K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2015, 08:29   #1
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
ledighedydelse

Hej
Har været i en praktik før jul hvor jeg havde flere sygedage end jeg var der..døjer med min ryg og skuldre..Har fået konstateret stress relaterende depression oveni pga I min praktik var en ung fyr der skulle spille smart og være nedsættende over for mig..

Her i vinter har jeg fået lov til at lade være med at søge arbejde og gået til psyiater ..

Var startet i praktik igen .. var der 4 dage da jeg over belastede min skulder, var sygemeldt igen..Var så ved lægen i går som syge meldte mig igen da jeg fik det skidt med psy igen

Har gået ledig i 4 år og været i flere praktikker hvor jeg har måtte holde pga ryggen..Har haft mange forskellige konsulenter..

Nu er mit spørgsmål kan de tage min ledigheds ydelse ?? og hvad kan jeg evt få istedet for ?

På forhånd tak

FIE
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 08:40   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, de kan IKKE tage din ledighedsydelse, medmindre du får tilkendt førtidspension.

Eller hvis du nægter, at følge kommunes tiltag.

Hvis du er sygemeldt, bliver du på ledighedsydelsen.

Hvis kommunen forsøger at tvinge dig til noget, der IKKE er forsvarligt ift din sygdom oa., skal du promte få din læge på banen, idet du IKKE må udsættes for forværring! Vær i denne situation opmærksom på erstatningsansvar, idet ansvaret alene er dit, medmindre du i den situation, med din underskrift, får kommune til at tage erstatningsansvar.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 08:43   #3
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Tak for dit svar.. er så lettet.. Har min læge med mig..hun nævnte pension og ja jeg ved godt den er svær at få..

Er medlem af fagforening endnu

Fie

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Nej, de kan IKKE tage din ledighedsydelse, medmindre du får tilkendt førtidspension.

Eller hvis du nægter, at følge kommunes tiltag.

Hvis du er sygemeldt, bliver du på ledighedsydelsen.

Hvis kommunen forsøger at tvinge dig til noget, der IKKE er forsvarligt ift din sygdom oa., skal du promte få din læge på banen, idet du IKKE må udsættes for forværring! Vær i denne situation opmærksom på erstatningsansvar, idet ansvaret alene er dit, medmindre du i den situation, med din underskrift, får kommune til at tage erstatningsansvar.

VH Popiae
undskyld forstår ikke helt det du skriver med erstatningsansvar ?
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 08:49   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvor er det godt og vigtigt at du har din læge med.

Hvis du får det værre af at være i praktikken, er der "din egen skyld" - med mindre at du får kommunen til at skrive under på at de tager ansvar for evt. forværringer der måtte opstå

Pas på dig selv
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 09:59   #5
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Hvor er det godt og vigtigt at du har din læge med.

Hvis du får det værre af at være i praktikken, er der "din egen skyld" - med mindre at du får kommunen til at skrive under på at de tager ansvar for evt. forværringer der måtte opstå

Pas på dig selv
Tak hilsen fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 11:14   #6
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fie Se meddelelser
Hej
Har været i en praktik før jul hvor jeg havde flere sygedage end jeg var der..døjer med min ryg og skuldre..Har fået konstateret stress relaterende depression oveni pga I min praktik var en ung fyr der skulle spille smart og være nedsættende over for mig..
Spørg i din fagforening om arbejdsgiveren kan stilles til ansvar for, at forhold på praktikstedet giver dig en stressrelateret depression. Måske er du berettiget til erstatning for en psykisk arbejdsskade.
http://advocare.dk/erstatning-for-psykisk-arbejdsskade/
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 11:33   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fie Se meddelelser
Hej
Har været i en praktik før jul hvor jeg havde flere sygedage end jeg var der..døjer med min ryg og skuldre..Har fået konstateret stress relaterende depression oveni pga I min praktik var en ung fyr der skulle spille smart og være nedsættende over for mig..

Her i vinter har jeg fået lov til at lade være med at søge arbejde og gået til psyiater ..

Var startet i praktik igen .. var der 4 dage da jeg over belastede min skulder, var sygemeldt igen..Var så ved lægen i går som syge meldte mig igen da jeg fik det skidt med psy igen

Har gået ledig i 4 år og været i flere praktikker hvor jeg har måtte holde pga ryggen..Har haft mange forskellige konsulenter..

Nu er mit spørgsmål kan de tage min ledigheds ydelse ?? og hvad kan jeg evt få istedet for ?

På forhånd tak

FIE
Jo rent faktisk kan du miste din ledighedsydelse.. MEN din ydelse (kroner) vil være den samme under forløbet som nuværende ledighedsydelse.. Det hedder så bare istedet ressourceydelse.

Med så meget sygdom, så er det muligt at de sætter dig på et ressourceforløb for at afklare dig..

Selv en allerede godkendt fleksjobber kan komme i et ressourceforløb. Det behøver ikke at være negativt, men ressourceforløb anvendes til "personer der er i risiko for at ende på en FP"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 17:45   #8
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Jo rent faktisk kan du miste din ledighedsydelse.. MEN din ydelse (kroner) vil være den samme under forløbet som nuværende ledighedsydelse.. Det hedder så bare istedet ressourceydelse.

Med så meget sygdom, så er det muligt at de sætter dig på et ressourceforløb for at afklare dig..

Selv en allerede godkendt fleksjobber kan komme i et ressourceforløb. Det behøver ikke at være negativt, men ressourceforløb anvendes til "personer der er i risiko for at ende på en FP"
Tak for dit svar.. om det hedder det ene eller det andet er jo lige meget... bare man får lidt at leve af 😊 er meget meget glad for i har brugt tid på at svare mig.. er rolig igen Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 10:05   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Erstatnings ansvar er ift hvis kommunen forlanger tiltag/praktik eller lign. der vil forværre dit helbred.

Alle tiltag er som udgangspunkt, dit ansvar ift forværring, men nogle gange/ofte, forlanger kommunen tiltag/afprøvning, hvor den syge kommer til skade eller forværring, som de m,an efterfølgende IKKE kan få erstatning for, pga eget ansvar!

Derfor er det vigtigt, at i det tilfælde at kommunen truer med fratagelse af ydelse, at man SKRIVER, at man går med til dette, men erstatningsansvaret ligger i kommunen, samt henviser til relevant lægedokumentation. Således sikre man også en bedre afprøvning, hvor der tages nødvendige hensyn!

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 29-04-2015 kl. 10:08.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension