K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2006, 18:10   #1
Horbelev
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2006
Indlæg: 22
Styrke: 19
Horbelev er ny på vejen
Førtidspension

Hej med jer

Jeg har talt med sagsbehandleren på kommunen og de er igang med, at udarbejdet en ny ressourceprofil. Med henblik på at de indstiller mig til førtidspension.

Hvis man får afslag på pensionen, hvordan er man økonomisk stille, når man har hus og ens ægtefælle er på¨arbejdsmarkedet ?

Hvis man får tilkendt pension, hvordan beregner de pensionen, er det ud fra sidste års indtægter ?

Jeg kan se her på K10 er der andre, der er igang med, at tilføje kommentarer til deres ressourceprofil til kommunen. Er der nogen, der har en god strategi i hvordan man tilføjer kommentarer til ens ressourceprofil ?

Mvh. Horbelev
Horbelev er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2006, 21:05   #2
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Førtidspension

Udregn din pension her

Udregn din pension

Jeg ville vælge at oplyse de tal jeg sider inde med, dvs den nemmel løsning, hvordan øknomien så ud sidste år, men du ar naturligvis også velkommen til at regne ud hvordan året i år ser ud.

EDIT/ Webmaster
Har lige gjort dit link lidt kortere og klikbart
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2006, 21:05   #3
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: Førtidspension

Hej Horbelev,

Jeg vil lige give dig et svar på det med ressourceprofilen...

Det med økonomien vil jeg lade andre om
- der er fradrag i både kontanthjælp og pension, når man er gift


Hvad du kan og bør gøre for at få indflydelse på din ressourceprofil, afhænger af, synes jeg, hvordan din sagsbehandler er "skruet sammen" og hvor mange ressourcer (he he) du selv har.

Men en ide kunne være, at du ringer til din sagsbehandler og beder ham/hende om at sende dig det, der allerede ER lavet, og at du samtidig beder om, at I får et møde i kalenderen om den, inden hun laver sin indstilling.

Hvis du nogenlunde ved, hvad der ligger af papirer i din sag, og du er enig med din sagsbehandler om, hvad der skal ske, er det nok ikke nødvendigt at bede om agtindsigt i hele sagen? Men det kan du selvfølgelig også gøre.

Nå, men når der sker en udvikling i din sag, skal din ressourceprofil opdatteres. Der skal ikke laves en ny.

Det du så f.eks. kan gøre er, at gennemlæse alle afsnit og tage stilling til, om der mangler vigtige informationer, eller om der er noget, som du mener er fejlagtigt. Dette kan du så notere ned og tage med til mødet.

Særligt vigtigt er det sidste afsnit som er med i al fald i både Vejle og Århus Kommune:
Borgerens kommentarer.
Dette afsnit er DIT, og her har du en mulighed for selv at fremstille din sag, som DU ser og oplever den. Her kan du jo så vælge at skrive noget sammenhængende, som kan sættes direkte ind.

Jeg er ikke helt klar over, om du beder om forslag til strategier i forhold til at bede om at få indflydelse?
I så fald smider jeg lige et par erfaringer på bordet...

Jeg bestræber mig altid på at tage udgangspunkt i MINE behov, det JEG har brug for og på så præcist som muligt at udtrykke, hvad andre kan gøre for at hjælpe mig, f.eks.:

"Jeg bliver utryg fordi... Det vil være en stor hjælp for mig hvis..."
"Det vil være godt for mig hvis..."
"Du vil kunne hjælpe mig meget ved at..."
"Hvis vi kunne lave et møde inden... Vil det gøre mig rigtig tryg"

Men alt afhænger jo af, hvilket sprog vi hver især har!

Det afgørende er at "blive i sig selv", som jeg plejer at kalde det.
Min erfaring er, at det oftest giver en rigtig god kontakt og faktisk også giver anledning til, at den man taler med/beder om noget, giver udtryk for SINE behov - og så findes der jo tit en løsning

Giver det her mening for dig?
Frem i skoene og bed om det, du har brug for B)

Hvis ikke du allerede har set den, ligger der her på siden en glimrende artikel:

http://www.k10.dk/readarticle.php?article_id=15

Fortæl gerne, hvordan det går!

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2006, 22:59   #4
Horbelev
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2006
Indlæg: 22
Styrke: 19
Horbelev er ny på vejen
RE: Førtidspension

Hej med jer og mange tak for de gode indlæg. Det er jo rene guldkorn, man får her på K10 siden.

Jeg vender tilbage med hvordan det går, når jeg er længere fremme i forløbet.

Jeg vil også gerne, når denne kamp med de sociale myndigheder, engang er overstået. Fortælle min historie, om de 9 - 10 år jeg har været underlagt det sociale system på godt og ondt, især det sidste.

Mvh. Horbelev
Horbelev er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2006, 01:15   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Førtidspension

Lige et lille tillæg

Når din sagsbehandler er færdig med din ressourceprofil sammen med dig, så SKAL der stå hvilke jobfunktioner du magter, det er for nemt for kommunerne bare at give afslag uden at de derudover gør noget videre ved det, hvis de giver afslag på en pension ud fra at de mener at der stadig er en rest evne i dig, så må de også vide i hvile slags job det er muligt at placere dig, og det er det din ressourceprofil skal munde ud i , desværre "glemmer" sagsbehandlerne ofte denne lille ting..
Så tjek det
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2006, 01:21   #6
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: Førtidspension

Tak for det, Hejdien!
Det kan jeg selv bruge

I øvrigt skal der vel også stå, hvilke behandlingsmuligheder der er, hvis de mener, at der fortsat er mulighed for forbedring/udvikling...

Og for lige at pille i min egen navle, så kræver det vel sin sagsbehandler at skrive "At lade tiden gå".

Lykke til Horbelev!

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2006, 11:56   #7
cirkeline
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Lokation: århus
Alder: 45
Indlæg: 71
Styrke: 18
cirkeline er rigtig godt på vej
RE: Førtidspension

Ikke nødvebdigvis Pia
Nu har jeg det godt nok ikke på skrift........da jeg endnu ikke har søgt men jeg spurgte om det mente hun ikke at mine muligheder var særligt storre.............da det kunne være at jeg fik det bedre med tiden..........?
Og det tror jeg er noget de rigtig ofte bruger især ved unge (syntes da også at det er noget af det jeg indirekte høre i kchou tilfæle,hvs jeg ikke tager fejl?)
At der jo muligheder for at personen med tiden for det bedre..............og det er vel et eller andet sted en omskrivning af "at lade tiden gå" hvis jeg ikke tager helt fejl...........eller gør jeg det?
cirkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension