K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2009, 18:03   #21
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Det er ikke smart og sige nej.

Men hvordan kan du blive ved med at modtage sygedagpenge.

for mine kunne ikke forlænges efter de 52 uger uanset hvad. Da kommunen mente ikke jeg kunne komme i arbejde og derfor er det alså slut med sygedagpenge.

har været en 1 arbejdsprøvning og det må være nok, når kommunen selv har skrevet jeg ikke kan arbejde.
Men de har ikke skrevet noget om flex eller pension.


du skal slå meget hårdet i bordet efter denne arbejdsprøvning og sige du vil have en afklaring. Det er alså ikke meningen med 3 eller 10 arbejdsprøvinger.
forstå ikke folk kan gå i 10 eller 12 år og har 15 arbejdsprøvninger bag sig, før der sker noget.
Undskyld men det må være folks eget ansvar, Men bliver alså nødt til selv af sige fra.

mit råd gennemfører denne og bed om en skiftlig afklaring, som de skal i følge loven.
Selv sige fra.. er i min 3 arbejdsprøve.. Har spurgt MANGE gange om en afklaring.. Hjælper sgu ikke alligevel.. Så derfor er det ikke folks egen skyld med manglende afklaring
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 18:10   #22
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
vil bare sige i forbindelse med afklaring og arbejdsprøvning.. At det ikk kun er ens eget ansvar.. Er i min 3 arbejdsprøve og har spurgt MANGE gange efter en afklaring..Så den der med det er ens eget ansvar.. Tja hvad hjælper det at banke i bordet flere gange.. Ikke en dyt da sagsbehandler osv har mange sager og de tager i den række følge DE vil

FIE
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 19:38   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Fie
Kan godt se min udtalelse har ramt lidt hårdt.

Men jeg mener at efter en 3-4 arbejdsprøvninger må der være et formål.
hvad ønsker du selv. pension flex eller en anden uddannelse
hvad mener kommunen din 3 arbejdsprøvning skal føre til
hvad siger lægerne omkring din arbejdsevne( de burde også have en status efter 2 (arbejdsprøvninger)
hvad siger kommunen til din arbejdsevne(for det har de næsten helt sikkert skrevet)
samlet må man jo selv have en ide til hvad man vil.

hvis jeg kunne arbejde 15-20 timer om ugen. så havde jeg helt sikkert prøvet en uddannelse eller søgt et flexjob.

mit mål er pension. Fordi
jeg føler ikke 1,5 år med at prøve og beholde mit arbejde og efter 1 arbejdsprøvning.
samt lægerne udtaler ingen arbejdsevne og det er varigt
kommunen skriver alt er formålsløs.
har ikke fået bedre på nogen måde siden 2006, hvor jeg begydte og får det rigtig dårligt.
kæmpede en kamp indtil maj 2008.
fra 2006 og til 2008 intet liv udover arbejde, da det tog alle mine kræfter.

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-11-2009 kl. 19:43.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 20:11   #24
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Fie
Kan godt se min udtalelse har ramt lidt hårdt.

Men jeg mener at efter en 3-4 arbejdsprøvninger må der være et formål.
hvad ønsker du selv. pension flex eller en anden uddannelse
hvad mener kommunen din 3 arbejdsprøvning skal føre til
hvad siger lægerne omkring din arbejdsevne( de burde også have en status efter 2 (arbejdsprøvninger)
hvad siger kommunen til din arbejdsevne(for det har de næsten helt sikkert skrevet)
samlet må man jo selv have en ide til hvad man vil.

hvis jeg kunne arbejde 15-20 timer om ugen. så havde jeg helt sikkert prøvet en uddannelse eller søgt et flexjob.

mit mål er pension. Fordi
jeg føler ikke 1,5 år med at prøve og beholde mit arbejde og efter 1 arbejdsprøvning.
samt lægerne udtaler ingen arbejdsevne og det er varigt
kommunen skriver alt er formålsløs.
har ikke fået bedre på nogen måde siden 2006, hvor jeg begydte og får det rigtig dårligt.
kæmpede en kamp indtil maj 2008.
fra 2006 og til 2008 intet liv udover arbejde, da det tog alle mine kræfter.
Mener præcis det samme som dig.. min første arbejdes prøve var jeg i i 11 mdr hvor jeg arbejdede med indendørs blomster.. Startede på 3 timer..så 3 en halv og tilsidst 4 timer..så sagde ryggen stop. prøvede flere timer flere gange men nej..

Så startede jeg på en skole på et bibliotek hvor jeg skulle løfte bøger og kører med vogn med bøger. Var der 2 dage så sagde skuldre stop. var syg i 2 dage og 5 dag var rektor og job konsulent enige om at jeg skulle stoppe..

Gik hjemme i 3 uger og ventede på jobkonsulent ringede igen.. tankerne kværnede hvor sender hun mig hen.. er de søde osv..så ringede hun så og jeg er nu et sted med blomster igen i 4 timer hver dag.. så nu har jeg tænkt mig at sige at jeg bliver her eller nr 1 sted igen indtil de finder en afklaring..de 3 uger jeg gik hjemme var jeg rastløs, havde ondt i skulder, kunne ikke sove..og det VIL jeg ikke igen..

Så er enig med dig i at man kan sgu da ikke være i arbejdsprøve i 100 årman får det sgu da psykisk hårdt af det venteri FIE
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 00:08   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fie husker du at skrive jobdagbog og smertedagbog , lyder gak at stoppe en arbejds prøvning magen til den man var i første gang ...

Når du kommer i arbejds prøvning får du så et stykke papir med hvad formålet er med at du er der efter hvilke paragraf du er der og hvad der skal udredes mens du er der ... ?

Husk at man også kan klage/anke over en arbejds prøvning der skal jo være mål og med det man laver og ikke bare være opbevaring
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 15:02   #26
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Fie husker du at skrive jobdagbog og smertedagbog , lyder gak at stoppe en arbejds prøvning magen til den man var i første gang ...

Når du kommer i arbejds prøvning får du så et stykke papir med hvad formålet er med at du er der efter hvilke paragraf du er der og hvad der skal udredes mens du er der ... ?

Husk at man også kan klage/anke over en arbejds prøvning der skal jo være mål og med det man laver og ikke bare være opbevaring
Ja jeg skriver dagbog. om smerter, om jeg har været ved fys.. hvor mange piller jeg har taget pågældende dag m.m ja lige nu er det vist opbevarings sted. ja har fået papir og der står det samme som ved nr 1 sted.

Jeg får revaledering (stavet forkert )håber på flex job. Ved godt de ikke hænger på træerne lige nu
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 15:18   #27
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Hejdien: du skriver at man få et stykke papir om hvad skal der afklares.Hvem få man det papir af ? Er det af jobcenter, eller den anden aktør som har fundet arbejdsprøvningsstedet, eller er det fra selve arbejdsprøvningsstedet at man får det?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 18:13   #28
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Hejdien: du skriver at man få et stykke papir om hvad skal der afklares.Hvem få man det papir af ? Er det af jobcenter, eller den anden aktør som har fundet arbejdsprøvningsstedet, eller er det fra selve arbejdsprøvningsstedet at man får det?
Er fra jobcenter.. dvs din job konsulent sender dig et papir med formålet for din job prøvning

Hvad mener i når i skriver anden aktør?? Hvem er det ??
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 21:41   #29
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Anden aktør er steder hvortil jobkunsulenten/sagsbehandleren kan
sende en hen, for evt. at hjælpe en med at søge job, dette kan
foregå hvor man er flere, men man kan også gå i et induviduelt
forløb.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 21:54   #30
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Kort sagt, så er "anden aktør" firmaer, som kommunen betaler for at gøre jobkonsulenternes job.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension