K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2011, 19:53   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Castella Se meddelelser
Håber der er nogle der kan hjælpe mig, med at besvare mine spørgsmål!

Jeg er en pige på 16 år og er sikker på graviditet.
Så jeg har lige et par ralevante spørgsmål til jer.

Jeg har været sammen med min kæreste i over 1 år.
Vi bor sammen i en lejlighed på 42 kvm i en 1 værelses.

Jeg har hørt at man bliver myndig gjort, når man har født selvom man er under 18, er det rigtigt??

Og hvordan med kommunen får man penge fra dem, eller for man kontanthjælp. Og hvornår kan jeg så starte med kontanthjælp hvis jeg er gravid???
Hvis det ikke er et problem for udlejer at i bor 3 i den et værelset,så kan det være at det er der i kommer til at starte ,det vil jeg så ikke håbe for jer,det vil blive hårdt for jer.

Jeg er så ikke helt sikker på at du kan få kontant hjælp,for i lever jo i et ægteskabeligt forhold og så mener jeg at han skal forsørge dig hvis han kan.

Jeg syntes at lige så snart du har svar på om du er gravid,så kontakt socialforvaltningen,med hensyn til hvad de kan hjælpe med frem over-usikkerhed og uvished skal du ikke gå med,møderhjælpen er også et godt sted at få råd og vejledning .

Du og kæresten har nok allerrede besluttet hvad i vil,og det vil jeg bare ønske jer alt muligt held og lykke med-men vær ikke blind for at det ikke kun er jer der bliver forældre,i vil uden sikkert få alle andre indblandet i hvordan i så er forældre de første par år,i form af ekstrer opsyn og ind bladning,lige meget hvor godt du /i gør det.

Jeg var selv knapt 16 da jeg fik mit første barn,og det har kostet sved og tåre men bestemt også meget glæde.Men der er ingen trivel om at mit liv havde set meget anderledes ud hvis jeg ikke havde været mor i en ung alder.Men det en helt anden historie.

Håber ikke du har ønsket graviditet for at få kontanthjælp,for så bliver du overrasket over hvor dyrt det er at have barn/børn.Det er der ikke penge i.

Har din kæreste job hvor gammel er han,er han parart til at være Far ikke kun i ord men også i handling.
Det med at blive myndig ,er noget med at dine forældre ikke længer har noget øknomisk ansvar for dig vist nok 2 eller 3 måndre før din fødsel,altså der hvor det sociale system skal hjælpe,og som de andre siger så følger der pligter med når man skal på ofenlig forsørgelse.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 19-06-2011 kl. 20:04.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 20:01   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
at man tænker på kontanthjælp som 16 årige er ikke en god start på livet
du skal i gang med en uddannelse på et tidspunkt og det bliver hårdt
men nødvendig, hvis du skal have et nogenlunde godt liv med en stabil økomonisk indtægt

dog mener jeg godt man kan modtage kontanthjælp, selvom kærsten arbejder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 20:50   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg er ikke helt sikker på alle detaljerne omkring økonomi, men der er noget med særlig ydelse man kan søge en vis periode inden fødsel, og så er der kontanthjælp under barsel.

Men jeg ville tage en snak med kommunen for at blve klædt ordentlig på, og husk, at man også kn søge hjælp til daginstitutioner mv når den tid kommer.

Og så prioriter ENDELIG at få en uddannelse! Har allerede i mit job set alt for mange unge forældre, som aldrig lige er nået til det med en uddannelse, og det stiller dem altså rigtigt dårligt!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 20:59   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
I skal også undersøge om I overhovedet må blive boende der hvor I bor, nogle steder er der regler for hvor mange mennesker man må bo i forhold til antal værelser.
I almennyttigt boligbyggeri må der kun være én beboer pr. rum, ved indflytning.
Om der senere kommer en flok børn til, så der måske er 2 beboere pr. rum, spiller ingen rolle.
Dette ved jeg fra den tidligere direktør i vores boligselskab, fordi jeg spurgte ham mens jeg sad i organisationsbestyrelsen.

En anden påstår, at din kæreste har forsørgerpligt over dig når i bor sammen i et ægteskabslignende forhold, dette passer ikke.
I får først forsørgerpligt over hinanden i det øjeblik i gifter jer (eller den ene bliver tilkendt pension).

Hvis abort er for sent, eller af anden grund ikke er en mulighed, så synes jeg, at du skal se at få en aftale med en sagsbehandler på kommunen.

Det er muligt, at kommunen ikke har pligt til, at hjælpe jer med en anden bolig, men på kommunen kan man komme på en akutliste til en lejlighed.
Kommunerne råder over min. hver 4. bolig der bliver ledig i de almennyttige boligselskaber og dem kan de tildele mennesker som er i akut bolignød ell.l.

Men hvis man får en lejlighed via kommunen (sådan kaldes det ofte i daglig tale) kan man ikke sige nej til en tilbudt lejlighed og afvente et andet tilbud, man må tage det man får tilbudt.

Det er muligt, at kommunen slet ikke vil hjælpe jer med en bolig når i ikke er i bolignød, i har jo en bolig, omend den er lille.

Derfor skal i selv sørge for at kontakte div. boligselskaber og blive skrevet op til en lejlighed.

Mens jeg sad i boligselskabets bestyrelse, havde en enlig mor med et barn på 7-8 år fået tildelt en 1-værelses lejlighed, via kommunens akutliste, dette siger lidt om, at man må tage hvad der kommer.

Jeg vil ønske dig held og lykke med det hele og så håber jeg, at du har nogle voksne du kan læne dig op af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 00:38   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis du ikke allerede kender siden så ... http://ungmor.dk

Det er helt sikkert stedet for dig.

Som de andre er inde på så er det et KÆMPE arbejde at være mor, og det værste tror jeg nu nok er økonomien, for sådan en lille størrelse er edder rønme DYR!

Du skal være parat til max at købe tøj for nogle få 100 kr om ÅRET, selv bruger jeg for omkring 200, og det er mest til strømper og undertøj, resten består af 25 og 50 kr´s stativer, meget af mit tøj er fra da jeg var 21 (før jeg blev gravid med den første) og jeg er nu 33, håbløst umoderne, men altså mine unger SKAL have, jeg KAN (måske) få hvis der er penge tilbage sidst på måneden. Du skal være parat til at gå i 14 dage uden at få vasket dit hår i sæbe fordi det var valget mellem mælk (til bæbs ikke til jer) og hårvask i sæbe til dig.

Ja ja jeg lyder skør, men jeg taler af erfaring, pt har vi ikke til shampoo, men børn skal altså have mælk, det er en vigtig del af deres kost, så må jeg undvære mælk og hårvask, og ellers krejle bad hos de gamle når vi er der så jeg kan få vasket håret ordentligt, og lige så dykke i deres mælk.

Nå men inde på ungmor, er der massere af erfaring ud i emnet ung mor (og far *ss*) både i forhold til dine juridiske rettigheder og pligter, men også i forhold til det at være MOR, miste veninderne, mangle penge (sparetips) når kæresten opdager at han ikke gider ansvaret alligevel (eller du bliver træt af at han hellere vil i byen med vennerne) osv osv.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 00:49   #16
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Men bliver ikke "myndiggjort" fordi man får et barn i en alder af 16 år.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 01:13   #17
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
i tilfælde af at du er gravid så mener jeg at det er når du mangler 8 uger i graviditeten at du kan få kontanthjælp, du kan også søge om hjælp til udstyr.
hvis de ikke har ændret det så har du ret.men om de kalder det kontanthjælp aner jeg ikke.ved bare min kæreste fik det for snart 14 år siden + det løse .men det var godt nok over 18 år på det tidspunkt.men ikke andet en høre om der er hjælp at hente.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 08:12   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej castella.

TILLYKKE med graviditeten(at skabe liv er ALTID en lykke!) men at du står overfor store udfordringer, ja, det er jeg sikker på at du ikke er i tvivl om.

Du har fået en del gode råd til links men jeg syns altså også lige at du skal have dette: https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx

De har eksisteret i rigtig mange år og de har mange års erfaring udi den verden.

Pas på dig og det nye liv og uanset hvad, så husk, livet er en gave
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 09:49   #19
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Det er muligt, at kommunen ikke har pligt til, at hjælpe jer med en anden bolig, men på kommunen kan man komme på en akutliste til en lejlighed.
Kommunerne råder over min. hver 4. bolig der bliver ledig i de almennyttige boligselskaber og dem kan de tildele mennesker som er i akut bolignød ell.l.
har de ikke afskaffet det.mig og min kæreste fik en bolig igennem komunen for mange mange år siden.da vi flyttede fik vi avide at det var den sidste af de boliger komunen havde/rådede over.og at de havde stoppet med det .men jegk an også have forstået det forkert
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 10:13   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Men bliver ikke "myndiggjort" fordi man får et barn i en alder af 16 år.
Nej.. men forældrenes forsørgerpligt bortfalder.. det er derfor man kan søge kontanthjælp.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
kontant hjælp jjsonn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-07-2013 22:30
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
fra særydelse til kontant hjælp skattepige Alt det andet 58 19-09-2010 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension