K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2010, 12:15   #61
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Hej Huldra

Jeg har ligesom dig, at jeg ikke er god til at rende til lægen, når jeg nu ikke har en forventning om, at han kan gøre noget. MEN jeg har nu bestilt tid hos lægen!

Hej Enteneller

Ja, jeg er opmærksom på, at jeg har en "tab af erhvervsevne-forsikring", og jeg er glad for det, selv om forsikringsselskaber også er rigtig gode til at sælge deres produkter, og rimelige dårlige, når man har brug for dem!!!!

Jeg er startet i arb.prøvning 4. januar i år. Der er ingen skånehensyn, og jeg kan ikke se, hvilke skånehensyn, der kunne gavne mig. Jeg er støttelærer, og løser opgaver med forskellige elever. Jeg har en bold til at side på for bedre arb.stilling og har fået bevilliget og bestilt (men endnu ikke modtaget) et musikerhøreværn, så jeg bedre kan holde støjen ud.

Når man er lærer, er man 100% på i undervisningstiden. Jeg har to gange gået ud i 10-15 min., når det blev for meget. Ingen har set skævt til mig af den grund.

Øgning af timer vil hovedsagelig ske på grundlag af:
* jeg er bedre til at finde gode arb.stillinger
* musikerhøreværn (høreværn, der er støbt efter mit øre, og som tillader tale, men ikke omkringværende støj)
* det er hårdt at starte et nyt sted
* jeg vil gerne være på kontoret i fx 1-1½ time inden min undervisning starter - altså varierende arb.opgaver.

Jeg ved ikke, hvor jeg har min sagsbehandler, da jeg lige har fået ny. Den gamle sagde helt klar "flexjob", men hun vil ikke skrive det ned! TYPISK, men ellers var den gamle sagsbehandler fairnok.
Jeg har været på reva-lignende kursus, hvor konklusionen var: "arbejdsevnen er væsentlig nedsat".

Jeg ved ikke, om der er mulighed for ansættelse på skolen. Dejlig arb.plads.
Jeg overvejer at gå hjemme i nogle år (hvis job på nuværende arb.prøvnings-sted ikke er en mulighed), så vil jeg højest sandsynlig modtage ½ løn (lige knap ledighedsydelse) i forhold tidligere igennem tab-af-erhvervsevne-forsikringen, men har lige fundet ud af, at det kan være problematisk i forhold til at vende tilbage til et fleksjob. Jeg ønsker ikke at miste min forhåbentlig tildelte fleksjob-bevillig. Jeg er privilligeret i forhold til mange andre K10-er.

Jeg har stadig kun i gang med de første 52 uger i sygedagpenge-systemet. (jeg er igen privilligeret). Min sagsbehandler har overhovedet ikke nævnt forlængelse. Min arb.prøvning kan nemt trække ud til sidst i juni, hvor skolen holder sommerferie. Jeg er nemlig i gang med et smertehåndeteringskursus, der først slutter i juni.... Jeg får kontakt til smertecenteres socialrådgiver mht. hvor jeg står med "ingen yderligere behandlingsmuligheder". Smertehåndteringskursus vil nemlig først og fremmest øge min livskvalitet og ingen væsentlig øgning af arbejdsevne jf. kursuslederne. Nå, men det bliver jeg forhåbentlig klogere på i morgen.

Jeg vil spørge til, hvordan planen for mig er?

Jeg er træt og orker ikke at skrive mere lige nu... så hvis jeg ikke svaret på det hele, må du endelige spørge igen.

Jeg synes det er fantastisk, at I vil bruge jeres kræfter på hjælpe. Jeg skylder K10 noget!

Kærlig hilsen
Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 12:33   #62
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Hej igen

Jeg vil bare lige sige, at alle læger, jeg har været hos, siger "ingen yderligere behandlingsmuligheder, og kronisk lidelse". Men smertecenteret har ikke udtalt sig til kommunen eller egen læge.

Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp = rask.... Chas Accept fra vores omgivelser 21 18-06-2013 11:13
For syg til flex men for rask til pension tanss At søge førtidspension 12 19-09-2012 15:47
for rask til flex job engelstjerne Alt det andet 0 27-07-2012 16:46
for syg men for rask Bamsen Spørgsmål ang fleksjob 29 11-04-2011 23:11
For syg til flex for rask til pension popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-03-2010 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension