K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2013, 19:59   #1
fireman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
fireman er ny på vejen
Lyder det rigtigt?

Jeg bor i en lejelejlighed med to værelser på 65 m^2, hvor huslejen eksklusive aconto og antennebidrag er 3.857 kr. om måneden.

Jeg får 578,55 kr. i boligsikring og 1.157,00 kr. i §34-hjælp. Derved bliver min reelle husleje 2.121,45 kr. Er det for meget, for lidt eller nogenlunde korrekt i forhold til lovgivningen?

Hvis jeg er heldig, kan jeg engang færdiggøre min hg, få en elevplads og derefter være berettiget til dagpenge på dimittendsats (14.235 kr. før skat). Men kan man få boligsikring og §34-hjælp, hvis ens husleje alene er 3.857 kr. om måneden i en toværelses lejelejlighed på 65 m^2?
fireman er ikke logget ind  
Gammel 24-02-2013, 20:00   #2
fireman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
fireman er ny på vejen
Hvad har jeg krav på?

Jeg er fyldt 25 år og er for tiden på kontanthjælp. Jeg bor ude og har ingen børn.

Kan I ikke lave en samlet liste over, hvad jeg er berettiget til udover kontanthjælpen, så jeg ikke bliver snydt for noget, jeg skulle have haft?
fireman er ikke logget ind  
Gammel 24-02-2013, 20:10   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1 hvis du ikke er syg, så hedder det SU hvis du er under uddannelse
2 der kommer snart en ny reform af kontanthjælp, så hvad fremtiden siger ved ingen

med den lave husleje passer det meget godt

men synes heller du skulle tænke over at komme i arbejde og få en elevplads og komme i arbejde efterføglende. en lidt underlig tanke og sige du gerne vil have dagpenge når du er færdig som eelv.

kender ikke din begrundelse for du modtager kontanthjælp, men unge under 30 år bliver i hvertfald hårdt ramt af den nye reform.
så det er da helt klart du heller skal tænke på udannelse
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 24-02-2013, 22:01   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er kun boligsikring, som alle kan søge...

Hvis huslejen ikke er værre end den er, så er §34 helt udelukket. Det er en yderst rimelig husleje.
-§34 er der faktisk kun et fåtal der er berettiget til.

Så der findes ingen liste - ud over den lange liste, hvor der står at uddannelse og arbejde er vejen frem til rigdom, og et liv i absolut frihed, så gå efter dén!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 24-02-2013, 22:07   #5
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

uddannelse og arbejde er vejen frem til rigdom, og et liv i absolut frihed, så gå efter dén!
Skulle der ikke have stået "grådighed og spekulation"? Hvor har du været siden årtusindskiftet?
nemesis er ikke logget ind  
Gammel 24-02-2013, 22:09   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Skulle der ikke have stået "grådighed og spekulation"? Hvor har du været siden årtusindskiftet?
hehehehehe.....SKÅÅÅÅL
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 24-02-2013, 23:20   #7
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja tænkte også han bor da i en af de billigste man kan få af lejligheder...
FibroMcs er ikke logget ind  
Gammel 25-02-2013, 05:45   #8
fireman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
fireman er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der er kun boligsikring, som alle kan søge...

Hvis huslejen ikke er værre end den er, så er §34 helt udelukket. Det er en yderst rimelig husleje.
-§34 er der faktisk kun et fåtal der er berettiget til.

Så der findes ingen liste - ud over den lange liste, hvor der står at uddannelse og arbejde er vejen frem til rigdom, og et liv i absolut frihed, så gå efter dén!
Så jeg er slet ikke berettiget til §34? Jeg mente bare, at når huslejen oversteg 2.700 kr. pr. måned, så fik man beløbet fra 2.700 kr. og op til den reelle husleje uden varme, el og vand refunderet. Er det ikke korrekt?

Og har min sagsbehandler/socialrådgiver ikke pligt til at oplyse mig om og give mig de ydelser, jeg er berettiget til?

Sidst redigeret af fireman; 25-02-2013 kl. 05:58.
fireman er ikke logget ind  
Gammel 25-02-2013, 09:08   #9
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fireman Se meddelelser
Så jeg er slet ikke berettiget til §34? Jeg mente bare, at når huslejen oversteg 2.700 kr. pr. måned, så fik man beløbet fra 2.700 kr. og op til den reelle husleje uden varme, el og vand refunderet. Er det ikke korrekt?

Og har min sagsbehandler/socialrådgiver ikke pligt til at oplyse mig om og give mig de ydelser, jeg er berettiget til?
Ærligt, det lyder ikke til du lider nogen nød, så vær taknemmelig for det du får - og se efter at få dig en uddannelse, det er vejen til selvforsørgelse!
Hvorfor er du på kontanthjælp? Er du syg? Er der noget som hindrer dig i at arbejde/studere?
carolines er ikke logget ind  
Gammel 25-02-2013, 09:41   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fireman Se meddelelser
Så jeg er slet ikke berettiget til §34? Jeg mente bare, at når huslejen oversteg 2.700 kr. pr. måned, så fik man beløbet fra 2.700 kr. og op til den reelle husleje uden varme, el og vand refunderet. Er det ikke korrekt?

Og har min sagsbehandler/socialrådgiver ikke pligt til at oplyse mig om og give mig de ydelser, jeg er berettiget til?
For at kunne få §34 er der helt særlige forhold der skal gøre sig gældende (det er de færreste der kan få §34)..

§ 1. Der kan ydes støtte til personer, som har været ude for en ændring af deres forhold, og som er særligt vanskeligt stillede på grund af høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde. Støtten ydes særskilt eller som supplement til udbetaling af kontanthjælp efter lovens § 25

- der falder du helt uden for kategori, da du hverken har børn (stor forsørger byrde) eller høje boligudgifter.

Måske svært for sagsbehandleren at oplyse dig om hvad du har krav på, når det kun er boligsikring det drejer sig om?
- og du har jo selv styr på at du kan søge det.

Boligsikring er jo noget ALLE kan søge (også dem der arbejder og ikke tjener styrtende), det er jo ikke kun noget folk på kontanthjælp kan søge......det er for alle der ligger i den lavere ende økonomisk.
Ninja er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
krav om Bmi under 25 som ny fleksjobber syrenen Spørgsmål ang fleksjob 19 24-06-2013 16:30
mærkelig krav.. havheks Alt det andet 32 23-06-2012 15:14
Kontanthjælp, ægteskab og §74 - hvad har jeg krav på? H.M. Spørgsmål ang fleksjob 6 01-07-2010 13:00
Flexjob/Får du den løn du har krav på? viola Spørgsmål ang fleksjob 17 29-12-2009 01:34
Hvad har man krav på at få udleveret ifbm aktinsigt Benjamin Alt det andet 18 06-11-2008 23:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension