K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2012, 08:41   #1
Missjazzy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Missjazzy er ny på vejen
Unhappy sygedagpengestop selvom der er verserende sag i ASK

Jeg er i total vilrede. Er flyttet kommune d. 1/7 2012 og der ligger en gammel forlængelse som går indtil 30/6 2012.
Gammel Kommune betaler sygedagpenge 8 dage ind i den nye md 8/7-2012 og har IKKE varslet stop for sygedagepenge da sagsbehandler godt ved at jeg har en verserende sag i ASK.

Ny Kommune afslår at give mig sygedagpenge men siger at jeg skal søge kontanthælp indtil de har kigget min sag igennem.

ASK har lavet en fejl og har ikke rettet Ankestyrelsen afgørelse som om støder en afvisning af min arbejdsskadesag. Så sagen skal gennemgåes igen og er altså nu ANERKENDT. Men ny Kommune mener ikke at man kan tage en sag op igen og høre under den paragraf.
De bliver ved med at skrive til mig at de ikke kan se en versrende sag i ASK, selvom de har samme mulighed som mig til at tjekke systemet hos ASK og selvom der ligger et brev fra Ankestyrelsen om at sagen er omstødt i marts md 2012. Men det er stadig ikke nok.

jeg orker snart ikke at blive ved med at kæmpe med systemet. Det har i forvejen været en meget opslidende kamp at nå her til.

Jeg er også under/venter på behandling på Smerteklinik i Haderslev dette kan min læge bekræfte. Den sag er heller ikke blevet undersøgt af sagsbehandler.

Nu har jeg igår fået brev om partshøring, desværre kommer brevet 3 uger for sent da min post er havnet hos naboen og omvendt. Dog har min nabo ikke været hjemme eller har ikke opdaget det før i går. Partshøringen var d. 18.9.2012 og fristen til at klage var samme dag. Hvad dælen gør jeg nu. Har aldrig misset en eneste frist eller et eneste møde og mener at jeg er uden skyld i at min post er havnet det forkerte sted.

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig... jeg er dybt frustreret.
Missjazzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 15:38   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Synes dit indlæg er lidt svært at finde rundt i....så mit svar kan skal ses ud fra det...

Det er ganske normalt at hvis man flytter til ny kommune at man bliver bedt om at søge kontanthjælp indtil de har set sagen igennem...

Med hensyn til hvad du kan gøre....

Du skal gøre tingene på skrift...overfor kommunen...så der er dokumentation på at du har sagt tingene...

Til at starte med bør du ringe til ask og evt bede dem give dig noget skriftligt....hvis da ikke du har noget fra dem som omstødte sagen...

Fortæl dem evt at din kommune ikke kan se at der er en verserende sag kørende og hvad du skal gøre..

Det bør ikke være så svært at skaffe dokumentation på at du har en verserende sag i ask....det burde det heller ikke være for kommunen...

Ang brev der blev smidt ind til nabo....det skal du skrive til kommunen...og få evt din nabo til at skrive at det er rigtigt...eller spørg din nabo om du må give kommunen deres telefon nummer...så kommunen evt kan ringe til naboen for at høre om det er sandt...hvis de altså ikke tror på dig...

Men gør det skriftligt...så der findes dokumentation på at du har sagt det til kommunen at brevet har været omkring hos din nabo...og at det er derfor du ikke har reageret på partshøringen...

Du bør samtidig klage til dit posthuset over at de smider dine breve ind til naboen...denne klage kan du evt kopiere og aflevere på kommunen så de kan se at du har klaget over det...

Uanset hvad...så bør du jo have dine sygedagpenge forlænget ud fra paragraf 27 stk 6 fordi du har en verserende sag hos ask...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 16:13   #3
Missjazzy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Missjazzy er ny på vejen
Tusind tak for dit svar.

Mit problem er at selvom kommunen har samme muligheder som mig til at gå ind på ASK og se min sag hvor de tydeligt kan se at sagen er anerkendt og mangler videre behandling ang mén og erhvervsevnetab. Og der foreligger dokumentation i form af brev fra Ankestyrelsen hvori der står at sagen er omstødt til en anerkendelse frem for en afvisning. Dette brev ligger i mine sagsakter, men det er åbenbart heller ikke nok. Nu har jeg skrevet til Haderslevs Kommune Borgmester og han har videresendt min mail til chef for BorgerService i Haderslev.
Min sagsbehandler gør ALT for at spænde ben for mig og er direkte modbydelig.
Missjazzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 16:21   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis din sagsbehandler er sådan...så er det rigtigt vigtigt at du fremover gør alt på skrift overfor kommunen...så du altid har din dokumentation i orden....

Undlad at tale med ham i telefon....og evt optag de møder du skal til...eller tag en bisidder med derop...

Vi må håbe at din klage gør at han bliver mere samarbejdsvillig....da man kommer meget længere på den måde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 16:39   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og skulle det gå HELT galt med den sagsbehandler (nogen bliver endnu mere harme hvis man brokker sig over dem), så KAN du garanteret få en ny!

Men det er meget vigtigt, som Web påpeger, at du får ALT på skrift og så vidt muligt kommunikere via email.

SÅ betændt for en sag, når man får sådan en sagsbehandler på sagen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
kommune vil ikke give fleksjob på 25 timer selvom muligheden er der... kirsten01 Spørgsmål ang fleksjob 47 16-01-2012 11:27
ftp selvom man måske har det bedre om 10 år ? Marolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-10-2010 00:15
Meld dig også syg, selvom du er ledig fleksjobber zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 10-10-2010 19:31
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension