K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2012, 19:08   #1
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Forsætter på kontanthj. efter visitation

Hej

I torsdags blev jeg visiteret til flex job. I dag har jeg så modtaget papirende via min e-boks.
I de papir står der jeg skal forsætte på kontanthjælp til jeg finder et flex job. Men plejer man ikke at komme over på en flex ydelse som svare til et eller andet med 92-94 % af dagpengesatsen???

Kan slet ikke overskue, hvis jeg skal forsætte på kontanthjælp da det vil ende med tvang af vores hus og hvad gør jeg så med mine dyr og ja ikke mindst mig selv.

Hilsen
Heidi
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 19:13   #2
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Som det er nu

så fortsætter man på kontanthjælp hvis det var det "du kom fra".
Du kan så først få ledighedsydelse efter at have haft job i 9 mdr. Hvis man visiteres til fleksjob på sygedagpenge så får man ledighedsydelse.

Men men der er jo en reform på vej, og ifølge den så får du ledighedsydelse, dog ikke i den form og størrelse ledighedsydels har i dag.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 19:13   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det er helt efter reglerne - desværre.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 19:25   #4
Bitsch
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Lokation: Kalundborg kommune
Indlæg: 37
Styrke: 13
Bitsch er ny på vejen
Men er jo kommet på kontanthjælp fordi de ikke ville forlænge mine sygedagpenge? Køre også klage sag da fordi de ikke ville forlænge mig i august. Skulle have været forlænget efter § 27 stk.1 nr.2.
Bitsch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 19:36   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men der er dog et lille lyspunkt, hvis du er gift og får nedsat kh alså under 10300 ikke forsøger/ 13500 forsøger får du denne sats efter 1/1-13

ellers skal du desvære være i job 9 mdr før der er ledighedsydelse.

Hvis du anket stoppet af sygepenge og du får medhold vil du også ryge på sygepenge.

ps. ledighedsydelsen er på 91 % alså 15200 kr mdr og det falder til 89% pr. 1/7-13
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 22:24   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det er fordi du er under ægteskabsforsørgelse....så skal du kontakte kommunen for at høre om du ikke kan få særlig ledighedsydelse...

Læs selv mere her

Citat:
Særlig ydelse - for dem der ikke får ledighedsydelse
Særlig ydelse er for dem, som er visiteret til et fleksjob og, ikke har et forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge, kontanthjælp og lignende, der er større end kontanthjælpssatsen for ikke-forsørgere (for 2009 er det 9.505 kr. pr. måned). Den særlige ydelse beregnes som forskellen mellem personens indtægt og 9.505 kr.

Hvis personen er under 25 år, kommer personen ind under den særlige ungeregel (kontanthjælpssatsen for personer under 25 år). Det betyder, at man først får ret til den særlige ydelse, hvis indtægten for hjemmeboende er lavere end 2.956 kr. og for udeboende er lavere end 6.124 kr. Her beregnes den særlige ydelse som forskellen mellem den indtægt man har og 2.956 kr., eller for udeboende 6.124 kr.

Hvis personen ved uforskyldt ledighed efter et fleksjob ikke har optjent ret til ledighedsydelse, kan personen også i denne situation modtage den særlige ydelse.

Den særlige ydelse er ikke afhængig af en evt. ægtefælles indtægt og formue eller personens egen formue. Ydelsen er almindelig skattepligtig A-indkomst.

Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2001, vil kunne modtage den særlige ydelse fra 1. juli 2001, hvis de i øvrigt opfylder betingelserne. Det gælder dog ikke i de situationer, hvor en person har mistet retten til ledighedsydelse, fx på grund af ophør i fleksjob, før beskæftigelseskravet var opfyldt.

Staten refunderer kommunens udgift til den særlige ydelse med 35%.

Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3991
Dette stopper godt nok i det nye år når de nye regler kommer....men der vil du så kunne få ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau....som ikke er reguleret af formue og ægteskabsforsørgelse...

Men kunne du få for december måned...ja så ville det da lune lidt...så kontakt din kommune med det samme...

Gør det skriftligt...så du har dokumentation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthj. loft/boligsikring/§ 34 Ragnarock Alt det andet 5 17-11-2011 03:40
Støjen af DJØFiseringen i DK forsætter derudad gunvor Politik og Samfund 0 28-05-2011 04:54
Odense Kommune ønsker ikke jeg forsætter i mit fleksjob ! andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 9 08-06-2010 07:55
Efter visitation til fleksjob - spørgsmål Cordulla Alt det andet 5 13-05-2010 13:49
Mdl. udbet. af invalidepens. og kontanthj. Maii Alt det andet 30 27-03-2010 20:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension