K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2009, 12:51   #11
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det er forfærdeligt at skulle klare sig med een indkomst kun. Vi sidder også i samme suppedas, men kan heldigvis liiiiige nøjagtigt få det til at løbe rundt med hjælp fra venner og familie.

Jeg synes, det lyder fornuftigt at få en advokat på, hvis I på nogen måde kan komme til det. Jeg fik selv samme råd fra Gigtforeningen - der sagde de, at de igen og igen måtte opfordre deres medlemmer til at hyre advokater for at få den hjælp og støtte, de har krav på. Det er bare forfærdeligt, det skal være sådan.

Held og lykke med det hele
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 15:23   #12
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Endnu engang tak for svar.

Min historie er 2 lang. Det er den tid jeg har været sygemeldt og brugt med at kæmpe.

Jeg er arbejdsprøvet til at kunne klare 15timers pr uge med skånebehov. Dog blev jeg mere eller mindre presset til at skulle bevise jeg kunne det. Jeg fik afvide at hvis jeg ikke kom op på 15 timer og gerne mere så standsede de mine sygedagpenge. På det tidspunkt var min mand ikke udlært og så ikke engang med ekstra arbejde ville vi kunne kalre det uden at gå fra hus og hjem.
Jeg kunne sagtens klare 10-12 timer pr uge. Men det var åbenbart ikke godt nok for min sagbehandler.
Jeg fyldte mig med medicin. Tog morfin dagligt for at klare at komme op på praktik pladsen for at være der de 15 timer pr uge.

Så selv om jeg blev indstillet til fleksjob på den arbejdsprøvning så føler jeg ikke den er helt retfærdig. Jeg blev jo presset og truet. Jeg havde et medicin forbrug som jeg ikke længere har (HELDIGVIS) og som jeg aldrig ville kunne leve et liv på. Men de var ligeglad med om jeg så sov og lå i min seng efter de 15 timers arbejde. Måske håbede de på jeg gav op så de kunne tage mine dagpenge også ville de få deres bonus fra kommunen.

Men ikke desto mindre så fik jeg afslag på fleksjob. Min arbejdsevne er ikke varig, væsenligt nedsat
TRODS 3 ikke bare 1 kronisk sygdom. Nej 3 stk. Så er det jeg fejler ikke varigt.

Min sagsbehandler ringede den dag det var sidste dag til at svare på hvorvidt jeg fik fleksjobbet. For de havde vidst ikke liiiige husket at lave et brev endnu.
En meget ubehaglig samtale. Hvor jeg forsøgte at forstå hvad de mente med ikke varig og væsenligt nedsat

Svaret var at mange med fibromyalgi arbejder fuldtid og at jeg måske om 5 eller 10 fik det bedre..

DEJLIGT! Kan du spå ud i fremtiden eller hvad? Hvad byggede hun det på? Hvad skal jeg så lave og leve af indtil jeg får måske får det bedre?
Jeg stor tudede og hun blev grov og talte om at jeg skulle gå i terapi så fik jeg det nok bedre. Hvor til jeg svarede at hun forhåbenligt udenmærket var klar over at jeg havde en psykiater som oveni købet har skrevet til dem at jeg intet psykosomatisk eller psykisk fejler.
Så terapi mod hvar? Endometriose og hypermobiltsyndrom? det har jeg ALDRIG hørt om kunne helbrede?

Til sidst blev jeg så vred at jeg grædede fortalte jeg udenmræket godt vidste at Agens var ansat at af kommunen til at få folk i arbejde eller af offentlig ydelse. Og at de får en bonus for hver borger der forbliver ude "af systemet".
Men de glemte bare en ting og det var at der rent faktisk sad mennesker bag de tal på papiret. Disse mennesker havde rent faktisk brug for hjælp!

Desværre kom opkaldet bag på mig. Så jeg kunne ikke optage det og jeg var ikke forberedt på noget af alt det som foregik.

Efter det var hun ikke min sagbehandler mere. Og jeg har ikke fået nogne ny. De har ikke svaret på mine mails. Hverken klager eller mine bønner om at de satte mig på kursus for kronisk syge som er et tilbud kommunen har.
ikke engang direktøren svare. Han har bare skerevet et mindre ubehaglig brev over vores klager og at jeg jo er deprimeret. (ja for 2 år siden blev jeg sygemeldt med en depression, som viste sig at være somatisk!!!!!) Det er IKKE det som er problemet...

Jeg har en følelse af de ikke har læst min sag igennem men kun ser på at jeg er 21 år gammel og at jeg under ingen omstændigheder skal have fleksjob eller pension. Jeg skal ud af systemet så de kan få deres bonus. Gad vide om der er større bonus når det er unge mennesker med kroniske sygdomme de kan få ud af systemet?

Jeg er nu henvist til en af deres special ansatte, med "særlig erfaring i komplekse problem stillinger". Som de skriver. Jeg har en aftale med hende. Men det var kun hvis jeg havde lyst. Så vi kunne snakke da sygdom jo også gik ud over psyken. forklarede at jeg jo havde min psykiater. Så alene for at vise jeg går med på deres forslag så sagde jeg ja. Jeg er hverken deprimeret eller har et indholdsløst liv.... Dertil skulle vi ikke drøfte den konkrete sag.
Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge det til. Jeg aner ikke hvilken uddannelse hun har og om hun har i sinde at tage notater som kommer ind i mine papire så de senere kan vende og dreje mine ord og bruge dem imod mig. Som de ellers har gjort...

Vi har talt med advokaten som helt klart mener at jeg burde få en pension. Var det efter de gamle regler havde jeg fået en forhøjet førtidspension på stedet. pga de lidelser jeg har og hvad der ellers er i sagen.
Dertil kunne han tydeligt se at de KUN tænkte på min alder. Samt at det var ulækkert og til at brække sig over at sagbehandleren udtalte sig om min evne som mor i fremtiden..

Dertil så tog han fat i at resource profil og afgørelse om stop af sygedagpenge var ulovligt da det var en anden aktør der havde taget beslutningerne. Og det er KUN kommunens ansatte som må det.
Dertil skulle jeg bede om en sagbehandler på kommunen. Dette skrev vi i et brev til kommunen. Dog kan jeg hverken få en sagbehandler på kommunen, og de vil heller ikke genoptage min sag og de mener ikke der er sket noget udlovlig da de sidestiller Agens' medarbejder med kommunens.
Ja trods de IKKE er ansat af kommunen. Min sagbehandler er ansat af AGENS! IKKE; IKKE af kommunen. Men det snor de sig vidst lige så fint uden om.

En ting er sikkert. De har ikke en skid respekt for borgerne. Kan vi ikke lide Agens og deres arbejdsmetoder så er det bare laaaaaaang næse til os. For de er da fuldstændig ligeglade!

Ja i kan nok fornemme jeg er MEGET vred! Jeg er vred over at jeg ikke bliver behandlet som det mennesker jeg er! At jeg skal behandles som et nummer i rækken af besværligheder. Som bare skal elimineres på vejen til et firmas succes og bonus!!!

Men eneste udvej vi ser er at ansætte advokaten og sætte os i en yderligere gæld på 20-30000kr....


Forresten så har de udtalt at jeg ikke kan revalideres da jeg jo ikke vil kunne klare det pga mit helbred... ØHM? hvad skal jeg så? Når jeg heller ikke skal have fleksjob?
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 19:21   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mumle_mund det lyder som om du har alt at vinde og intet at tabe ved at søge en § 17 der skal de jo ved afslag pege på hvordan du så kan blive selv forsørgende og du vil kunne få en ankeinstans til at se på din sag
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad må kommunen??? sune Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 30-06-2013 23:08
? om ejer bolig og kontanthjælp. c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 06-07-2012 09:40
Kontanthjælp når man ejer et hus Jupiter Alt det andet 12 17-01-2012 17:16
kontanthjælp når man ejer hus whyme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 23-06-2010 23:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension