K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2015, 12:52   #61
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej Mikey
De to datoer skyldes henholdsvis dato for kommunens afgørelse og dato for kommunens revurdering.

Signaturen stammer fra jeg lavede profilen flere år tilbage. Måske skulle jeg hitte ud af at rette den. :-)

Jeg er glad for dine input og besyv med. Helt bestemt.

Jeg har bare læst hvad jeg kunne for at være forberedt om hvordan min sag givetvis kunne falde ud.
Jeg kan se at lige ift ydelse med tibagevirkende kraft kan der være et hul eller en twist ift revalidering.

Min revalideringsydelse ophørte 30 juni.

Mvh Ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 13:33   #62
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Hej Mikey
De to datoer skyldes henholdsvis dato for kommunens afgørelse og dato for kommunens revurdering.

Signaturen stammer fra jeg lavede profilen flere år tilbage. Måske skulle jeg hitte ud af at rette den. :-)

Jeg er glad for dine input og besyv med. Helt bestemt.

Jeg har bare læst hvad jeg kunne for at være forberedt om hvordan min sag givetvis kunne falde ud.
Jeg kan se at lige ift ydelse med tibagevirkende kraft kan der være et hul eller en twist ift revalidering.

Min revalideringsydelse ophørte 30 juni.

Mvh Ladybird

Jeg overfører lige nogle af dine oplysninger for at holde fast i tråden:


Revastop pr 30 juni blev truffet 4 og 22 maj, hvor jeg afventer ankestyrelsen

Nr 2 afslag på kandidatdelen og den 5 årige plan den 4 og 17 juni, som afventer ankestyrelsen.

Afslag på ressourceforløb 29 juli og 27 august som afventer ankestyrelsen



Ok, dit endelige stop af både revalidering og revalideringsydelse er den 30 juni.

Der er fire datoer på afgørelses-/revurderingstidspunkter som er afgivet både i maj og juni måned, det forvirres man let af!? Skal det forståes sådan at kommunen har taget stilling til stop af to sideløbende revalideringsforløb, eller to dele af "et" revalideringsforløb?

PS. Hvad er det der gør at du iberegner at revalideringssagen kan blive hjemvist. Den har jo været hjemvist en gang ik? Eller er det afslag på ressourceforløb du tænker kan blive hjemvist?

Sidst redigeret af Mikey; 13-12-2015 kl. 14:14.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 15:09   #63
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej Mikey

Der er to revalideringssager.

Den ene går på forlængelse af revalidering til at færddiggøre bachelor, fordi revalideringsperioden udløb ifølge kommunen, som ikke anerkendte min jobplan og mente jeg havde afbrudt jobplanen pga dødsfald og behov for at udsætte opgaveskrivning pga sygdom.
Ligegyldigt om jeg var færdigudannet og havde gyldig lægeerklæring.

Den anden klage om bevilling af revalidering til kandidatforløbet. Det er afslag nr 2. Afslag nr 1 blev hjemvist og få dage efter gav komunen afslag igen, bare med ny begrundelse at jobplanen ikke længere var realistisk fordi jeg ikke havde gjort Bachelor færdig.

Ressourceforløbet er klage for sig selv på baggrund af at når jeg fik afslag på revalidering og blev standset før tid og kommunen ikke fandt det realistisk at blive færdig som logopæd, så ville jeg gerne have kommunen til at forholde sig til min situation ift forsørgelse og plan for at komme i arbejde uden færdig revalidering.

PS jeg har tidligere fået afslag på fleksjob med begrundelse at det ikke var udelukket jeg kunne revalideres. Dengang fratog kommunen også min revalidering efter meget kort tid fordi jeg ikke kunne 37t men afslog samtidig fleks. De afslog også at revidere min jobplan. Men disse sager endte med hjemvisning og genoptagelse af sygedagpenge indtil ny revalidering og jobplan forelå. Gammel sag men derfor jeg ikke søgte fleksjob men ressourceforløb. For at få kommunen til at tage stilling til min arbejdsevne og erhvervsrettede foranstaltninger men selvfølgelig subsidært til revalidering og tydeligt angivet.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 13-12-2015 kl. 15:22.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 13:30   #64
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Jeg har spurgt min sagsbehandler hvor der udover jobplanen står hvilke begrænsninger i arbejdsevnen jeg havde før bevilling af revalidering og hvordan min situation vurderes nu.

Jeg fik tilsendt den sidste opfølgningsplan (august 11) inden sygedagpenge stoppede og der står kun dette under samlet vurdering:

Arbejdsevnen vurderes ikke truet, det vurderes at truslen kompenseres fuldt ud gennem revalideringen jvnf sygedagpengevejlednings pkt 15.5

Under helbred står der bare det er bedst jeg tager notater i hånden fremfor bevilling og brug af bærbar pc pga nakken vil fikseres pga lav skærm.

Under barriere står der bare hjemlige forhold som jeg må snakke med studivejledning om hvis det får negativ indflydelse på studiet. (Jeg undrer mig)

Hvor ville man ellers skulle forvente at ens begrænsninger ville være beskrevet?

Og jeg undrer mig over, der intet står om mine fysiske vanskeligheder som ankestyrelsen tidligere har bedt kommunen indhente oplysninger om og indarbejede i ressourceprofilen. (Hed det dengang og der er notat om skånebehov for rygbelastende arbejde, kroniske smerter og deraf sårbarhed for stresbelastning. Behandlingsmuligheder udtømte)

Jeg har også endnu en gang spurgt til hvordan min situation så vurderes nu når revalidering er standset før jobplan er gennemført, hvad jeg ikke får svar på.

Kan man overhovedet bede jobcenter om en helhedsvurdering når man som jeg er ude af deres system?
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 14-12-2015 kl. 13:36.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 14:09   #65
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Din helbredssituation var da forhåbentlig den, der var grundlaget for din mulighed for revalidering.

Du må da i al fald nu kunne få skriftligt svar på, hvilke tanker de har om din fremtid og evt nævne emner, du ønsker belyst.

Håber da alle er interesserede i, at du kommer videre på en god måde.

Held og lykke med det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 16:57   #66
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Tak stampe

Ja jeg skulle mene jeg fik bevilget revalidering pga helbred men har nu fået dette svar:

"I afgørelsen om afslag på ressourceforløb står der bl.a.: ”Det vurderes, at du både har ressourcer til et ufaglært job med skånehensyn samt at når du er færdig med din uddannelse forhåbentlig senest i januar 2016, vil du blive bedre stillet ift. det ordinære arbejdsmarked.”

Jeg forstår så ikke hvorfor jeg fik revalidering og jobcenter synes det er bedst jeg færddiggør den uddannelse og jobplan de har afbrudt.

Jobcenter vil ikke svare præcist på min henvendelse jeg har nu spurgt til hvad der er noteret som ressourcer og hvad der er noteret som skånehensyn.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2015, 15:32   #67
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Hej Mikey

Der er to revalideringssager.

Den ene går på forlængelse af revalidering til at færddiggøre bachelor, fordi revalideringsperioden udløb ifølge kommunen, som ikke anerkendte min jobplan og mente jeg havde afbrudt jobplanen pga dødsfald og behov for at udsætte opgaveskrivning pga sygdom.
Ligegyldigt om jeg var færdigudannet og havde gyldig lægeerklæring.

Den anden klage om bevilling af revalidering til kandidatforløbet. Det er afslag nr 2. Afslag nr 1 blev hjemvist og få dage efter gav komunen afslag igen, bare med ny begrundelse at jobplanen ikke længere var realistisk fordi jeg ikke havde gjort Bachelor færdig.

Ressourceforløbet er klage for sig selv på baggrund af at når jeg fik afslag på revalidering og blev standset før tid og kommunen ikke fandt det realistisk at blive færdig som logopæd, så ville jeg gerne have kommunen til at forholde sig til min situation ift forsørgelse og plan for at komme i arbejde uden færdig revalidering.

PS jeg har tidligere fået afslag på fleksjob med begrundelse at det ikke var udelukket jeg kunne revalideres. Dengang fratog kommunen også min revalidering efter meget kort tid fordi jeg ikke kunne 37t men afslog samtidig fleks. De afslog også at revidere min jobplan. Men disse sager endte med hjemvisning og genoptagelse af sygedagpenge indtil ny revalidering og jobplan forelå. Gammel sag men derfor jeg ikke søgte fleksjob men ressourceforløb. For at få kommunen til at tage stilling til min arbejdsevne og erhvervsrettede foranstaltninger men selvfølgelig subsidært til revalidering og tydeligt angivet.
Hej ladybird, jeg responderer lige på ovenstående i første omgang.

Som jeg læser dit forløb har du ikke haft flere afbrydelser, end at du med din argumentering fortsat ville kunne gennemføre uddannelsen.

AST har hjemvist bachelordelen fordi der manglede opfølgning / lægelige oplysninger. Kommunen har efter indhentelse af LÆ fastholdt revastop.

Var det her at begrundelsen var at de (fortsat) ikke fandt det realistisk at du ville gennemføre planen?

Hvornår var det kommunen begrundede med at din arbejdsevnen skulle afklares?

Det jeg mente med at du skal have efterbetalt revaydelse, er kun hvis AST giver dig medhold i at din revalidering skulle have været fortsat. Og i så fald at dit forløb kunne have været fortsat i forlængelse af dit revastop. Hvornår ville du tidligst kunne have været videre i undervisningsdelen/opgaveskrivning/eksamen?
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2015, 21:31   #68
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej mikey

*****AST har hjemvist bachelordelen fordi der manglede opfølgning / lægelige oplysninger. Kommunen har efter indhentelse af LÆ fastholdt revastop.*****

Nej jeg fik revastop efter opfølgningssamtale hvor jeg fortæller jeg ikke er færdig med bachelor til juni.

På dette tidspunkt afventede jeg ankestyrelsens behandling over at jeg mente jeg var bevilget kandidat delen mens kommunen havde hukommelsestab og fastholdt jeg kun var bevilget bachelor.

Jeg får så afslag på at forlænge min revalidering ift at gøre bachelordelen færdig samtidig med afgørelse på jeg ikke har fulgt jobplanen.

Kort efter hjemvises afslag på kandidat pga mgl lægeerklæring og rehabplan.

Og dagen efter afslag nr 2 på kandidatdelen bare med ny begrundelse at jeg ikke har kunnet færdiggøre bachelordelen og de ikke finder jobplanen realistisk længere men nu anerkender kommunen jeg var bevilget kandidatdelen oprindeligt.

Ved opfølgningssamtalen blev jeg lovet indkaldelse til ny samtale inden beslutning om hvorvidt revalidering kunne forlænges til bachelordelen. Blev jeg ikke.

******Var det her at begrundelsen var at de (fortsat) ikke fandt det realistisk at du ville gennemføre planen? ******

Nej at jobplanen var urealistik blev først begrundet i afslag nr 2 på kandidatdelen.

I afgørelse om revastop var begrundelsen at jeg ikke havde fulgt jobplanen. Jobplanen udløb pga bevilget tid, uanset om jeg var færdig eller ej. Den blev ikke stoppet før tid fordi sagsbehandler afventede lægerklæring.

******Hvornår var det kommunen begrundede med at din arbejdsevnen skulle afklares?*******

Først da de endeligt anerkendte jeg oprindeligt var bevilget revalidering til kandidatdelen.

******Hvornår ville du tidligst kunne have været videre i undervisningsdelen/opgaveskrivning/eksamen?******

Jeg kunne efter jobplanen have været færdig juni 2017 uden behov for forlængelse.

Hvis det kun var bachelordelen tidligst januar 2016

Ingen af disse datoer holder længere. Var nødt til at søge orlov for at kunne søge kontanthjælp som jeg så fik afslag på. Og fordi jeg afventede sagsbehandlers videre plan ift afklaring. Hvilket jeg jo så aldrig fik alligevel trods mange henvendelser.

Mvh ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 15-12-2015 kl. 21:41.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2015, 20:10   #69
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Så var der svar fra ankestyrelsen:
Afslag på ressourceforløb er stadfæstet
Afslag på min oprindelige bevilling til kandidat er stadfæstet.
Afslag på standsning af revalideringsydelse stadfæstet

Kritik af kommunen for ikke at have forlænget min jobplan til færdiggørelse af bachelordelen. Revalideringsydelsen kan genoptages når kommunen har udarbejdet ny jobplan.

Det der undrer mig er, at ankestyrelsen ikke har forholdt sig til alle mine klagepunkter eller de principafgørelser jeg har henvist til.

At ankestyrelsen ikke har tillagt det nogen betydning at jeg ikke er partshørt i LÆ265 og først fik aktindsigt efter kommunen traf afgørelse. Ankestyrelsen begrunder at LÆ265 uarbejdes som samtale og jeg har efterfølgende kunnet kommentere lægeerklæringen i klagen.

Ankestyrelsen har selv vurderet indhold af LÆ265 som kommunen burde have og det får derfor ingen konsekvens for afgørelsen.
Jeg har bare ikke kommenteret indholdet af LÆ265 men henholdt til lægeerklæring på dødsfald og udsættelse af opgave.

Ankestyrelsen påpeger udfra LÆ265 at jeg er kompenseret ved kun at få bachelordelen. I min lægeer klæring står kun de diagnoser min sagsbehandler har spurgt indtil i LÆ265 og IKKE DE FAKTISKE DIAGNOSER SOM JEG OPRINDELIGT BLEV BEVILGET REVALIDERING PÅ og som kommunens egen lægekonsulent har udfærdiget sammendrag på.
Min kroniske smerter/ fibromyalgi er således ikke nænt men derimod er der nu fokus på psykiske vanskeligeheder pga dødsfald og problemer og belastninger i familien. ?????

Ankestyrelsen går slet ikke ind i at kommunnen vurderede jeg ikke fulgte jobplanen og kommunen derfor afviste at kigge på om jeg kunne forlænges og at kommunen afviste min oprindelige jobplan til kandidat fordi jeg ifølge kommunen havde afbrudt den og jobplanen ikke længere var realistisk.

At jeg har haft vanskeligheder med at få udarbejdet rehabplanen er ikke tillagt betydning da mine kommentarer er vedhæftet.

Jeg undrer mig over jeg mister min oprindelige jobplan ved at ankestyrelsen tager den fra mig.

Ankestyrelsen forholder sig ikke til, at jeg blev lovet på skrift jeg ville få samtale før afgørelse om revalidering og afbrudt jobplan.

Jeg mener ankestyrelsen burde have hjemvist min sag, så det er ikke en afgørelse jeg er tilfreds med.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 22-12-2015 kl. 20:41.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2015, 17:51   #70
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Hej ladybird

Trist at læse du har fået en afgørelse fra Ankestyrelsen som er utilstrækkelig i forhold til det du har klaget over. At afgørelsen oveni falder lige før jul/helligdage gør det ikke bedre

Vil du ved lejlighed uddybe hvad Ankestyrelsen har svaret i forhold til hvorvidt du var/er berettiget til af få afsluttet din bachelordel?

Du skriver:

Så var der svar fra ankestyrelsen:
Afslag på ressourceforløb er stadfæstet
Afslag på min oprindelige bevilling til kandidat er stadfæstet.
Afslag på standsning af revalideringsydelse stadfæstet

Kritik af kommunen for ikke at have forlænget min jobplan til færdiggørelse af bachelordelen. Revalideringsydelsen kan genoptages når kommunen har udarbejdet ny jobplan.


Skal det jeg har fremhævet med rødt forstås således, at Ankestyrelsen stadfæster revalideringsydelsens ophør, som dermed også er en stadfæstelse af standsning af dit revalideringsforløb/færdiggørelse af bachelordelen?

Men samtidig giver Ankestyrelsen kommunen kritik for ikke at have forlænget din jobplan til færdiggørelse af bachelordelen???


Mvh Mikey
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension