K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2013, 17:14   #11
chres
På vej til at lære K10
 
chress avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
chres er ny på vejen
Hvor skal man klage henne???

her er der en lille ting mere. Den periode som det hele drejer sig om i 2011 fik vi delvis økonomisk friplads til vores børn i daginstitution. så det beløb jeg har fået for meget i tilskud skal jo betales tilbage. For nu stiger vores årsindtægt jo pludselig med 50000 kr. Dem ville kommunen ikke modregne, for pasningskontoret kunne bare sende mig en regning på for meget udbetalt friplads. Så nu får jeg penge som bliver fratrukket min mands kontanthjælp,b men samtidig får jeg lige en efterregning for økonomisk friplads.

Altså vil kommunen hos os vinde 2 gange. Så efter jeg har vundet min sag står jeg med et underskud på ca 3-4000 kr

P.S det er ikke en budgetkonto med en kassekredit vi har. Den er efterhånden trukket helt i bund så der er ikke noget at hente mere
chres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 17:23   #12
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg kender ikke til området for friplads i daginstitution, men går udfra, at det også er det offentlige der varetager det område - med hensyn til tilskud til friplads.

Kontakt Pasningskontoret, få sendt en regning, betal den - det ville JEG gøre.
Jeg syntes IKKE at du skal give op, og finde dig i det kommunen har gang i.

Hvis du skylder penge det éne sted i det offentlige, så burde din rådgiver sørge for at den gæld du står med til friplads, bliver betalt, således at du ikke bliver straffet to gange. Og både skal leve af efterbetalingen og skal tilbagebetale friplads. - Det er under alt kritik, det din kommune har gang i


Når modregningen finder sted, så vil du modtage en afgørelse på modregningen.

Du skal partshøres, og så vil de dokumenter blive sendt ind til Ankestyrelse.
Og så læser du min tråd, og samler guldkorn og får sendt det afsted.
Når du så modtager svar fra ANkestyrelsen, om at de har modtaget din sag, så få aktindsigt, så kan du se om kommunen har indsendt ALT.

I dit tilfælde, så kan det ikke betale sig at klage (Det kan aldrig med hensyn til modregning)
Og det hul skal LUKKES. KOmmunen skal ikke spekulere i efterbetalinger.

Jeg står gerne til rådighed, til at kontrollere jeres partshøringsbrev. Jeg syntes selv, at jeg har stor indblik i hvordan loven er skruet sammen på netop det her område.
Jeg vil med GLÆDE hjælpe.

Mette Frederiksen har sagt, at hun ville undersøge hvilke problemstillinger borgere kan komme ud for, for seks måneder siden. Der er ikke sket noget som helst.

Dette her er et fremragende eksempel på, hvilken konsekvens det har for borgere, der får medhold i Ankestyrelsen, i deres sygedagpenge sager.

Jeg har derfor videresendt tråden til en i Enhedslisten, som kan bruge det i forbindelse med ændring af lovforslag efter nytår.

Det er under ALT kritik.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension