K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2015, 12:51   #1
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Kontrol på førtidspension

Jeg er en af de "heldige" som der har fået kontrol i min pension. I min sag bliver ordet KONTROL brugt, og ikke revision.

"Du bevilliges ftp efter lov om social pension paragraf 20. Stk 1 med virkning fra 1/3-2011 med kontrol om 5 år, jf lov om social pension paragraf 33, stk 2 sammenholdt med paragraf 21, 1 pkt paragraf 20 stk 1,2 punktum"

Afgørelsen begrundes med, at din erhvervsevne er varigt nedsat, og at nedsættelsen af arbejdsevnen har et sådant omfang, at du ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde, jf lov om social pension paragraf 16.

Hvilken betydning kan ordet kontrol få. I forhold til revision? Min pension skal tages op 1/3-16, så der er ikke længe til :-/
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 15:01   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kontrol, revision, revurdering osv....det er alle sammen det samme...ihvertfald når man snakker om at en førtidspension skal tages op efter x antal år...

I loven står det sådan her:

Citat:
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Kilde
Så der er ikke nogen forskel på hvordan din sag skal vurderes...uanset om de skriver revurdering, kontrol, revision...

Jeg har dog aldrig set en sag hvor de skriver revision....de sager jeg har set ja der står kontrol eller revurdering..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2015, 00:26   #3
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Lyder jeres svar ens?

Troede faktisk at min tråd var kommet direkte under Peters tråd, men det gjorde den åbenbart ikke, kvinder og teknik ha ha

Jeg er nysgerrig om alle får dette svar, mine egne læger er begyndt at forberede sig, deres plan er, at alle ny tets, nye undersøgelser osv ligger klar til kommunen 1/2-16. Min neuropsykolog vil gerne tage med mødet, så de kan bare kan an! Håber ikke det går så galt, men de synes det er på tide det stopper!

Håber godt nok de får ret!, jeg er "heldigvis" rundet 40 i mellem tiden.
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2015, 01:21   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja så bliver dine læger skuffet...for kommunen beder bare om en status....

Det er ikke engang sådan at du selv skal op til lægen for at h*n kan skrive den...

Det er kun hvis der er tvivl om at du har fået det bedre at der kan komme på tale med nye test osv...

Hvis de skriver at der ikke er nogen bedring...ja så beholder du din pension...

Ang hvor din tråd/indlæg/spørgsmål er havnet...

Du havde godt nok lagt den under Peters tråd....men når folk skal stille selvstændige spørgsmål...så skal det gøres i egen tråd...

Når man stiller sine egne spørgsmål i andres tråde....ja så kan de lynhurtigt blive afsporet...

Dette gælder også selv om man har et spørgsmål der handler om samme emne...

Det bedste resultat får man hvis folk kun svare i tråde på trådstarters spørgsmål...

Trådene vil blive rodet grundigt sammen hvis alle ud over trådstarter spørger i den samme tråd....

Så jeg har flyttet dit spørgsmål over til sin egen tråd...

Du kan så glæde dig over at du åbenbart har styr på teknikken ha ha
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2015, 07:37   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja så bliver dine læger skuffet...for kommunen beder bare om en status....
Og en statusattest er den, hvor lægen ser i din journal; hvad har du kontaktet ham om de seneste år, har du givet udtryk for forværring/forbedring, bruger du stadig din medicin o.s.v.

Og det er netop p.g.a. kommunens brug af statusattester, at jeg anbefaler, at når man har en sag i kommunen, så bør man kontakte sin læge når man f.eks. oplever forværring, også selvom man godt ved, at lægen ikke kan gøre mere, fordi at det så kommer til at stå i journalen, og dermed kommer med i en evt. statusattest.

Så i stedet for, at få lavet en masse nye undersøgelser, så bør du måske lige få en tid hos din praktiserende læge, så han er opdateret med hvordan du har det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2015, 12:41   #6
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Min egen læge gennem 15 år, er selvfølgelig lige gået på pension, typisk :-/ men har heldigvis fundet en studerende læge fra mit tidligere lægehus, som der i mellem tiden har fået egen klinik. Havde første møde med hende i sidste mdr, og sjovt nok, kunne hun kende mig, og huske min historie/skade, da hun havde brugt "min skade" i sin afsluttende "opgave". hvor heldigt var det lige :-)
Lægen foreslog selv, at for kommunens skyld, har vi fast møde hver 3 mdr. Som lægen sagde, er det i bund og grund spild af tid, da jeg jo er 100 procent stationær. Jeg vil bare gå med livrem og seler, så kommunen intet har at kunne sætte finger på. Føles bare tåbeligt, at skulle spilde lægens kostbare tid på at mødes hver 3 mdr, bare for at kunne komme nemmere igennem kommunens nåleøje
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2015, 13:14   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Picasso....du ser forkert på tingene...

Du er kommet igennem "nåleøjet"....du har fået din pension....du har opfyldt alle de krav der var for at få din pension...og du skal ikke igennem noget nåleøje....

Det er også derfor at det næsten aldrig sker at kommunen frakender folks pension når de først har fået den...

Kan de (kommunen) ikke bevise at du har fået det væsentligt bedre....ja så kan de IKKE frakende dig din pension...

Så din læge skal direkte skrive i den status der bliver indhentet at du har fået det væsentligt bedre før de kan gøre noget...og det ved du jo godt selv at de ikke kan....når du ikke har fået det bedre..

Jeg kan forstille mig at du tænker/tror at du kun har fået en midlertidig pension....nogle har følelsen af at det ikke er en "rigtig" førtidspension og derfor tænker at du stadig skal kæmpe for den...eller for at beholde den..

Men sådan forholder det sig ikke....for der findes ikke midlertidige førtidspensioner....eller discount pensioner hvor man ikke skal opfylde alle regler...

Du har som alle skal....opfyldt alle de krav der findes for at få den førtidspension du har...og det på lige fod med alle andre som har fået en førtidspension...også dem som ikke har kontrol på deres pension...

Du kan være helt sikker på at beholde din pension hvis du ved at din læge ikke skriver at du har fået det væsentligt bedre...

Jeg ved lige nøjagtig hvordan du har det...med den usikkerhed man går rundt med...ikke rart og man ville ønske at man hurtigt kunne få det hele overstået..

Når din kontrol er overstået ja så vil du kigge tilbage og tænke...."var det bare det"...lige som alle de andre der har været igennem disse kontroller...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension