K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2009, 15:36   #1
Sivtop
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
Sivtop er ny på vejen
Ansøgning om fleksjob

Jeg har i en periode over 3-4 år gået med kroniske smerter, hovedsagligt i nakke og ryg. Jeg har været gennem alverdens undersøgelser, og har nu fået bekræftet hos en rheumatolog at jeg er kraftigt hypermobil og har diagnosen HMS.
Jeg går pt. sygemeldt, en kombination af mine "normale" smerter og så at jeg er kommet til skade med min skulder og skal opereres her i januar måned.

Jeg er desværre kun ansat 20 timer og plejer så ind i mellem at tage vikar timer, det jeg nu kan holde til. Det er meget længe siden jeg har haft et fuldtidsjob.. det vil jeg slet ikke kunne klare nu

Jeg har lige mailet min sagsbehandler de her resultater som jeg har fået på div. undersøgelser, og anmodet om - endnu en gang - at jeg vil søge om at komme i fleksjob, og at jeg afventer hendes svar på hvordan jeg kommer i gang med det.
Mit spørgsmål er så... når nu jeg kun har arbejdet i snit de her 25 timer meget længe... vil jeg så stadig kunne få en fleksydelse som supplerer op til fuldtid?

Dernæst... mine sygedagpenge ophører en gang her i februar, er der noget jeg skal gøre nu for at være obs på det, og sørge for forlængelsen? Jeg skal jo opereres her i januar en gang, så det er meget usandsynligt at jeg kan vende tilbage før marts-april tænker jeg? Det er virkelig et stort rod i mit hovede lige nu
Sivtop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 15:41   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Dine sygedagpenge skal forlænges, sådan at den tid, du afventer operation fratrækkes sygedagpengeperioden.

Du kan læse om standsning af sygedagpenge på linket øverst til venstre her på siden.

Du kan højst sandsynligt kun for nedsat ledighedsydelse (fleksydelse er det, der svarer til efterløn).

Du kan kun få max. ledighedsydelse - og tilkendes fleks på fuld tid - hvis du kan dokumentere, at du har arbejdet på nedsat tid pga. helbredsproblemer.

Under nyttige links kan du læse om fleksordningen - der ligger 2 pjecer, som er letlæselige. Den ene er fra HK, den anden fra handicaporganisationerne.

Du bør også få aktindsigt og sørge for at få opdateret din ressourceprofil jævnligt. Der ligger formular, du kan printe ud, om aktindsigt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 15:57   #3
Sivtop
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
Sivtop er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Dine sygedagpenge skal forlænges, sådan at den tid, du afventer operation fratrækkes sygedagpengeperioden.

Du kan læse om standsning af sygedagpenge på linket øverst til venstre her på siden.

Du kan højst sandsynligt kun for nedsat ledighedsydelse (fleksydelse er det, der svarer til efterløn).

Du kan kun få max. ledighedsydelse - og tilkendes fleks på fuld tid - hvis du kan dokumentere, at du har arbejdet på nedsat tid pga. helbredsproblemer.

Under nyttige links kan du læse om fleksordningen - der ligger 2 pjecer, som er letlæselige. Den ene er fra HK, den anden fra handicaporganisationerne.

Du bør også få aktindsigt og sørge for at få opdateret din ressourceprofil jævnligt. Der ligger formular, du kan printe ud, om aktindsigt.

Vil det være nok hvis eks. min egen læge kan dokumentere det? For det er jeg sikker på at han gerne vil. Det er en jungle at begi sig ind i kan jeg godt fornemme...
Sivtop er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan gør jeg? Ansøgning til Fleksjob truntetøsen Spørgsmål ang fleksjob 7 24-09-2013 21:38
Ansøgning om fleksjob Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 1 14-11-2011 00:28
Dagpenge og ansøgning om fleksjob?? Ida Spørgsmål ang fleksjob 8 15-06-2010 14:13
Ansøgning til fleksjob. camillahansen Spørgsmål ang fleksjob 7 23-01-2010 22:19
Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt paula Spørgsmål ang fleksjob 4 06-02-2006 16:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension