K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2009, 17:45   #11
Marina
På vej til at lære K10
 
Marinas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Herning
Indlæg: 9
Styrke: 0
Marina er ny på vejen
Tak til gh72 og MTVRV1.

Jeres indlæg har bragt mig videre...
__________________
Godt at der findes K10...
Marina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 19:37   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men lade være med at presse dig selv for hårdt. Men være åben og ærlig, udføre det du kan klare.
Det er meget vigtigt at erkende hvad man kan og ikke kan, og sige fra når man ikke kan klare mere.
Det er jo resultatet fra arb.prøvningen, som kommer til at danne grundlag for hvad du skal fremover.
Og der er jo forskel på, om man kan give den "en ekstra skalle" i de 3 mdr. som en arb.prøvning typisk varer, og så på om man kan klare det samme i et flex-job, som man gerne skulle have i mange år.

I arb.prøvningen skal du huske at skrive dagbog, over hvad du laver i arb.prøvningen, og hvad du laver derhjemme, og hvilken indflydelse det har på dit helbred.

Jeg ved at Shylock har en skabelon til en dagbog, som han gerne deler ud af.
Og hvis du er interesseret i en smerteskala (så du kan sætte tal på hvordan dine smerter udvikler sig i løbet af dagen/arb.prøvningen), kan du sende mig en pb med din mailadresse, så skal jeg sende dig den som jeg brugte.

Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 10:28   #13
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Angående

dagbog....så sende den til sagsbehandler hver uge..eller mindst hver 14 dag...
så er det til at overskue for sagsbehandler at få det læst......

i stede at gøre jeg jeg gjorde....da jeg var færdig med 12 uger's arbejdsprøvning...
og fik at vide af sagsbehandler at den havde hun sandelig ikke tid til at læse.

Jobkonsulent fik så fat i hende og den blev læst...og senerer blev den så stukket ned i en stor dynge papirer på et bord i et vist nok tomt kontor.....hvor nuværende sagsbehandler fandt den....så husk at have kopier af din dagbog.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 14:50   #14
Marina
På vej til at lære K10
 
Marinas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Herning
Indlæg: 9
Styrke: 0
Marina er ny på vejen
Det med at skrive dagbog har min sagsbehandler på Jobcenteret også opfordret mig til.

God idé med at maile den til hende hver uge.

Desuden vil jeg bruge smerteskalaen ifm dagbogen, som Trold var så flink at maile til mig.
__________________
Godt at der findes K10...
Marina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 17:55   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg bruger også Trolds smerteskema kan være at vi skal få lagt den ind her under nyttige link, jeg tror i hvert fald at den kan forebygge en masse misforståelser mellem borger og kommune

Jeg føre også jobdagbog og min kommunale sagsbehandler har bedt mig om ikke at sende den jeg skal sende den til det reva sted som de har "købt" til at tage sig af min sag ...

Jeg sender den dog alligevel til hende og beder hende om at lægge den ind i min sag .. Hun skriver så tilbage KUN til reva .. men men ...

Nu er jeg en af dem der har prøvet hvad det vil sige med rod i sagen (og min er endda ikke så slem ) så hun får den og for min del kan hun tygge den læse den eller hopper på den . bare hun lægger den i min sag for så kan hun ikke senere komme og sige at det vidste hun ikke (kommunen har fået taget min refusion til ledighedsydelse pga sjusk i min sag ) nå ja lige til sidst når jeg sender min jobdagbog sender jeg den også til reva og til mig selv så er der vist ikke senere tvivl om at jeg har sendt og hvis ikke den er der så kan man kun klandre sagsbehandler for det ... og hun behøver for min skyld ikke læse den men lægges ind det SKAL den
  Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 19:51   #16
Marina
På vej til at lære K10
 
Marinas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Herning
Indlæg: 9
Styrke: 0
Marina er ny på vejen
Rigtig god idé med at lægge Trolds skema ind i links.

Måske skulle vi gøre det samme med dagbogsskabelonen? Har du forresten sådan en?
__________________
Godt at der findes K10...
Marina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 20:25   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ikke at det har noget med mig at gøre, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad mennesker med psykiske problemer og handicap, der IKKE har hverken energi eller reelt hoved til at føre dagbog skal gøre i sådan en situation som en arb. prøvning, hvis dagbog er så yderst vigtig et redskab, at selv sagsbehandlerne anbefaler det?

Personligt har jeg pga. mine diagnoser på ADHD/Asperger aldrig kunnet føre en ganske almindelig kalender... har aldrig brugt en sådan i hele min skolegang, og dagbog har jeg aldrig skrevet... det er jeg simpelthen for kaotisk og ukoncentreret til, og fokus kan bare ikke holdes på den slags.

Så jeg tænker, hvad dælen andre som også har disse "problemer" gør i den situation, hvis de overhovedet ikke kan holde fokus på at skrive dagbog...

og så kan man spørge sig selv om, hvorfor de overhovedet anbefaler at man skriver noget som helst, når man bliver afskrevet førtidspension, hvis man kan skrive en smule på nettet... igen en masse selvmodsigende ting i dette l**** system.

Sidst redigeret af Razmo; 16-08-2009 kl. 20:27.
  Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 20:31   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis i, i Google's søgefelt, skriver "Andrea Mankoski's smerte-skala", så kommer der et enkelt "bud", som handler om en sygdom der hedder endometriose, men nederst på siden (om endometriose) findes den smerteskala som jeg brugte som grundlag.
Jeg rettede den lidt til, så den passede på min smerte-oplevelse.
Hovedsagen er jo, at sagsbehandler m.m. ved hvad vi mener, når vi f.eks. beskriver vores smerte med et 7-tal.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 20:44   #19
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg skulle også skrive dagbog i et par arbejdsprøvninger, men
det var ikke noget med smertesystemer, men bare mine egne ord,
så at skrive nogle stikord ned, var egentlig nok, mødetid, pauser
arbejdsopgaver, smerter ved opgaver, så få linier hver dag, blev
det til, tror aldrig det blev læst eller afleveret, men læge, og special-
lægeerklæringer, og arbejdsgivernes bedømmelse gav fleksjobbevilling.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 00:49   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man kan også lave sit eget smerteskema men vil alligevel mene at det er vigtigt at kommune, læge og en selv er enig i hvad smerte er , det nytter jo ikke noget hvis 7 feks for mig er noget hvor jeg har så ondt at jeg dårlig kan klare dagen og vejen og for kommunen er det så lette smerter...

Disse misforståelser slipper man for ved et skema .. jeg har skemaet fra Trold og sender det til web og høre om ikke vi kan få det ind under nyttige link ..

Jeg har selv lavet lidt om i det skema da mine smerter jo ikke er helt de samme som Trolds , så jeg har ført et par ting ind og taget et par ting ud og ja jeg har et skema til jobdagbog det er et jeg har fået af Reva og som jeg så igen har rettet til så det passer til mig ...

De vil feks kun vide hvornår jeg kommer hvornår jeg går hvornår jeg holder pause og hvor længe .. ikke noget om hvorfor jeg feks går tidligere, kommer senere eller hvorfor jeg holder pauser når jeg gør det .. de vil vide hvilke arbopgaver jeg let ved ikke hvilke jeg har svært ved så jeg har gjort det mere detaljeret og så har jeg skrevet det på den måde i to uger og så er jeg gået over til den enkle form igen med påskrift om at hvorfor hvor hvordan og hvorfor er det samme som i de to første uger...

Shylock har også et skema, jeg skal prøve at få ren skrevet mit og så se om vi også kan lokke web til at lægge det i nyttige link og evt det som Shylock har lavet også så kan man vælge det der passer bedst til en ...

Hvis ikke vi kan få det under nyttige link så lægger jeg det i min blog men mon ikke vi kan lokke web til det hvis vi spørger pænt

Og så må vi heller spørge shylock om det er ok at hans skema også kommer på det er trods alt ham der har lavet det , jeg skal huske at skrive det ind i min alarm kalender til i morgen og så få det ordnet
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
varigt nedsat almira Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-04-2013 08:45
At få vurderet mén ud fra et medicinforbrug der ikke er varigt. Camille Alt det andet 3 26-05-2012 11:22
økonomisk kompensation ved varigt nedsat erhvervsevne stress Spørgsmål ang fleksjob 15 02-10-2010 20:00
Modregnes godtgørelse for varigt mén Susanne2412 Alt det andet 8 08-05-2010 13:17
længerevarende/varigt skånehensyn Sommerfugl Spørgsmål ang fleksjob 7 13-02-2009 04:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension