K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2013, 01:51   #51
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Camille Se meddelelser
Det er da for dårligt at det ikke virker for alle syge, også dem som er blevet tabt på gulvet af systemet, både med ens sag men også økonomisk. Men nej nej, så smart er hun da ikke, hende Mette
Jeg er så enig Mette Frederiksen " fanatiske reform" gælder jo kun for dem der bliver syge tidligst 1. Juni og senere. Så hvad med alle de mange mennesker der er røget ud af systemet( især dem der ingen indtægt har, fordi de ikke er berettiget til kontanthjælp eller andre ydelser) og den nye regel med gensidig forsørgerpligt, gør jo bare det hele meget værre😔jeg er næsten lige kommet på sygedagpenge og med den nye varigheddbegrænsning på 5 måneder, udløber mine sygedag penge først i maj, så hvis jeg ikke er kommet i ordinærtarbejde eller får forlænget sygedagpengene så har jeg ingen indtægt,da min kæreste så ville skulle forsørge mig. Han arbejder i butik og få vist mindste lønnen i timen, og vi har bil( den bruger han til at komme på arbejde ) og jeg tager 4 slags medicin, så det bruger jeg en del penge på(ca 4000 kr om året) så det frygter jeg bliver vores situation i fremtiden😂
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 10:42   #52
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"lfølge regeringens egne beregninger mister ca. 8.000 danskere årligt deres sygedagpengeret. Størsteparten af disse overgår til kontanthjælp, mens 1.400 helt mister deres forsørgelsesgrundlag på grund af ægtefælleindkomst eller -formue." citat fra sceloseforeningen.

Det har åbentbart været vigtigere at sikre de 1.400 syge, fremfor flertalle på 8.000 enlige, som derfor får en indtægtsnedgang, efter kun 5 mdr.

De 8.000 syge, er jo efter 12 mdr., hvorfor tallet jo realt nok er væsentlig større, når der skal tages stilling allerede efter 5 mdr.

Det betyder, at flertallet, IKKE har råd til at blive boene hvor de bor, ikke kan betale deres regninger oa.
hertil kommer merudgifter i form af bla. medicin olign.
Kontanthjælpen er nede på 10.500kr, FØR skat.
Lønnen udgør i gennemsnit 25.000kr, altså en betydelig indtægtsnedgang, efter blot 5 mdr, UDEN at den syge er afklaret.

Jobbet vil nok ryge der, da arbejdsgiver jo ikke udbetaler løn, for en fuldtidssyg.

Den syge vil i de mere alvorlige sygdomsforløb, IKKE være i stand til at arbejde, OVERHOVEDET.
Bl.a. syge med bindevævslidelser, der skal i behandling med bla. kemo,predinisolon eller lign. , for at fjerne eller nedsætte imunforsvaret, vil jo netop IKKE kunne komme i job-afklaringsforløb, fordi de IKKE må udsættes for smitte.
Der kan heller IKKE gives prognose, da disse forløb er meget uforudsigelige, ligesom de IKKE kan betegnes som livstruene.

Alt i alt forstår jeg IKKE, at flertallet klapper i hænderne over denne reform!

Dertil vil de syge også miste deres forsikring, for tab af erhvervsevne, da der selvsagt IKKE mere bliver indbetalt til denne, og den syge kan IKKE selv betale på en kontanthjælpssats.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 30-12-2013 kl. 10:59.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 12:12   #53
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Jeg er SÅ enig popiae fatter heller ikke at det skulle være noget godt for nogen i denne nye reform��
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 13:30   #54
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tror bestemt ikke at man skal tage deres tal og udregninger for givet....bare se på hvor mange de mente røg ud af dagpengene...

De sagde 4000 mennesker.....men der røg over 34.000 mennesker ud...såå..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 22:44   #55
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Hej k10

Er der nogen her inde der ved hvordan jobcenter/kommunen "tæller" en sygedagpenge dag??? Er det en hverdag der bliver regnet for en sygedagpenge dag? fx en man, tirs, ons, tors el fredag?? Eller er alle dage?? altså også weekend og helligdage ??? For det er i hvertfald meget relevant for mig at vide det, nu man kun kan være på sygedagpenge i 5 måneder...jeg håber så meget af det kun er hverdage( eller 5 dage) om ugen der tæller, for så kan jeg måske nå at få gavn af den "nye dagpenge reform"
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 23:13   #56
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
Hej k10

Er der nogen her inde der ved hvordan jobcenter/kommunen "tæller" en sygedagpenge dag??? Er det en hverdag der bliver regnet for en sygedagpenge dag? fx en man, tirs, ons, tors el fredag?? Eller er alle dage?? altså også weekend og helligdage ??? For det er i hvertfald meget relevant for mig at vide det, nu man kun kan være på sygedagpenge i 5 måneder...jeg håber så meget af det kun er hverdage( eller 5 dage) om ugen der tæller, for så kan jeg måske nå at få gavn af den "nye dagpenge reform"
Umiddelbart vil jeg tro at en måned er en måned, så hvis du f.eks. Får sygedagpenge fra 15. Januar, så varer de til 15. Juni.

I dag tæller man hele uger, dog således at der ikke udbetales sygedagpenge på søgneheligdage. Jeg har ved at google på nettet fundet en skrivelse

http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...bk_653pdf.ashx

Som angiver at de dage der ikke udbetales sygedagpenge for ikke tæller med i perioden.

Dvs. En forlængelse på 39 uger fra 1. Maj, oplyser kommunen udløber 28. Januar, det er 39 kalenderuger. Det er så forkert, helligdagene i maj, juni og december skal forlænge perioden, det drejer sig om 8 dage så de 39 uger udløber først 8. Februar.

Det glæder jeg mig til at slås med kommunen om.

Sidst redigeret af dinosaur; 30-12-2013 kl. 23:47.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 23:13   #57
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tilbage i 2007 blev mine beregnet således at sdp. kun var hverdage og slet ikke weekender eller helligdage og jeg vil tro at det mindst er de samme regler idag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 30-12-2013 kl. 23:18.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 23:51   #58
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tilbage i 2007 blev mine beregnet således at sdp. kun var hverdage og slet ikke weekender eller helligdage og jeg vil tro at det mindst er de samme regler idag.
Det er så ikke helt rigtigt se link i ovenstående indlæg. Indtil 1. Juli 2012 blev der udbetalt sygedagpenge på søgnehelligdage og de talte med i varighedsbegrænsningen. Fremgår af side 2, 4. Afsnit i linket.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 02:07   #59
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Sæson for dagpenge ?

Betyder det her så at i mener at der er forskel på om man er syg 5 måneder i foråret, eller 5 måneder i efteråret, eller hvordan skal det lige forstås ?
(set i forhold til at der er en del helligdage om foråret og ingen om efteråret)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 15:03   #60
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Skal man forstå sygedagpengereformen sådan, at bliver men syg, får en arbejdsskade eller på anden måde bliver uarbejdsdygtig på et tidspunkt i sit liv, så har man 5 mdr til at få styr på dette, hvis man ønsker sygedagpenge?

Derefter risikerer man en lavere ydelse end kontanthjælp, indtil man er rask eller færdigudredt?

Hvis man derimod bliver arbejdsløs kan man opnå fuld dagpengeret i 2 år, før man ryger på GF, kontanthjælp eller ingenting?

Hvor er logikken lige i det?

5 mdr til at blive rask eller blive afklaret ift sygdom, det mener man er tilstrækkeligt?
2 års forsørgelse hvis man er Rask og ledig, og "kun" skal bruge ressourcer på jobsøgning....

Det giver ingen mening.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension