K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2011, 16:49   #1
Castella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Castella er ny på vejen
Exclamation 16 årig gravid og kontant hjælp??

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, med at besvare mine spørgsmål!

Jeg er en pige på 16 år og er sikker på graviditet.
Så jeg har lige et par ralevante spørgsmål til jer.

Jeg har været sammen med min kæreste i over 1 år.
Vi bor sammen i en lejlighed på 42 kvm i en 1 værelses.

Jeg har hørt at man bliver myndig gjort, når man har født selvom man er under 18, er det rigtigt??

Og hvordan med kommunen får man penge fra dem, eller for man kontanthjælp. Og hvornår kan jeg så starte med kontanthjælp hvis jeg er gravid???
Castella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 17:10   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du blever beregnet som voksen når du har født, og dermed har forsørgerpligt.

Så når du har født vil du kunne få kontanthjælp.

Du har så ret til barsel på kontanthjælp, men så snart den er slut, ryger du i aktivering og hele det cirkus der gælder for voksne, selvom du så kun er 17..

Med retten til at bliver behandlet som en voksen, følger ansvaret for selv at tage hånd om sit liv også med...

I skal også undersøge om I overhovedet må blive boende der hvor I bor, nogle steder er der regler for hvor mange mennesker man må bo i forhold til antal værelser.

Hvis I bliver smidt ud, kan I godt gå på kommunen..

Så vil du få stukket en liste over herberg i hånden, og besked om at du kan overnatte sådan et sted.. og hvis du så siger det ikke kan lade sig gøre med et barn, vil du få at vide at hvis du ikke mener at du kan tage dig af dit barn, skal de nok finde et sted barnet kan bo imens...

Skynd dig at blive skrevet op til større lejlighed med det samme eller gå på jagt efter noget, så du ikke står i den situation.

Når der sker en begivenhed i ens liv, og man står uden forsørgelse, kan man få kontanthjælp.. men det er en hjælp der følger en masse pligter med.

Du bliver sendt i aktivering, og skal arbejde for kontanthjælp, eller tvunget i uddannelsesforløb.

Til gengæld har du ikke ret til at holde ferie, medmindre du har været i aktivering i 11 mdr, så får du ret til at holde aktiveringsfri en måned.

Du mister retten til kontanthjælp hvis du bliver gift, og din kæreste tjener nok til at forsørge dig.

Nu undrer jeg mig selvfølgeligt over at du er havnet her på denne side.. er der andre ting der betyder noget for din situation, det er jo en side mest for fleksjob og pension..

Har du et netværk... det betyder rigtigt meget, i forhold til uddannelse osv.

Små børn der starter dagpleje eller institution, er ofte syge rigtigt ofte, særligt det første halve år..

Der er rigtigt mange ting du skal have sat dig ind i, og nå at få på plads... for når baby kommer, vil al din energi gå til pasning...

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=249

Herinde kan du også søge oplysninger...

Sidst redigeret af Webmaster; 19-06-2011 kl. 17:52. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER funktionen..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 17:16   #3
Castella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Castella er ny på vejen
Tak for svar..

Jeg blev henvist til siden her.
Castella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 17:16   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Pip, troede egentlig at kommunen havde "pligt" til at finde en lejlighed eller lign. bosted til det nye forældre par også selvom de er unge. Syntes at det har fremgået af "De unge mødre" ikke mindst ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 17:17   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Hej
Det er godt nok tidligt at skulle have småfolk men det er nok ikke en løftet pegefinger du har brug for.
Jeg fik min søn da jeg var 16 (for snart 33 år siden) og når man får børn så bliver man myndig uanset alderen, i tilfælde af at du er gravid så mener jeg at det er når du mangler 8 uger i graviditeten at du kan få kontanthjælp, du kan også søge om hjælp til udstyr.
Din kæreste skal betale for dit underhold når du går på barsel, samt fødselsbidrag og han sættes i bidrag fra dag 1, ca 1100 pr md.
Du skal nok regne med at kommunen holder øje med dig når du har født pga din alder, for at se om du kan varetage barnets tarv.
Du / I kan ikke være sikker på at kommunen hjælper jer med en større bolig, men når i finder en vil i kunne søge om hjælp til indskud samt flytning.

Når det så er skrevet så syntes jeg du / i meget seriøst burde overveje OM i er i stand til og har lyst til at binde jer i over 18 år allerede nu og MISTE jeres ungdom, det er et meget stort ansvar at få børn og ansvaret er endnu større når du ikke er ældre.
Held og lykke uanset hvad du vælger.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Pip, troede egentlig at kommunen havde "pligt" til at finde en lejlighed eller lign. bosted til det nye forældre par også selvom de er unge. Syntes at det har fremgået af "De unge mødre" ikke mindst ??
Nej sådan er det ikke mere desværre! kommunen har IKKE pligt til at skaffe unge forældre en lejlighed, de hjælper hvis og når de selv har fundet en .
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010

Sidst redigeret af Webmaster; 19-06-2011 kl. 17:53. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 17:21   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kæresten skal ikke betale bidrag når de bor sammen...

Og kommunens pligt rækker til en udskrift med herberg - for så er der tag over hovedet.

Jeg fik selv stukket sådan en seddel ud, da jeg kom og var gravid..

Man kan godt spørge om kommunen kan hjælpe - men ikke regne med det.

Hvis der er mange tomme boliger i området, er der nok større hjælp at hente, end i København, hvor jeg stod.

Så ja, det er tid til selvransagelse, og så at lægge en plan der holder 18 år frem...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 17:23   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan heller hvorfor det skulle være kommunen som har en pligten til det
det er jo noget man selv har valgt(måske i et hvis omfang)
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 17:23   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er du af en eller anden grund allerede i det sociale system, så der er en meget stor mulighed for, at kommunen vil, have dig og dit barn på et spædbørnehjem også kalt et mor barn ophold for, at vudere om du er egnet til, at være mor.

Der er mange ting du lige skal overveje.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 18:07   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Og selv om du bor sammen med din kæreste, er du nødt til at være sikker på en ting.

Du skal være parat til at tage dig af dit barn helt alene, helt uden hjælp fra nogen.. med de omkostninger det vil indebære..

Du skal være parat til at sidde hjemme hver aften 24/7/365 hvis det er det der skal til...

Du skal være parat til at have dit barn med dig til tandlæge, i skole, til møder, når du handler ind, når du hvad som helst... for du må ikke satse på pasning eller hjælp..

Hvis der så er hjælp og pasning at hente, er det et plus, og noget du skal være glad for, og tage imod.

Men du må ikke beslutte dig for at blive mor, udfra troen på at der er nogen der tager over...

Selvom du stoler ubetinget på din kæreste, kan han blive syg eller blive kørt over.. du er nødt til at ville det her uanset hvad, for det er det, det koster at blive mor.

Hvis du er parat til at ofre alt, er du parat til at blive mor... og så tillykke.

Normalt er jeg overhovedet ikke tilhænger af abort, og mener at når man har skabt liv, må man ofre det der skal til. Også selvom kæresten pludselig ikke er der mere, eller barnet er handikappet...

Eneste undskyldning for mig er faktisk voldtægt eller netop at man ikke selv er helt voksen endnu..

Men det kan sagtens være at du er der, og af grunde vi ikke kender, er blevet tidligt voksen, og parat til at tage det ansvar på dig...

Hvis du er der, vil du også kunne forstå at det her indlæg ikke er en løftet pegefinger på nogen måde... men at det er venligt ment, og at jeg ønsker dig alt mulig held og lykke uanset hvad...

Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 19:15   #10
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Puha, kære pige, du lægger godt nok nogle seriøse udfordringer for dine fødder. Jeg tager hatten af for, at du føler dig parat til at tage sådan et ansvar, selvom du ikke er kommet længere i livet
Det betyder samtidig også at du er nødt til at gøre dig nogle seriøse overvejelser omkring din fremtid, så du ikke risikerer at hænge fast som afhængig af det offentlige system
Har du lagt planer for din videre fremtid? Hvilken uddannelse skal du have? Hvilket arbejde? Hvornår skal disse ting ske?
Læg en plan de næste 5 år frem, og LOV dig selv at overholde planen, uanset de afsavn du må lide
Held og lykke med det hele
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
kontant hjælp jjsonn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-07-2013 22:30
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
fra særydelse til kontant hjælp skattepige Alt det andet 58 19-09-2010 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension