K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2011, 22:03   #1
Patte85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Patte85 er ny på vejen
Stop af sygedagpenge

Hej!

Jeg står i den situation, at kommunen har sendt et brev via e-boks om, at jeg nærmer mig varighedsbegrænsningen, som for mit vedkommende, er d. 31/1-2012.

Der står så også, at kommunen kan i visse tilfælde forlænge perioden..

Vil lige fortælle lidt om mig selv:
Jeg er en ung mand på 25 år, som er ret så fortvivlet.
Jeg har som yngre, haft et misbrug af stoffer som f.eks. Ecstasy, svampe, kokain, amfetamin og LSD + alkohol.

Jeg er ude af alt ovenstående og er ikke misbruger længere.
Men har svære problemer med min hukommelse, jeg mister let overblikket og kan overhovedet ikke koncentrere mig.

I alle de jobs jeg har haft siden under og efter mit misbrug, er jeg blevet afskediget fra. Det seneste "job" jeg havde, var på et plejecenter hvor jeg var i job med løntilskud. Det gik heller ikke så godt og blev også afskediget derfra. Da jeg var i arbejdsprøvning inden job med løntilskud, gik det galt for mig da jeg gik fra at arbejde i 4 timer til 5 timer dagligt. Jeg begyndte at svede, fik ondt/tryk i brystkassen og blev meget forvirret. Det endte med at jeg i nogle af dagene, måtte spærre mig selv inde på toilettet, for at slappe af og "fange" mig selv igen. Har aldrig kunne passe et job/uddannelse, pga. for meget sygefravær.

Jeg vil gerne spørge om, om jeg kan gøre noget i den her tid, inden de stopper mine sygedagpenge, som jeg håber de vil forlænge. Eller skal jeg bare vente på en afgørelse?

Jeg går til psykiater 1 gang om måneden og får noget medicin for min depression.

Ved godt at det er lidt uoverskueligt skrevet, men kan ikke samle tankerne og er selv meget forvirret. Min psykiater siger at jeg har kognitive vanskeligheder

Såvidt jeg husker, har jeg kun været til 1 samtale med min sagsbehandler på jobcentret og aner ikke om vi har lavet en RP, men har idag bedt om en løbende aktindsigt.

På forhånd tak.
Patte85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 22:22   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Patte85 Se meddelelser
Hej!

Jeg står i den situation, at kommunen har sendt et brev via e-boks om, at jeg nærmer mig varighedsbegrænsningen, som for mit vedkommende, er d. 31/1-2012.

Der står så også, at kommunen kan i visse tilfælde forlænge perioden..

Vil lige fortælle lidt om mig selv:
Jeg er en ung mand på 25 år, som er ret så fortvivlet.
Jeg har som yngre, haft et misbrug af stoffer som f.eks. Ecstasy, svampe, kokain, amfetamin og LSD + alkohol.

Jeg er ude af alt ovenstående og er ikke misbruger længere.
Men har svære problemer med min hukommelse, jeg mister let overblikket og kan overhovedet ikke koncentrere mig.

I alle de jobs jeg har haft siden under og efter mit misbrug, er jeg blevet afskediget fra. Det seneste "job" jeg havde, var på et plejecenter hvor jeg var i job med løntilskud. Det gik heller ikke så godt og blev også afskediget derfra. Da jeg var i arbejdsprøvning inden job med løntilskud, gik det galt for mig da jeg gik fra at arbejde i 4 timer til 5 timer dagligt. Jeg begyndte at svede, fik ondt/tryk i brystkassen og blev meget forvirret. Det endte med at jeg i nogle af dagene, måtte spærre mig selv inde på toilettet, for at slappe af og "fange" mig selv igen. Har aldrig kunne passe et job/uddannelse, pga. for meget sygefravær.

Jeg vil gerne spørge om, om jeg kan gøre noget i den her tid, inden de stopper mine sygedagpenge, som jeg håber de vil forlænge. Eller skal jeg bare vente på en afgørelse?

Jeg går til psykiater 1 gang om måneden og får noget medicin for min depression.

Ved godt at det er lidt uoverskueligt skrevet, men kan ikke samle tankerne og er selv meget forvirret. Min psykiater siger at jeg har kognitive vanskeligheder

Såvidt jeg husker, har jeg kun været til 1 samtale med min sagsbehandler på jobcentret og aner ikke om vi har lavet en RP, men har idag bedt om en løbende aktindsigt.

På forhånd tak.
Skal lige have lidt flere detaljer på "bordet"
Hvad siger dine læger/psykiater om dit helbred, i forhold til fremtiden. Forventer de forbedringer, eller er din helbreds situation stationær?

Har kommunen slet ikke snakket om fremtiden med dig?

Og hvad tænker du egentlig selv?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 23:17   #3
Patte85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Patte85 er ny på vejen
Min læge henviste mig til en psykolog, jeg selv skulle vælge.
Men min psykiater, sagde at jeg ikke skulle gå og tænke på det nu, da jeg er kommet i medicinsk behandlig og først skal have det på plads.
Jeg har ikke spurgt af, hvad hun forventer at der skal ske med mig i fremtiden, da jeg altid glemmer alt det jeg vil snakke om, også selvom jeg skriver det ned på papir osv. Min hukommelse er virkelig så utæt som en si.

Men jeg skal til samtale igen d. 21. December, så vil jeg lige spørge ad.

Min læge gav mig Venlafaxin, men er skiftet til Noritren siden jeg startede i behandling hos min psykiater.

Da jeg blev sygemeldt tilbage i Feb. 2011, var jeg til én samtale, hvor vi talte om hvad jeg kunne tænke mig at lave i fremtiden og hvad jeg havde lavet tidligere. Men ellers ikke meget andet udover det.

Jeg vil selv meget gerne tilbage på arbejdsmarkedet igen, men har bare blevet "banket tilbage i det gamle hul" igen, hver eneste gang.
Det går godt de første par dage, men ret hurtigt går det nedaf igen. Det ender så med for mange sygefraværsdage og en opsigelse.

Så jeg er meget bekymret om min fremtid. Jeg har altid set lyst på tingene og tænkt på at jeg kunne klare det, men tog desværre fejl af mig selv, for mange gange.

Men mener selv, at det ville være bedst med et arbejde med skåne hensyn. Grundet min hukommelse og det store pres jeg føler. Det er ikke fordi jeg er doven, men gid det var det..
Patte85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 23:25   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg tror desværre at du skal indse at det kommer til at tage tid, inden du er klar til større udfordringer, og hvis ikke din læge/psyk vil skrive noget specifikt om dit helbred og hvordan de ser fremtiden, bliver det svært med hensyn til en forlængelse.

Jeg vil (uden at være læge, men baseret på erfaring) vurdere at din arbejdsevne nok er nedsat i let til moderat grad. og det kan (måske) opfylde kravene til et fleksjob.

En revalidering er nok ude af sigte, grundet dine kognitive problemer pt.

Men det hele kræver at din helbredstilstand er stationær og varig
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 23:29   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, og velkommen til......

Kære Patte85.

Husk at du skal bliver her på DIN tråd fremover. Så bliver det lettere for os andre at følge din sag.

Når du så har sociale spørgsmål stiller du dem bare her.

Mange hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 23:31   #6
Patte85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Patte85 er ny på vejen
Tusind tak for svarene Ricky

Jeg vil vende tilbage, efter d. 21. når jeg har været til samtale hos psyk. og har fået spurgt om de ting, jeg har skrevet ned.
Patte85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 23:34   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du skal være så velkommen tilbage :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 23:42   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Patte85
Nu skal jeg ikke pådutte dig en diagnose eller noget, men din historie med tidligere stofmisbrug og job/uddannelse ikke job/uddannelse i en uendelighed, samt din dårlige hukommelse,
og citat: Jeg begyndte at svede, fik ondt/tryk i brystkassen og blev meget forvirret. Det endte med at jeg i nogle af dagene, måtte spærre mig selv inde på toilettet, for at slappe af og "fange" mig selv igen. Har aldrig kunne passe et job/uddannelse, pga. for meget sygefravær. citat slut.

Lyder for mig som let angst og depression, der er en typisk (meget typisk) følge af ubehandlet ADHD/ADD.
Og ja det er helt klart din depression og din "angst" der skal tages hånd om først, men jeg synes det er værd at overveje om det måske er en del af en uopdaget ADHD/ADD.

Håber ikke du tager mig det ilde op, eller misforstår mig, jeg mener dig det godt.

Hilsen Maja
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 00:00   #9
Patte85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Patte85 er ny på vejen
Hey Maja44.

Jeg mener ikke selv, at jeg har ADHD. Men hvad symptomerne siger om ADD, passer nærmest perfekt på mig

Det vil jeg lige nævne overfor min psyk. også.

Tak for svarene allesammen
Patte85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop CharlotteV Din historie 10 01-08-2010 21:59
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension