K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2011, 13:01   #1
PHALL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
PHALL er ny på vejen
Hvad må man ?

Hej alle
Dette er første gang jeg skriver i dette forum, men jeg har brug for et godt råd.
Dagen i dag er jeg ansat som fleksjobber på 18 timer om ugen (stadig betalt for 37 timer) Det er et godt job og tingene kører fint. Det skal lige siges at jeg i 2009 styrtede på ski og brækkede ryggen, senere i 2009 fik jeg en masse titanium ind i ryggen.. Jeg har været i fleksjob siden januar 2011.
Før jeg styrtede på ski, var jeg i gang med at bygge en virksomhed op med massage, manuel terapi, akupunktur m.m. Jeg nåede ikke at blive CVR registreret da min indtjening i klinikken var mindre end 50.000 om året på det tidspunkt. Jeg havde job ved siden af fuld tid.
Da jeg lå i sengen i næsten 2 år "lukkede" jeg klinikken da der ikke skete noget på det tidspunkt. Problemet er nu at min kone har åbnet en alternativ klinik og arbejder der ved siden af sit job, som er fuld tid. Jeg har nu fået blod på tanden igen for at arbejde med det alternative, men hvordan kan det lade sig gøre når jeg er i fleksjob ?
Jeg har talt med min kone om at hun skal ansætte mig i fleksjob, men det er der jo ikke råd til nå man kun er der nå det kun er en "fritidsbeskæftigelse".
Er der nogen herinde der kender "smuthullerne" for at dette kan lade sig gøre, eller er det et lukket land, da jeg jo har et skånebehov.
Jeg kan jo godt være på arbejde og komme hjem og hvile mig, tage noget medicin og være klar igen til at lave min "fritidsinteresse" (akupunktur m.m.)
Der må da være et hul et eller andet sted !
Kan du hjælpe ?
Glædelig jul
PHALL
PHALL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 13:36   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej der er ingen hul.

med mindre din ansætter dig, måake kan du få 2 fleksjob, så de er 15 timer det ene sted og 3 det andet, men jeg tror den er svær, at få lov til.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 13:55   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PHALL Se meddelelser
Hej alle
Dette er første gang jeg skriver i dette forum, men jeg har brug for et godt råd.
Dagen i dag er jeg ansat som fleksjobber på 18 timer om ugen (stadig betalt for 37 timer) Det er et godt job og tingene kører fint. Det skal lige siges at jeg i 2009 styrtede på ski og brækkede ryggen, senere i 2009 fik jeg en masse titanium ind i ryggen.. Jeg har været i fleksjob siden januar 2011.
Før jeg styrtede på ski, var jeg i gang med at bygge en virksomhed op med massage, manuel terapi, akupunktur m.m. Jeg nåede ikke at blive CVR registreret da min indtjening i klinikken var mindre end 50.000 om året på det tidspunkt. Jeg havde job ved siden af fuld tid.
Da jeg lå i sengen i næsten 2 år "lukkede" jeg klinikken da der ikke skete noget på det tidspunkt. Problemet er nu at min kone har åbnet en alternativ klinik og arbejder der ved siden af sit job, som er fuld tid. Jeg har nu fået blod på tanden igen for at arbejde med det alternative, men hvordan kan det lade sig gøre når jeg er i fleksjob ?
Jeg har talt med min kone om at hun skal ansætte mig i fleksjob, men det er der jo ikke råd til nå man kun er der nå det kun er en "fritidsbeskæftigelse".
Er der nogen herinde der kender "smuthullerne" for at dette kan lade sig gøre, eller er det et lukket land, da jeg jo har et skånebehov.
Jeg kan jo godt være på arbejde og komme hjem og hvile mig, tage noget medicin og være klar igen til at lave min "fritidsinteresse" (akupunktur m.m.)
Der må da være et hul et eller andet sted !
Kan du hjælpe ?
Glædelig jul
PHALL
Du kan blive ansat hos din kone, uden videre, i kan for eksempel kalde det et fritidsjob. Der er ingen regler der forhindrer dette.

Dog skal du være opmærksom på, at din visitation til fleksjob, fra tid til anden skal revurderes, og at du har pligt (fordi du får en speciel ydelse) til at indberette evt. ændringer i din situation, det være sig økonomi, helbred arbejde og lignende.

Det at du tager et fritidsjob, kan de vælge at se som en større endring i din arbejdsevne, og så kan du i yderste tilfælde blive kendt for god til fleksjob-ordningen
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 22:02   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske det bare er mig....meeeen...

Jeg kan absolut ikke se det rimelige i at du skal have et fleksjob på 18 timer....for så at du kan have et firma ved siden af hvor du også kan tjene penge...

Det er ihvertfald ikke det der er meningen med fleksjob...hvilket også er grunden til at du får for 37 timer selvom du kun arbejder 18 timer...

Måske man kunne finde en måde hvorpå du vil kunne hvile dig på dit nuværende fleksjob og evt tage din medicin og så du kunne arbejde lidt mere der...

En anden måde kunne være at du blev selvstændig som fleksjobber....så du kunne komme igang med det du vil på den måde...

Dette er nok noget som du skal tale med din kommune om inden du gør noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 22:07   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det fremgik måske ikke tydeligt nok men den sidste linie i mit tidligere indlæg var ment som en kraftig advarsel...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:25   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig
du har et fleksjob på 18 timer og får løn op til de 37

hvis du så mener du kan arbejde mere end 18 timer, så har din arbejdsevne ændret sig
så hvis du starter på noget andet i flere timer
så kan det få fatale følger for dig, hvis det ikke er i samarbejde med kommunen

ingen på k10 giver råd om "smuthuller"
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:55   #7
PHALL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
PHALL er ny på vejen
Hmmmmm.... Tak for jeres svar... i er godt nok skarpe herinde, på den gode måde.
Det er dejligt at få et nøjagtigt svar..
Det hele jeg mener er jo at det er svært at stå med begge muligheder i hånden.
Når jeg har et godt job (fleksjob) og jeg har en interesse for det alternative ved siden af er det svært at vælge.
Hvis jeg bliver ansat som fleksjobber i min kones firma er der jo en meget usikker faktor økonomisk, da jeg jo ikke kender klientgrundlaget for det jeg laver når jeg har været ude i næsten 3 år.
Jeg tror jeg vil kontakte kommunen for at få dem med på råd....
Jeg skriver herinde igen når jeg kender mit fremtidige samarbejde med kommunen !
PHALL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 15:29   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PHALL Se meddelelser
Hej alle
Dette er første gang jeg skriver i dette forum, men jeg har brug for et godt råd.
Dagen i dag er jeg ansat som fleksjobber på 18 timer om ugen (stadig betalt for 37 timer) Det er et godt job og tingene kører fint. Det skal lige siges at jeg i 2009 styrtede på ski og brækkede ryggen, senere i 2009 fik jeg en masse titanium ind i ryggen.. Jeg har været i fleksjob siden januar 2011.
Før jeg styrtede på ski, var jeg i gang med at bygge en virksomhed op med massage, manuel terapi, akupunktur m.m. Jeg nåede ikke at blive CVR registreret da min indtjening i klinikken var mindre end 50.000 om året på det tidspunkt. Jeg havde job ved siden af fuld tid.
Da jeg lå i sengen i næsten 2 år "lukkede" jeg klinikken da der ikke skete noget på det tidspunkt. Problemet er nu at min kone har åbnet en alternativ klinik og arbejder der ved siden af sit job, som er fuld tid. Jeg har nu fået blod på tanden igen for at arbejde med det alternative, men hvordan kan det lade sig gøre når jeg er i fleksjob ?
Jeg har talt med min kone om at hun skal ansætte mig i fleksjob, men det er der jo ikke råd til nå man kun er der nå det kun er en "fritidsbeskæftigelse".
Er der nogen herinde der kender "smuthullerne" for at dette kan lade sig gøre, eller er det et lukket land, da jeg jo har et skånebehov.
Jeg kan jo godt være på arbejde og komme hjem og hvile mig, tage noget medicin og være klar igen til at lave min "fritidsinteresse" (akupunktur m.m.)
Der må da være et hul et eller andet sted !
Kan du hjælpe ?
Glædelig jul
PHALL

Hej PHALL

I skal også bruge tiden til at læse de mange forskellige love og §'er, så står du/i stærkere i alle forhandlinger og - ikke mindst - i deres forstærkede kontrol af "sjove arrangementer"

Hvis Du fx havde CVR registreret dit firma da du opstartede det, ville du sikkert stå bedre med hensyn til visitation som selvstændigfleksjobber... -det med de ca. 50.000 er nemlig momsloven og har sådan set ikke noget med CVR registrering at gøre... -men held og lykke med projektet.



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 11:44   #9
PHALL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
PHALL er ny på vejen
Hej Alle
Jeg har den nyeste opdatering om mine tidligere spørgsmål..
Min kommune (flexjobteam) har skrevet dette i min journal.
Det beskrives at det er i min fritid og alle må gerne have fritidsinteresser, men,
Jeg må ikke tage penge for det jeg "arbejder" med (holder foredrag)
Og det jeg laver må ikke gå ud over mit flexjob

De ord åbner op for mange ting, når man gerne vil hjælpe andre.
Håber dette gør jer andre klogere.
//PHALL
PHALL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 10:23   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er arbejds prøvet i det der kaldes frivilligt arbejde og det lige stilles med arbejdsevne i flex job,så jeg vil mene at alt friviligt arbejde ville skulle lægges til arbejdsevnen-det bliver den da hos mig
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension