K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2013, 10:54   #1
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Kursus




Fleksjob ledighedsydelse, blev ufrivilligt henvist til anden aktør, formål jobsøgningskursus med fokus på uopfordrede ansøgninger, cv, osv. Fik udleveret 2 pjecer på aktør som jeg kunne vælge imellem, og aftale forløb med.

Indkaldt til møde hos anden sagsbehandler. Sagde jeg havde valgt, nåede ikke at sige hvilken aktør, da sagsbehandler sagde hun syntes jeg skulle starte hos den anden aktør som hun kendte, var perfekt, spurgte om jeg ville afslutte evt. med praktik der kunne føre til fastansættelse.

Svarede ja, men at den aftale jeg har indgået med anden sagsbehandler er kursus med fokus på jobsøgning, at jeg har behov for meget hjælp da jeg har indprentnings / hukommelsesbesvær.

Modtager delvist referat fra mødet, hvor den indgåede aftale om kursusforløb er ændret til 8 dages kursusforløb, 3 mdr. praktik,, hvilket jeg er utilfreds med.

Har tænkt mig at sende mail, hvor jeg skriver at jeg kan se den indgåede aftale er blevet ændret, at jeg ikke ønsker at deltage i det forløb.

At de enten må de ændre forløb til det vi aftalte, at jeg ønsker min. 14 dages jobsøgningskursus, ellers ønsker jeg at bruge min ret til valg af aktør, da det er sagsbehandler der har valgt aktør, hos den anden aktør kan jeg modtage det forløb jeg ønsker.

Hvad ville i gøre, hvis det var jer der var i min situartion ?

Jeg har aldrig klaget over sagsforløb, kun over afgørelser, ved ikke om man i dette tilfælde indsender en indsigelse over ændring af kursusforløb?

Eller om man skal sende en klage ?

Sidst redigeret af le cuere; 15-04-2013 kl. 12:12. Årsag: ændring af tekst
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 14:54   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kunne måske skrive at du har tænket over det og at du er i alvolig tvivl om det er det rigtige du blev meldt til, du må aldrig nægte noget for så ryger ledigheds ydelsen.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 16:24   #3
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
man kunne måske skrive at du har tænket over det og at du er i alvolig tvivl om det er det rigtige du blev meldt til, du må aldrig nægte noget for så ryger ledigheds ydelsen.
Jeg er ikke startet endnu. Jeg vil ikke nægte at deltage i kursus, overvejer kun i at deltage i det kursusforløb.

Aftalen var jobsøgningskursus 5 mdr. evt. afsluttet med praktik.

I referat fra mødesamtale som jeg har modtaget, er aftalen blevet ændret til -8 dages jobsøgningskursus afsluttet med 3 mdr. praktik.

Dvs. de ændrer aftalen efter man er gået.

Det mener jeg ikke at de har ret til.

Hvis de har ret til det, så kan man jo aldrig stole på sagsbehandler -samtale / aftale som man har lavet med dem på mødet
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 16:26   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du må få snakket eller skrive til sagsbehandleren og spørge til, hvorfor aftalen er blevet en anden.... Det kan jo blot være en eller anden misforståelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 17:08   #5
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du må få snakket eller skrive til sagsbehandleren og spørge til, hvorfor aftalen er blevet en anden.... Det kan jo blot være en eller anden misforståelse.

Det er ikke en misforståelse. Nederst i referat står der - til aktør, 5 mdr. kursusforløb gerne med 3 mdr. praktik.

Dvs. aktør vil gå ud fra at jeg kun deltager 8 dage i jobsøgningskursus, at jeg derefter er ude af døren i praktik resten af tiden.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 18:04   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skriver 5 måneders kursusforløb gerne med 3 mdr praktik. Det lyder da ok.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 22:26   #7
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du skriver 5 måneders kursusforløb gerne med 3 mdr praktik. Det lyder da ok.


Har for kort tid siden været igennem et praktikforløb.

Er aktiv jobsøgende, tjekker forsk. job. databaser via nettet.

Tilbud ( tvang ) Er et jobsøgningskursus. ( ikke et praktikforløb. )

Møde hos anden aktør 1 dag ugentligt, lære at forbedre cv, skrive uopfordrede ansøgninger, jobsøgnings teknikker, osv. søge job - varighed ialt 8 dage, derefter 3 mdr. praktik. dvs. ( gratis arbejdskraft )

Det syntes jeg ikke er rimeligt i mit tilfælde, da jeg har problemer med indprentning / hukommelse dvs. erindring.

I jobsøgningskurser er praktikforløb i følge lovgivning min. 1 mdr. max 3 mdr.

På den afsatte tid når jeg ikke at at finde job, lære det jeg senere vil få brug for ved jobsøgning.

Ville da være mere rimeligt at man får 14 dage til at lære det man har behov for som jobsøgende, derefter slutter med praktik.

Slutter den praktik ikke med fastansættelse, skal man jo søge job, bruge det som man har lært på det kursus.

Men som kommunen siger - vi betaler. Det tror jeg på.

De betaler ledighedsydelse og anden aktør i 5 mdr. Aktør glæder sig over at slippe for arb. ved at sende kursusdeltager i praktik, arbejdsgiver glæder sig over at få gratis arbejdskraft.

Men måske kommer kommunen til at betale dobbelt, på grund af at jeg og andre ikke får lært det som man burde få lært på jobsøgningskursus, og derfor bagefter skal på et nyt jobsøgningskursus.

Men som kommunen siger - vi betaler ... Aktører, arbejdsgiver tjemer penge.

Jobsøgende kan ikke få job, da job bliver brugt af kommunen og anden aktør der sender kontanthjælpmodragere, ledige fleksjobber i praktik.

Reformer - Kommunerne skal spare, men på denne måde er det jo blot øgede udg.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kursus Fie Alt det andet 7 10-09-2012 13:58
Hårdt kursus supersus Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 20:46
Selvvalgt kursus desica Spørgsmål ang fleksjob 2 10-02-2011 07:27
Kursus andi1975 Alt det andet 1 22-01-2008 19:48
Kursus i kommunikation? Trylledyr Dit og Dat 0 20-02-2007 01:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension