K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2006, 15:41   #1
Bull
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
Bull er ny på vejen
Flytning, formue og fortidspension

Hej alle

Jeg er ny herinde.

Jeg står overfor at skulle flytte fra min lejlighed, som er en ejerlejlighed, vi vil nu flytte i lejebolig.
Vi har lige fået en søn, og nu er der pladsmangel. Vi står med lidt penge i overskud efter flytning, og jeg får dermed et fint plus på min bankbog, men hvordan får det indslydelse på min førtidspension med penge i banken?

* Formue i banken, indslydelse på førtidspension?
* Bliver mine positive renter trukket fra førtidspensionen?
* Har en børneopsparing til min søn indflydelse på min førtidspension?

Håber på der er nogen der kan og vil hjælpe.
Bull er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2006, 15:56   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Flytning, formue og fortidspension

Hej Bull

Og velkommen til

jeg kender ikke så meget til førtidspension og økonomi, men kan næsten forestille mig at nogle af de andre bruger gør så mon ikke der meget snart kommer et svar..

Tillykke med søn og flytning

Med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2006, 18:36   #3
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Flytning, formue og fortidspension

Nu er jeg ikke helt inde i de regler, men en ting er jeg sten sikker på, dine børns formuge må kommunen ikke blande sig i, med mindre altså du har foræret dine børn mere end du må afgiftsfrit (beløbet ligger på lige omkring 250000... men søg evt på nettet efter det korekte, eller spørg i banken, det ved de)

Om de så med tilbagevirkende kraft må sige at du skulle leve af de penge du lige har foræret til dine børn (eller børnebørn) Ved jeg faktisk ikke, jeg ved at kommunen må gøre det når der er tale om kontanthjælp, hvis man har overført pengene inden for x tid op imod modtagelse af ydelsen, men det er der jo ikke her... men igen skyder jeg på at det er noget banken sikkert ved lidt om?

Men hvad der står på dine børns børneopsparing eller andre kontis, har intet med din formue at gøre, og som udgangspunkt, må kommunen ikke regne de penge for værende en formuge for dig, det er jo dine børns penge ikke sandt?

Nu står du midt i at modtage pension, gisner jeg om at kan der måske blive noget den måned du har haft pengene til at stå på din konto, bare en enkelt dag, for så har du jo haft pengene, men hvis jeg ikke GÆTTER! helt fejl, må du have en formue op til et hvist beløb lige som kontanthjælpsmodtagerene må.
Der kan du evt møde op på det nærmeste fri advokatkontor og spørge efter reglerne der får du helt sikkert et svar der er svarende til din sag.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formue på 12.000 Valencia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 07-02-2013 13:59
DH høringssvar til reform af fortidspension og fleksjob ordning Papdronning Politik og Samfund 1 08-10-2012 20:13
Livet efter fortidspension? Pinny Din historie 21 28-02-2012 16:50
indgreb i fortidspension Fruen49 Alt det andet 9 29-03-2011 19:16
kan man soge invalid pension ved siden af fortidspension. omar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 09-02-2010 13:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension