K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2009, 17:45   #1
nemesi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
nemesi er ny på vejen
Anmodning om afgørelse på flexjob

Er der nogen som kan hjælpe mig lidt videre i denne jungle af love og paragraffer?
Hvem træffer afgørelse om berettigelse til flexjob?
Jeg har anmodet min myndighedssagsbehandler om afgørelse på, om jeg kan godkendes til et flexjob eller ej. Hun svare mig at det er kommunen som skal godkende mig, og at jeg ikke selv kan søge dette.
Hvor finder jeg noget juridisk, som beskriver omstående.
Venligst nemesi
nemesi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 18:20   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kan se det her:https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K4

Feks. § 71:

§ 71. Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante aktiverings- og revalideringsmæssige samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.


Det er jobcentret, der har ansvaret for den opgave.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 19:57   #3
nemesi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
nemesi er ny på vejen
Mange tak for svaret, og henvisningen.

Jeg fik stoppet min revalidering sidste august med sidste ydelse 31.08.08. Har ikke siden modtaget nogen form for ydelser, er ikke berettiget til sygedagpenge ej heller kontanthjælp. Er forsørger til 2 børn

Lægekonsulenten har efter en læ147 (så vit jeg husker) konkluderet min arbejdsevne som værende stationært og kronisk nedsat i moderat grad, at der ikke kan revalideres yderligere. Ej heller behandles yderligere.
Så har jeg søgt min nyndighedssagsbehandler om godkendelse til et flexjob på baggrund af det foreliggende. Det vil hun ikke.....
Det ligger scan-svar fra apr 04 som påviser en fin prolaps med rodpåvirkning, men den vil hun ikke se og lægekonsulenten har ikke brug for den ej heller de skånehensyn neurologen anviser på baggrund af samme.....
Jeg skal snarest mulig i arbejdsprøvning mhb. fuldtidsarbejde....
Så er det lige jeg råber hjææææælp hvad skal jeg gøre?
Jeg har pt. ligget i 4 uger kan kun sidde kort tid af gangen og får smertestillende af en styrke således jeg ikke må fører bil.
nemesi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 20:37   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du vil sikkert erfare at din sagsbehandler vi kræve at du MINDST er i arbejdsprøvning 25 timer om ugen!

Men hvis du ikke kan, så kan du ikke!
Gør arbejdsprøvningen så ærlig som muligt. Tag ikke flere smertestillende end du plejer, vær der så længe du kan, og gå hjem når du ikke kan mere. Dette om så du kun har været der en time! Lyt hele tiden til kroppens signaler, overanstreng dig ikke eller overtræd dine grænser - for der kommer ingen og takker dig hvis du går helt ned med flaget.
Har du dage hvor du ikke kan møde op pga smerter, så ringer du og fortæller det, men prøv ellers at komme så stabilt som muligt i det omfang du kan klare det.

Husk du også skal have energi til at kunne trives på hjemmefronten, og at du skal kunne gøre rent, lave mad, vaske tøj ect. Så lad være at bryde dine grænser i arbejdsprøvningen, så dit hjem kommer til at gå i forfald.

Før gerne smertedagbog.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anmodning til Folketingets Præsidium om at behandle klage over vildledende oplysninge Maybe Lægekonsulenternes Rolle 7 26-02-2012 18:37
Anmodning om førtidspension oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 19-09-2011 10:13
Anmodning om velbegrundet skift af sagsbehandler papegøjenX Alt det andet 9 14-04-2011 15:04
Anmodning om deltagelse i Sociale Grupper isteen Hjælp til Forum Brug 6 03-04-2011 13:25
tidsfrister ved afgørelse om du er berettiget til flexjob kimj Spørgsmål ang fleksjob 6 19-04-2009 00:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension