K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2011, 10:16   #1
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Kære bruger herinde
Jeg er ny herinde, men har læst lidt med på siden. Kan føle sig helt alene i verden at være igennem en arbejdsprøvning og hele systemet. Håber at vi alle kommer godt igennem det.
Kort resume af min historie. Jeg fik en arbejdskade for et par år siden, dette har resulteret i, at jeg fandt mig et andet arbejde udenfor mit fagområde som var mindre fysisk belastende. I mit nye arbejde fik jeg mere smertestillende og andet slags medicin som skulle få mig til at sove bedre om natten og dulme mine kroniske smerter. Jeg gjorde alt for at komme på arbejde og beholde mit job. Men desværre sagde min krop fra, da smerterne blev for uholdbare for mig og jeg brød fuldstændig sammen. Var sygemeldt i flere mdr. Kom tilbage i arbejdsprøvning med skånehensyn. Det gik fint til at starte med de få timer jeg var der. Men blev efterhånden presset af arbejdsgiver og jobkonsulenten i at komme op i tid. Jeg kom op på 20 timer, og mine smerter blev voldsomt forværret. Da jeg så informerer jobkonsulenten om min forværring og at jeg ikke klarer de 20 timer, snakker arbejdsgiver og komm. sammen. Bliver desværre fyret fra min stilling og hele min verden falder sammen.
Smertestillende får jeg fast, men har været en slags forsøgskanin hvad medicin angår. Får for mange kraftige bivirkninger, såsom voldsom blodtryksfald og dette gør at jeg overhovedet i kan fungere og ligger i sengen.
Er stadig i arbejdsprøvning, bare omplaceret i en anden funktion. Skal huske at sige at jeg ikke har lagt skjul på over for kommunen at jeg søger om fleks, da jeg ikke kan klare et normalt arbejde længere på fuldtid. Jeg har familie og børn som jeg skal kunne rumme, når jeg er hjemme. Blev anbefalet af egen læge og reumatolog om at søge fleks. Føler bare at kommunen sætter spørgsmålstegn ved mig, på trods af min læge i statusattest har skrevet at jeg ikke kan arbejde fuldtid mere.

Beklager den lange roman, men har faktisk skåret meget i den.

Til min sidste samtale med arbejdsg. og jobkonsul. Er arbejdsgiver villig til at genansætte mig, hvis min arbejdsprøvning fungerer med de aftalte timer jeg skal op i. Min lidelse er kronisk og stationær. Dvs. der er ikke behandlingsmulighed, men kommunen mener at der kunne være mere smertehåndtering at arbejde med. Jeg er afklaret med mine smerter og forsøger at leve med dem så godt jeg kan. Men gid at kommunen også kunne forstå det. Mine smerter forværres vd belastning .
Jobkonsulenten mente ved sidte møde at det den rette vej og at jeg nu er erhvervsomplaceret. Det var eb revalidering vi er på vej hen imod. Men hvad betyder det konkret for mig. Jeg kan ikke arbejde på hverken fultid el. normale vilkår. Det er jeg fleksj. jeg søger om.

Håber nogen kan gøre mig lidt klogere på det. På forhånd tusind tak. Vh. depserat person.

Kan en revalidering munde ud i et fleksjob, Men kommunen nævner hele tiden at jeg er så ung, så alle muligheder skal være udtømte. Jeg er bare bange for at de også tømmer mig for mine ressourcer. Kan ikke blive ved længere. Min psyke har det elendigt. Kømper for at holde mig oppe.
Har for mange bekymringer over min hverdag, helbred, smerter og økonomien.
Min familie er påvirket. Jeg har ingen livsglæde længere. Mangler en afklaring over min situation og fremtid og sådan er I nok mange der har det.

Sidst redigeret af Webmaster; 27-06-2011 kl. 11:27. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER funktionen..
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 10:26   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal få fat i din fagforening, hvis du har en sådan.

Er du på sygdagpenge? Hvor lang tid?

Hvis du skriver under på revaliderin, og ikke kan vendt tilbage til fuld tid, får du et problem.

Få din læge/speciallæge til at uddybe, dine smerter, og at smertehåndtering ikke vil gøre nogen forskel ift arbejdsevne.
Herunder hvad KRONISK og STATIONÆR, BETYDER.
Få også lægen til at beskrive, at du IKKE tåler de timer, de nu igen vil forlange.

Når du sygemeldes, er det vigtigt at lægen journalisere, årsag og symptomer.

Jeg vile skrive til sagsbehandler/jobkonsulent, og få uddybning at samtale, aftaler, forståelse.
Bla bør du nævne at du finder det bekrymrene, at sagsbehandler misleder arbejdsgiver i, at du kan blive bedre ved bedre smertehåndtering, og du finder det desillosionerene, når du forsøger at acceptere din tilstand, og når lægen har udtalt at en bedring, IKKE kan lade sig gøre.
(Noget i den stil).

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 27-05-2011 kl. 10:31.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 10:35   #3
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Min fællesTR har altid været med tid møderne, jeg har ikke fået noget på skrift om at det er en revalidering. Men sagsbehandleren nævnte det kort under mødet at det var den rette vej imod revalidering. Hun sender en kopi af jobplan el. hvad den nu hedder når den er færdig. Jeg har været henvist via min egen læge til smerteklinikken, men blev afvist derfra. Nu ønsker kommunen at lægen henviser mig til et andet sted for at udtømme alle behandlingsmuligheder.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 10:37   #4
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Lige en kort kommentar fra mig:

Du skal vide, at intet smertestillende middel vil gøre dig velfungerende. Man kan ikke bruge smerterhåndtering og smertestillende midler til presse sin krop udover hvad den klare. Når man gør det alligevel, så sker der det, du oplever: kroppen stopper ganske enkelt, og man bryder sammen psykisk... har været der selv . Det betyder, at man slider på kroppen og kan mindre og mindre med flere og flere smerter. Det er en "dødsspiral".

Et godt råd: du skal holde op med at fortælle kommunen, hvad du gerne vil, og forsøge at få lige præcis det til at lykkes. Du skal lade sagen køre med arbejdsprøvning og udelukkende forholde dig til, hvad du kan klare - samtidigt med at du har et rimeligt liv ved siden af dit arbejde! Det her handler ikke om, hvor meget smerte du kan klare, men hvor meget arbejde du kan klare. Det er to helt forskellige ting! Det kan meget vel være, at de vil have dig op i et antal timer (den kender jeg godt), og du meget gerne vil det, fordi du gerne vil have jobbet (kender jeg også godt), men sådan spiller klaveret altså ikke. Og jo mere du går med på den, jo mere tror de, du kan klare! Der er kun een til at sige fra - og det er dig.

Hvor er din læge????????????
Og skriver du dagbog i arbejdsprøvningen? Udførligt med smerteniveau, medicin, hvor du har ondt, hvad du laver, hvad du må undlade at lave (også derhjemme) osv.

Kram herfra!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 10:40   #5
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Men hvad ville det betyde for mig at det er revalidering. Og hvad er konsekvensen.
Som det er nu er jeg fuldsygemeldt men i arbejdsprøvning (virksomhedspraktik)
Jeg har ikke skrevet under på noget, men når jeg får handleplanen og der står reval. på den hvad kan jeg så stille op. ?

Startede med sygedagpenge fra okt. 2010 indtil nu.

Sidst redigeret af Webmaster; 27-06-2011 kl. 11:27. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER funktionen..
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 10:43   #6
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nana M Se meddelelser
Men hvad ville det betyde for mig at det er revalidering. Og hvad er konsekvensen.
Som det er nu er jeg fuldsygemeldt men i arbejdsprøvning (virksomhedspraktik)
Jeg har ikke skrevet under på noget, men når jeg får handleplanen og der står reval. på den hvad kan jeg så stille op. ?
Her rækker mine erfaringer ikke - er der nogen andre, der vil træde til med råd og info?
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 10:51   #7
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Jeg skriver dagligt dagbog, men ved ikke hvor præcis jeg beskriver min hverdag. Skriver ikke smerteskalaen. men om jeg sover og hvordan min dag forløb. Om jeg er mere smertepåvirket. Problemet ved mig er at der konstateret nogle ting, men de stemmer ikke overens med de smerter og symptomer jeg dagligt lider af.
Dette gør at kommunen prøver flere tiltag. Det kunne jo være at jeg kunne yde mere.
Kommunens fysiot. fortæller mig at jeg om et par år kan klare et normalt arbejde igen. Men jeg orker ikke at diskutere det med dem længere og siger bare at jeg håber de har ret. Jeg var til noget smertehåndtering indenfor kom. regi. Igen de tror jeg kan tænke mig smertefri. Jeg har kronisk smertesyndrom.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 10:53   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Se mit indlæg.

Du skal have fat i din fagforening, som kan rådgive og støtte ift fremtid.
Din tillidsrepræsentant, har ikke samme kompentance.

Du skal ikke acceptere noget som helt du ikke med sikkerhed kan indfri.
Revalidering er ift fuld til, 37timer.

Du skulle have haft job-plan INDEN praktik.
Den skal indholde præcis, hvad du skal afprøves i, timer, og formål.
Forud for denne, skal kommunen udarbejde en helhedsvurdering, af dig og din situation.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 11:00   #9
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Tak for alle jeres hjælpsomme kommetar. Der er lavet en handleplan. Og den bliver bare fulgt videre på. Jeg er lidt forvirret. Hvis det viser sig at det går godt med de 20 timer. Kan kommunen så finde på at sige at jeg skal forsøge mig selv ud fra de 20 timer. Dette er umuligt for mig. Skal forsøge familien og sidder i hus som ikke er betalt endnu.
Og jeg kan ikke gå ud og søge hvilket som helst arbejde på lige vilkår som alle andre.
Er desperat og magtesløs.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 16:58   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I min sidste afprøvning brugte jeg denne model til dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Skriv dagbog for hele døgnet, ikke kun dagen eller arb.tiden, det skal være så man kan se sammenhængen.

Dagbogen kan du så sende til jobkonsulent og sagsbehandler en gang om ugen, f.eks hver fredag, så kan de ikke senere påstå at have været uvidende.

M.h.t. revalidering, så mener jeg, som der også allerede er skrevet i tråden, at du får et problem når revalideringen er slut og du ikke kan arbejde på fuld tid.
Uden helt at vide, om det er den rette fremgangsmåde, så ville jeg, hvis jeg blev præsenteret for en revalideringsplan, som kræver min underskrift, sende en klage til jobcenterchef, borgmester og hvert eneste byrådsmedlem.
Og så vedlægger du kopi af dagbogen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. psykolog seifert Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-08-2013 21:05
Spørgsmål vedr. arbejdsprøvning/flexjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 18 17-12-2011 17:50
Spørgsmål vedr. Atp Supp Harberger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-01-2011 18:41
Spørgsmål vedr. kommunens ret sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-03-2010 09:43
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension