K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2008, 01:22   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up 1.700 sager SKAL afklares i 2009

Nu sker der vist noget for de langvarige sager i København.

1.700 sager SKAL afklares i 2009. Gamle sager.

Se her:

Citat:
Ad 2) Førtidspension

På grund af et stigende sagstal og et betydeligt antal borgerklager over sagsbehandlingen af ansøgninger på fleksjob, revalidering og førtidspension, herunder særligt sagsbehandlingstiden ift. ansøgning om førtidspension, er der blevet gennemført en ekstern undersøgelse.Undersøgelsen er blevet foretaget af Capacent og viser, at Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen har en betydelig sagspukkel ift. ansøgninger om førtidspension på 1.700 sager, som det vil kræve en ekstraordinær indsats at afvikle.

Desuden er der yderligere behov for at løfte den eksisterende indsats, for at sikre, at der ikke løbende tilføres flere ansøgninger til sagspuklen.På den baggrund er der iværksat en handleplan på førtidspensionsområdet.

Målet er at sagsbehandlingstiden nedbringes og sagspuklen afvikles i 2009.På den baggrund indstilles det, at der overføres 10 mio. kr. til finansiering af udgifterne til handleplanen på førtidspensionsområdet samt en eventuel stigning i sagsantallet i forlængelse af investeringen på sygedagpengeområdet.

Tilførelsen af midler til området skal således sikre:

En fuld afvikling af sagspuklen på 1.700 sager i 2009.

En forbedring af sagsgange med henblik på at det løbende behov for behandling af nye sager kan håndteres

Indsatsen vil medføre en ekstraordinær tilgang til førtidspension og en ekstraordinær stor afgang fra kontanthjælp i 2009 ift. tidligere år.Det foreslås, at udgifterne til handleplanen på førtidspensionsområdet i 2009 finansieres via en overførsel fra 2008 til 2009 af 75 pct. af mindreforbruget på serviceudgifterne i 2008, hvilket svarer til 25,7 mio. kr. Da der er tale om en midlertidig bevilling vil midlerne blive anvendt på en måde hvor Udgiftsniveauet hurtigt kan justeres, f.eks. ved anvendelse af ekstern bistand til opgaverne.
http://www.kk.dk/eDoc/Besk%C3%A6ftig...51/4138287.PDF

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 02:09   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg krydser fingere for at det går i opfyldelse og at det gavner alle vores kbh her på siden
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 14:36   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
1.700 sager.... og så får man altid en arrogant sagsformidler i røret der nedgør en og aldrig beklager deres fejl og aldrig vejleder folk.

Det er som som at hoppe i en svømmepøl uden vand I... sagsfomidleren siger der er vand i men man siger der ikke er vand I...hun har altid ret selv om hun har uret og er blind ...kan ikke se mig.hun kan ikke forstå at jeg kan se hende ?

Hun siger " hop bare I " jeg siger ..jamen der er ikke noget vand I...hun siger
" nu skal du opføre dig ordentligt og gøre som JEG siger ellers lukker vi kassen !...og sådan kører det i ring ....

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 14:40   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stella op med humøret det kan være løsningen for dig den her, for ellers er de da ret dumme du er jo langt uden at være langt i din sag

Så hvem ved måske det lykkedes denne gang , din ansøgning er jo trods alt en af dem der ligger i puklen så om ikke andet så er de jo nød til at nå ned til den på et tidspunkt (men kan godt følge dig )
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 14:44   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja ...vi får se....aldrig har jeg oplevet noget værre...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 16:04   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det sagde de også i Tåstrup kommune, NU skulle der ryddes op i alle sager.

Som I ved, så sendte de mig på kursus og jeg + holdet SKULLE været afklaret inden 1-3-08.

Så skete der ikke mere.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2008, 21:27   #7
Emmely1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2008
Lokation: KBH
Indlæg: 12
Styrke: 16
Emmely1980 er ny på vejen
ja, man kan jo også frygte, at de bare presser folk igennem og ud i job, uden at få behandlet sagerne..
Er netop starte på et sygedagpenge kursus. Problemt for mig er jo bla. at jeg ikke kan mange mennesker på en gang, men de har da vist hensyn siger de, der er jo kun ca. 20 på holdet i et lille lokale og mange falder nok fra, siger de.... Hmmmm.
Andre er lige kommet hjem fra operation og er idag blevet fulgt af familiemedlemer.... Så man må sige at sagsbehandlerne virklig tager sig tid, og sætter sig ind i folks situation.. *ggg*
Håber da at de midler som er bevilget ekstra vil hjælpe og komme nogen til gavn...
Emmely1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 00:12   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, da de ekstra penge som er bevilliget kommer da til gavn i sagsbehandlernes og andre aktørers lommer i form af bonus for hver håndfuld de får ud af sygesystemet.. og måske endda ekstra hvis de kommer hurtigere end hurtigt ud...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye pjecer skal hjælpe enlige i sociale sager joka Et godt link! 0 08-07-2013 09:12
Ankestyrelsen afgjorde flere sager om arbejdsskade i 2009 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 19-10-2010 10:00
Kan ikke afklares............... Mouse Alt det andet 6 01-03-2010 19:44
Din arbejdsevne skal afklares i andet regi cherie Det er da strengt ! 2 08-11-2007 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension