K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2013, 17:04   #41
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg ville absolut ikke raskmelde mig, hvis det var mig - tænker at det jo ville kunne blive brugt imod dig. Måske de ville sige, at hvis du lige har været 'rask', så står du næppe til en førtidspension. Mærkelig begrundelse din sagsbehandler kommer med...

Jeg havde på et tidspunkt en sagsbehandler, der forsøgte at lokke mig til en raskmelding - så skulle han tilgengæld nok frede mig i forhold til aktivering sagde han... Fjols! Man skal ikke raskmelde sig, når man er syg!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 20:51   #42
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af schjodtz Se meddelelser
Kommunerne er slet ikke klar med/til de nye regler. vi forsøgte igår at finde frem til en ansøgning om ftp som var indgivet d. 16 (Uden kvittering). den var jo desværre blevet væk.
Ham som tog sig af vores sag, fortalte, at selve de teams der traf afgørelse, først er på plads d. 1 feb.
-og at han faktisk ikke engang selv var blevet særlig oplyst omkring de nye regler og tiltag!!

Han skrev det tilmed ind på computeren i sit notat omkr. vores henv.
jeg fik en udskrift af denne (som jeg ved bede om hver eneste gang!!!!)
Han skrev, at vi fortalte om vores frustration over manglende informationer omkring de nye regler, og at han ikke havde kunnet være behjælpelig herfor......
GROTESK!!!!!

Men okay..... på vores kommune kan vi ikke engang få at vide hvem der er sagsbehandler!!!!!
6 navne skrev vi ned i mandags..... -uden at finde frem til vedkommende...
Hold da fast det lyder somom du bor i gladsaxe kommune...*GG*
Skulle ringe til min og fik beskeden på job centret at min sagsbehandler var så ny at der ingen tlf var til vedkommende..
øhhhhh....??

Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Tak for svar, jeg kan heller ikke se hvad en raskmelding skulle gøre godt for. Især da mine smerter er på det værste niveau, og med blodpropper i mit VM, hvor jeg skal i blodfortyndende behandling. Jeg tror jeg må have fat i en privat sagsbehandler der kan hjælpe mig i min sag, da jeg ellers tror at kommunen vil prøve at sno mig rundt om deres lillefinger, hvilket de har gjort tidligere. At gøre som de siger, vil måske give mig indtægt igen, men det jeg ønsker allermest nu, er at min sag kommer videre, så pyt med at jeg mister indtægt her i et par måneder, meningen var at min sag skal i gang igen nu, således at jeg kan søge pension, og få de sygedagpenge jeg har ret til her og nu.

jeg søger pension da min funktionsnedsættelse er så ringe at min arbejdsevne er lig med 0, og et ressourceforløb vil forværre min tilstand yderligere. Jeg skal bare til at finde ud af om jeg skal søge efter §17 eller §18. Nu må kommunen bare finde ud af hvem jeg skal snakke med, så jeg kan få tildelt en sagsbehandler derfra og min sag kommer videre.
Lyder som fusk og humbug med den raskmelding...
Da du som raskmeldt med det samme skal tvangsaktiveres osv og hører under de almindelige regler..
Plus du som helt frisk og rask match 1 borger ikke rigtig hører ind under forløbet rundbords samtale og andre specielle ting...
Pas altid på med at lytte til en sagsbehandler medmindre du optager samtalen så du kan bevise det.. De må hjertens gerne lyve for dig du må bare ikke gøre det samme... Og kan du ikke bevise du lyver er det ris til din røv...

Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg ville absolut ikke raskmelde mig, hvis det var mig - tænker at det jo ville kunne blive brugt imod dig. Måske de ville sige, at hvis du lige har været 'rask', så står du næppe til en førtidspension. Mærkelig begrundelse din sagsbehandler kommer med...

Jeg havde på et tidspunkt en sagsbehandler, der forsøgte at lokke mig til en raskmelding - så skulle han tilgengæld nok frede mig i forhold til aktivering sagde han... Fjols! Man skal ikke raskmelde sig, når man er syg!
En sagsbehandler må heller ikke frede en almindelig rask borger i match gruppe 1.... De skal aktiveres eller findes job til, så han har løjet for dig...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 22:58   #43
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
En sagsbehandler må heller ikke frede en almindelig rask borger i match gruppe 1.... De skal aktiveres eller findes job til, så han har løjet for dig...
Jeg var heller aldrig i tvivl om, at han løj
Jeg var i matchgruppe 3, men det var jo nok blevet ændret ved en raskmelding.
Det var dén telefonsamtale, der lærte mig, at AL kommunikation skal foregå på enten skrift eller optages. Siden er samtlige telefonsamtaler blevet optaget - og gemt
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 22:04   #44
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Sagsbehandler

Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg var heller aldrig i tvivl om, at han løj
Jeg var i matchgruppe 3, men det var jo nok blevet ændret ved en raskmelding.
Det var dén telefonsamtale, der lærte mig, at AL kommunikation skal foregå på enten skrift eller optages. Siden er samtlige telefonsamtaler blevet optaget - og gemt
Ja er sjovt det er lovligt for dem at lyve..
har prøvet at klage over det og fik svaret ahhrr men nu gør hun det jo nok ikke igen... Men ellers må du gerne skifte næste gang... ih tak tænkte jeg bare..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 10:09   #45
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
Nu har jeg snakket med A-kassen, som siger at der er nogle nye regler nu her i 2013, så at hvis jeg skal modtage sygedagpenge nu, skal kommunen raskmelde og så sygemelde igen, og så vil jeg modtage sygedagpenge igen, og dette skal ikke have nogen effekt således at jeg kan søge førtidspension nu og så i mellemtiden modtage sygedagpenge. Er der andre der er stødt på dette nu her i 2013? Kommunen siger at så vil vi fortsætte min sag, og afholde rundbordssamtale, således at jeg kan søge førtidspension, og at min sag vil ikke starte forfra.

Opdatering på det der står ovenfor her. Jeg har lige snakket med uafhængig sagsbehandler, der siger at jeg skal IKKE raskmelde mig. Han sagde at kommunen skal afholde rundbordssamtale med mig uanset hvad, og at hvis de ikke vil det, skal de give mig skriftligt svar på hvorfor det ikke kan/vil gøre det. Jeg ringede så til kommunen og sagde at jeg går ikke med til at raskmelde mig, da jeg stadig er sygemeldt, og at det eneste jeg vil nu her er at få den der rundbordssamtale i gang. Så snart jeg nævnte at jeg har snakket med en social rådgiver, fik hende jeg snakkede med snøret sin tunge (lød det som om) og hun sendte mig hurtig videre til en anden sagsbehandler, hvor jeg sagde det samme, og vupti så havde hun fundet mig en sagsbehandler, og så hører jeg nærmere ang. rundbordssamtalen. Det er dog utroligt hvad man stå model ovenfor!!! Da kommunen ringede i dag, fik de vendt hele situationen på mig, og sagde til mig at jeg mister penge for hver dag der går, hvis jeg ikke melder mig rask!!! Så de ville raskmelde mig med det samme, og så sygemelde mig igen, og så måtte A-kassen beslutte om de ville punge ud eller ej, og så kunne jeg bare søge kontanthjælp, hvis ikke at A-kassen ville udbetale noget. Hold da op, sikke noget vrøvl, det sagde social rådgiveren også til mig, at det er noget værre humbuk som kommunen siger. Skulle bare rette dette til, så hvis der er andre der kommer i samme situation som mig, så skal man ikke lade sig køre rundt af kommunen.
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 21:15   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Da kommunen ringede i dag, fik de vendt hele situationen på mig, og sagde til mig at jeg mister penge for hver dag der går, hvis jeg ikke melder mig rask!!! Så de ville raskmelde mig med det samme, og så sygemelde mig igen, og så måtte A-kassen beslutte om de ville punge ud eller ej, og så kunne jeg bare søge kontanthjælp, hvis ikke at A-kassen ville udbetale noget.
Og så er det, at du sender en mail hvori du skriver, at du forstod på hende, at
"jeg mister penge for hver dag der går, hvis jeg ikke melder mig rask!!! Så de ville raskmelde mig med det samme, og så sygemelde mig igen, og så måtte A-kassen beslutte om de ville punge ud eller ej, og så kunne jeg bare søge kontanthjælp, hvis ikke at A-kassen ville udbetale noget" og slutter mail'en med at spørge om du har forstået det korrekt.

På den måde får du det på skrift, og så kan du klage over det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 11:12   #47
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
opdatering igen

Jeg har nu fået tildelt en sagsbehandler. Hun nævner selvfølgelig at jeg ikke kan få ftp pga at jeg er under 40 år. Men der må være en mulighed for mig som har små børn hjemme, og i og med at min smertetilstand forværres hvis de kaster mig ud i arbejde, så kan jeg slet ikke se hvad de skal være godt for? Jeg må se at skaffe dokumentation i at arbejdsprøvning forværrer mine smerter, så jeg ikke bliver kastet ud i alverdens afprøvninger tænker jeg nu. Er der andre her der ikke behøvede ud i arbejdsprøvning inden I fik ftp?

Ellers er det samme ting jeg hører fra kommunene igen igen, og nu ved jeg snart ikke hvad er op og ned i denne sag, dette skriver min sagsbehandler til mig i dag:

"Med hensyn til sygedagpenge har jeg ikke mulighed for at sætte dem i gang som du beder om. Vi er nødt til at afvente hvad beskæftigelsesankenævnet siger. Hvis du skulle have haft sygedagpenge igen, skulle du have været sygemeldt igen, enten fra din arbejdsgiver(da du stadig var ansat) eller vis din a-kasse(som ledig)."

Denne udtalelse stemmer ikke overens med hvad min uafhængige social rådgiver fortalte mig. Han sagde at kommunen kan til enhver tid give mig sygedagpenge igen fra d.d., hvis der undervejs, mens min sag ligger hos beskæftigelseankenævnet, kommer nye oplysninger i min sag. Der er i mellemtiden kommet nye oplysninger i min sag, hvilket er at min tilstand er stationær, og alle behandlingstilbud er udtømte. Er dette ikke nok til at de kan give mig forlængelse af sygedagpenge? Og jeg er vel stadigvæk sygemeldt, selv om kommunen har stoppet mine sygedagpenge?

Og jeg forstår ikke at hun snakker om min A-kasse, fordi jeg er ifølge dem for syg til at modtage dagpenge? Er der andre der er i samme situation, og er der nogle nye regler her i 2013 som jeg ikke kender til?

Håber at få svar fra nogen om dette, ved ikke helt hvad jeg skal gøre nu....
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 11:23   #48
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Du skal da ihvertfald have undersøgt om du har en forsørgelse eller ej, så du ikke står med håret i postkassen til den 1 uden penge.

Jeg forstår ikke lige den med, at du skal raskmeldes og så straks derefter skulle kunne modtage sygedagpenge igen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 11:38   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Stefansson vi skriver desværre 2013, og det betyder at du ikke kan få førtidspension når du er under 40 år, og slet ikke uden at have været i et ressourceforløb først.

Før 2013 kunne man undgå en arbejdsprøvning hvis ens læge skrev det var kontraindiceret, det kan man angiveligt ikke længere.
De eneste lægeerklæringer kommunen godtager fremadrettet, er de lægeerklæringer Klinisk funktion skriver, så det har lange udsigter, da klinisk funktion slet ikke er oppe at køre endnu....

Har man som dig smerter og smerterne forværres under en fx, arbejdsprøvning. Så vil de sætte ind med fulde sejl på, at du bliver ordenligt smertedækket - her SKAL din egen læge eller speciallæge skrive, hvilke muligheder der er for smertedækning under en arbejdsprøvning, samt hvor længe smertedækningen forventes at virke - samtidig vil kommunen bruge de værktøjer der hedder, smertecenter hvor du lære at håndtere dine smerter.

Vi er nået til et stadie hvor kommunen siger HOP - og så spørger du dem, hvor højt!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 11:49   #50
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er desværre meget enig og ens børn har absolut ikke nogen indflydelse om man kan få pension eller ej. udelukkende ens arbejdsevne og intet andet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forløb med førtidspension Emil1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-08-2013 11:54
Søger førtidspension. Snøffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 27-08-2012 19:25
Fleksjobbere skal fremover lønnes ud fra deres effektive arbejdstid gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 20-03-2012 21:34
Hvad er medicintilskud og hvor kommer de fra... link med hele forklaringen ! §ABC Et godt link! 0 18-02-2012 12:55
søger førtidspension maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 25-07-2010 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension