K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2015, 12:45   #1
trust
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
trust er ny på vejen
påtvungne undersøgelser

Hej
jeg er flexjobber og er nu blevet sendt til neuropsykologisk undersøgelse
jeg kan ikke klarer afstanden og slet ikke at skulde besvarer en masse spørgsnål i 3 timer min sagsbehandler tilbyder konstant at kører mig og bliver gal over at jeg melder ud jeg ikke magter psysisk og fysisk lige nu .må de på tvinge en undersøgelse uden at tage hensyn til afstand ? kan jeg søge ny sagsbehandler fordi jeg føler mig krænket af ham da han stiller diagnoser hver gang jeg er ved ham ??
trust er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 12:56   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, de kan ikke tvinge dig til undersøgelse. ....... MEN, det hjælper ikke din sag for kommer du ikke videre.

Du risikere at miste ledighedsydelse, sygedagpenge eller hvad ydelse du nu er på, hvis du ikke medvirker til undersøgelsen.

Retten til at afvise behandling gælder ikke retten til at afvise undersøgelser.

https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...se-behandling/

Hvad med selv at finde en neurolog tættere på og foreslå denne.

Det behøver ikke tage 3 timer at blive undersøgt af en neurolog, selvfølgelig alt efter hvad der skal undersøges for.

Jeg har været afsted flere gange pga. Kronisk smerter i ryg og det har ikke taget over 30--60 minutter hver gang.

Selvfølgelig må en sagsbehandler ikke stille diagnoser, hverken mundtligt eller skriftlig. Gør vedkommende det skriftlig, så klag til jobcentercehffen over at sagsbehandler overskrider sine kompetencer og at du ønsker anden sagsbehandler.
Gør vedkommende det mundtlig så klag alligevel, selv om det er sværere at bevise, så beskriv hvordan du oplever vedkommende.

Husk du har ikke ret til sagsbehandler skift, men derfor kan det jo godt være at de følger dit ønske
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 26-01-2015 kl. 13:00.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 13:07   #3
trust
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
trust er ny på vejen
det er ikke en neurolog ham skal jeg til i feb på sygehuset ham har jeg selv bestilt tid ved pga smeter . men det er en neuropsykologisk undersøgelse når jeg har ringet dertil siger de center for hjerne træning ?
men jeg har nemlig foreslået at de kan finde en tættere på men det vil min sagsbehandler ikke han siger jeg kender ham og ved hvor dygtig han er !?

kan sagsbehandler indstille til rehabileeings team
trust er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 14:45   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vel en god ting, din sb vil køre dig, så du ikke har det at tænke på - eller?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 15:21   #5
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Jeg tænker umiddelbart, at det vil være fint at se, hvor udtrættet du bliver af sådan en omgang med køretur og test. Det er selvfølgelig hårdt for dig, men det står på og i tiden lige efter, men det vil være godt at få beskrevet, hvor træt du bliver og hvordan det sandsynligvis påvirker dine kognitive evner. Så jeg ville springe til og få det overstået, hvis jeg var dig...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 18:41   #6
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
At nægte en undersøgelse, sætter i bedste fald din sag tilbage, hvilket du vel ikke er interesseret i ?

Hvis du får kørsel frem og tilbage, og falder i søvn på halvvejen, så er det jo tydelige tegn på at det var for meget, hvilket man så må beskrive og tage højde for i din sag fremover.

I mine øjen skyder du dig selv i foden ved at kæmpe imod.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 08:31   #7
trust
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
trust er ny på vejen
jeg er kronisk smerter patient med diagnosen asperger ocd og angst
jeg har samtidig 3 børn med diagnoser jeg ogsp skal tage mig af når jeg kommer hjem .
men sagen er den at jeg ikke kan holde til at side ret længe og det er højst 15 min så skal jeg holde pause jeg mener samtidig at det er meget privat og jeg vil på ingen måde side i en bil med min sagsbehandler ((
jeg går op smerte klinik pga mine smerter
jeg har bedt om at de finder en der kan lave undersøgelsen i nærheden af hvor jeg bor så der ikke er en transport tid på 1 time
trust er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 08:37   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du skal igennem med det krav, kræver det først at du har et stykke papir på at du ikke kan transporteres så langt.
Du risikerer at din sag går fuldstændigt i stå.
Hvis du er på andet end kontanthjælp, risikerer du også at de stopper den ydelse fordi du modarbejder udredning.
Du risikerer også at de begynder at stille spørgsmålstegn til om du kan varetage dine børns interesser godt nok, hvis du ikke er i stand til at tage ud af hjemmet mere end et kvarter ad gangen.
Hvis du ikke vil have at din sagsbehandler kører dig, må du selv betale for en taxa eller få en ven til at køre.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 13:05   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Måske du lam ligge mere eller mindre ned i bilen. I al fald skulle du gerne kunne få en behagelig siddestilling og måske et stop undervejs til benstræning. Håber du giver det en chance - for din egen skyld.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension