehandler har udtrykt det, som mange tænker.
Husk, at vi er mange, der ikke gør ligeså

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning med angst Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-05-2011 21:24
Møde hos SB/ angst MissMurphey Alt det andet 12 10-05-2011 09:48
Nogen der er i flexjob pga. angst? Ano Spørgsmål ang fleksjob 1 08-08-2010 13:00
Rundbordsmøde med angst LUM Dit og Dat 17 10-02-2009 15:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension