K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2014, 17:31   #1
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Fleksjob sæson præget

hejsa

jeg er så heldig at have et rigtigt godt fleksjob som jeg er rigtig glad for 10 timer om ugen, men i det mit arbejde er lidt sæson præget vil jeg fra november blive sat ned på 6 timer ugentligt da der ikke er til mere, de vil hellere beholde mig end at fyre mig til sæsonen starter op igen i februar,

mit spørgsmål er, kan man det nu når aftalen nu er 10 timer ugentligt og mit tilskud er beregnet til de 10 timer eller kan man bare få lavet det om på kommunen ??

God Aften her inde
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 17:40   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er jeg ret sikker å, de vil heller have dig i job med mindre timer end uden med flere timer, du skal nok bare have en kontrakt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 19:49   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Mon det her svar kan hjælpe lidt på spørgsmålet i denne link. Ellers burde du kunne få svar fra jobcentret, hvis du ikke allerede har spurgt dem:
http://www.sfr.dk/da/Fastholdelse/Fl...obordning.aspx

K. Midlertidig afbrydelse i arbejdet og sæsonafhængig beskæftigelse
Spørgsmål 1
Kan en person få ledighedsydelse, når personen er hjemsendt på grund af en midlertidig afbrydelse i arbejdet og skal personen, når arbejdet genoptages, ansættes efter de fleksjobregler, der gælder fra den 1. januar 2013?
Svar
En person, der er ansat i fleksjob, og som opfylder betingelserne for ret til ledighedsydelse, kan få udbetalt ledighedsydelse under midlertidige afbrydelser i arbejdet. Det kan fx være som følge at vejrlig eller materialemangel. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse, at arbejdsgiveren i henhold til overenskomst eller faglig kutyme har ret til at indstille arbejdet i denne situation. Det er endvidere en betingelse for udbetaling af ledighedsydelse under midlertidige afbrydelser i arbejdet, at afbrydelsen ikke kan tilregnes personen. Dette følger af § 74, stk. 1, nr. 5, og § 74 a, stk. 6, i lov om aktiv socialpolitik.
Kommunen foretager vurderingen af, om personen kan få udbetalt ledighedsydelse under en midlertidig afbrydelse i arbejdet. Vurderingen skal foretages efter principperne for udbetaling af arbejdsløshedsdagpenge, når personen er hjemsendt på grund af vejrlig, materialemangel og arbejdsfordeling. Det betyder bl.a., at afbrydelsen af fleksjobbet ikke må skyldes andre omstændigheder end forhold hos arbejdsgiveren.
Såfremt der er tale om en midlertidig afbrydelse i arbejdet som følge af fx vejrlig og materialemangel, vil der ved genoptagelse af arbejdet være tale om en fortsættelse af det oprindelige fleksjob. Det betyder, at såfremt pågældende er ansat i et fleksjob, der er bevilget forud for den 1. januar 2013, vil fleksjobbet fortsat være reguleret efter de regler, der var gældende indtil 1. januar 2013, ved genoptagelse af arbejdet.

osv................


Ang. dit timeantal oplyser du ikke, om du er i det gamle fleksjobordning eller i den nye. Hvis du er i den nye, får du kun for de timer, du arbejder for. I den gamle ordning mener jeg 6 timer er næsten for lidt og bliver dyrt for din arbejdsgiver at have dig for. Men det er jo op til din arbejdsgiver. Ændrer timerne bør jobcentret have det at vide. Ændrede forhold skal de altid have at vide.

Sidst redigeret af curls; 12-08-2014 kl. 19:54.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 19:59   #4
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Mange tak skal i have, er på den nye ordning
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension