K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2010, 09:33   #31
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
eller navnet på postkassen ikke står tydeligt nok så det ikke er til at se der kan være mange muligheder til at breve komme retur
Eller at posten bare ikke kan læse???'

her er alle ting i orden - selv reklamer nej tak og modtager flex....lige under lemmen i postkassen.....og alligevel skal jeg tit op og hente mine forsendelser i postbutikken......

Og alt det post jeg har skullet bøvle med.....til andre modtagere..på trods af skilte (navne skilte) lige op og ned af postkassen...

Siger dig jeg er gal på pd!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 09:49   #32
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
hov hov... nu står der jo ikke noget om, på hvilke omstændigheder de breve er kommet retur uåbnede til kommunen.
Det kunne jo være at postbudet har sendt dem tilbage til afsender, netop fordi modtager ikke står tilmeldt adressen, eller navnet ikke er på postkassen.

det kan også nemt forekomme, at der står navne på postkassen når folk er flyttet.. det er ikke lige det folk tænker på at fjerne når de flytter..

hilsen den gamle postudbringer..
Huldra- jeg boede i en boligforening der havde MEGET tjek på tingene, een ting er sikkert, mit navn VAR fjernet og min veninde som jeg nu bor hos satte mit navn på flere dage før flyttedato..Problemet kan ha været at jeg var ude fra den 1.7, men havde(betalte) lejligheden til den 15.7 da de skulle slibe gulve...hvilket jeg faktisk også har klaget over, da jeg ingen adgang havde til lejlligheden og beløbet blev fratrukket vedligeholdelelses konto, men det er en anden ting.:-) og igen, vi havde postkasser, med nøgler, disse blev afleveret den 1.7, så jeg kan ikke se at jeg har gjort noget forkert!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 10:52   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Linuzmor hvis jeg var dig så ville jeg sende et andet brev til sagsbehandler et hvor jeg bad om beskæftigelse på at jeg havde forstået ham rigtigt , og så skrive det han havde sagt , jeg ville stadig tage med at stoppet ikke var varslet og at jeg ikke havde fået nogen ankeafgørelse ...
Og så spørge ind til hvornår jeg kunne forvente at få mine penge når nu det var konstateret at jeg var uden skyld i missæren ...


Jeg er paranoid nok til at frygte at din sagsbehandler er lidt for lang tid om at komme igang eller af dem der skal give ham tilsagn om at udbetale penge har ferie eller andet , derfor ville jeg give ham et helt klart signal om at jeg kendte loven at der var fejl i stopningen af pengene (også selv om det var sådan at pengen skulle have været stoppet ) det skal varsles og det skal være med en ankevejledning ....
  Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 13:07   #34
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Huldra- jeg boede i en boligforening der havde MEGET tjek på tingene, een ting er sikkert, mit navn VAR fjernet og min veninde som jeg nu bor hos satte mit navn på flere dage før flyttedato..Problemet kan ha været at jeg var ude fra den 1.7, men havde(betalte) lejligheden til den 15.7 da de skulle slibe gulve...hvilket jeg faktisk også har klaget over, da jeg ingen adgang havde til lejlligheden og beløbet blev fratrukket vedligeholdelelses konto, men det er en anden ting.:-) og igen, vi havde postkasser, med nøgler, disse blev afleveret den 1.7, så jeg kan ikke se at jeg har gjort noget forkert!
jeg skrev ikke noget om at du havde gjort noget forkert..

jeg forsvarede bare de stakkels postbude.. for ikke alle er bare nogle klaphatte..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 11:06   #35
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
jeg skrev ikke noget om at du havde gjort noget forkert..

jeg forsvarede bare de stakkels postbude.. for ikke alle er bare nogle klaphatte..
Nej det ved jeg godt Huldra, jeg var bare i dårligthumør den dag, beklager:-)

Har nu fået besked om udbetaling den 10 August, flot, for to dage-fra den 28.7 hvor jeg ringede til dem og til den 31.7=800 kr!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 22:04   #36
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor
Har nu fået besked om udbetaling den 10 August, flot, for to dage-fra den 28.7 hvor jeg ringede til dem og til den 31.7=800 kr!
Hej Linusmor.

Den forstår jeg slet ikke. Det var post Danmarks fejl. Ikke din fejl. Ergo, så skal du have det samme, som du plejer at få!!!
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 19:20   #37
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
[QUOTE=Jessica;117252]Hej Linusmor.

Den forstår jeg slet ikke. Det var post Danmarks fejl. Ikke din fejl. Ergo, så skal du have det samme, som du plejer at få!!![/QUOTE

Hej Jessica, jamen jeg forstår det heller ikke og har skrevet til min sagsbehandler samt arbejdsmarkede-afdelingen, al a det som Heijdien foreslog.

Ved ikke hvor lang tid de har til at behandle min sag igen, synes SBH sagde 4 uger. Jeg er godt nok ved at gå ud af mit gode skind, da jeg absolut ingen penge har nu, men hvis nogen kender en måde at ruske op i dem på, så kom gerne med råd til det. Jeg sendet 2 klage i Fredags!! Og de svarer automat email, at de vender tilbage indenfor 14 dage!!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 14:02   #38
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jessica Se meddelelser
Hej Linusmor.

Den forstår jeg slet ikke. Det var post Danmarks fejl. Ikke din fejl. Ergo, så skal du have det samme, som du plejer at få!!!
Så har jeg fået en mail fra min sagsbehandler der lyder sådan her:

"Jeg har forhørt mig hos rådighedsteamet omkring din sag. De oplyser at de mangler at modtage oplysninger fra PostDannmark omkring uregelmæssigheder på ruten. Når denne oplysning foreligger kan der træffes afgørelse. Hvornår det bliver kan de ikke sige mere præcist, men det er altså ikke meget.

Angående beskrivelse til banken skriver jeg et brev til dig som du kan medbringe til banken. Jeg kan desværre ikke skrive om du vil få pengene fra juli måned da afgørelsen er ude af mine hænder, men jeg skriver bl.a., at du i fremtiden vil være berettiget til at modtage kontanthjælp såfremt dine personlige og økonomiske forhold ikke ændrer sig. Jeg håber at du når at modtage brevet senest på mandag.

Jeg kan desværre ikke være mere præcis omkring din sag, men håber at den snart finder en afklaring.

Med venlig hilsen"
WHAT? De har jo modtaget brevene retur? Jeg forstår det bare ikke, hvordan kan de lade folk gå for lud og koldt vand..eller afvaskninger skulle jeg måske sige.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 15:15   #39
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
WHAT? De har jo modtaget brevene retur?
ja men det beviser jo ikke at det ikke er en fejl af digførst hvis post dk siger der har være fejl osv på den rute
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 15:19   #40
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser

Med venlig hilsen"
WHAT? De har jo modtaget brevene retur? Jeg forstår det bare ikke, hvordan kan de lade folk gå for lud og koldt vand..eller afvaskninger skulle jeg måske sige.
Ej altså !! Kan det mon skyldes, at de er ved at undersøge, om du havde adresse der eller sådan noget??? Men for mig lyder det jo underligt, for kommunens system er altid opdateret med nyeste adresser jo... Så de HAR sendt til den rigtige adresse. Det må da være PostDanmarks fejl, eller rettere en postbuds fejl, en menneskelig fejl af dem, som ikke burde ske, og som så er gået ud over dig! Grrrr....

Jeg håber ikke, der var et andet navn på den postkasse på det tidspunkt?? hmmm

Det er altså rigtig øv... Når de 4 uger er ved at være gået, synes jeg du skal ringe og ringe til dem og få dem til at nå de 4 uger til at få afgjort deres sag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lukning af depweb @PerChr Dit og Dat 6 26-11-2013 01:22
lukning af sygedagpenge spardame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 13-10-2013 21:54
CEPOS truet af lukning - seks grunde til at bevare deres statsstøtte buster Politik og Samfund 5 06-12-2011 22:09
Ulovlig Lukning af Kontant-hjælp? 5610sicko Skal kommuner ikke overholde loven? 13 29-07-2010 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension