K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2015, 09:19   #1
Annette05
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2015
Lokation: Fredericia
Indlæg: 1
Styrke: 0
Annette05 er ny på vejen
Question Nyt fleksjob - mindsteløn trods 2 uddannelser

HJÆLP....
Jeg er efter over 1 års sygemelding blevet raskmeldt og står uden job. Havde fleksjob på gammel ordning, men blev pga. sygedage og forværring af helbred fyret.
Blev raskmeldt 1. marts og kort tid (ca. 10 - 14 dage efter) bliver jeg ringet op af en fleksjobambassadør, der mener, at hun har et arbejde til mig. Dejligt, tænker jeg, men hvordan kan hun vide noget om min erfaring, når mit CV endnu ikke er offentliggjort på Jobnet. Det mulige fleksjob er noget helt andet, end de 2 uddannelser og efterfølgende erhvervserfaringer jeg har. Jeg er uddannet pædagog og advokatsekretær, og det mulige fleksjob er bl.a. vedligeholdelse af webshop, markedsføring, "pasning" af en broder-maskine - intet af dette har jeg erfaring med eller uddannelse indenfor.
Jeg er til samtale, og spørger om løn, og vedkommende siger, at andre får/har fået 110,- i timen - mindsteløn for ufaglært. Jeg siger, at min tanke var min. 150,-, så vi er langt fra hinanden.
Jeg får nu at vide af kommunen, at jeg SKAL tage jobbet, selvom lønnen er mindsteløn for ufaglært, og jeg vil gerne vide:

1. Kan kommunen forlange, at jeg siger ja til jobbet, selvom lønnen kun er 110,- i timen?

2. Skal fleksjobambassadøren ikke tage udgangspunkt i de uddannelser og den erfaring, som jeg har?

Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg skal til samtale på mandag...
Annette05 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2015, 10:22   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja du skal tage jobbet, hvis dine skånehensyn er overholdt, det er det eneste job centret
skaL tage hensyn til, så kan du selv søge andet job, mens du er der, det er der ingen der kan hindre dig i
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2015, 00:29   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som arbejdsløs skal du søge bredt, og tilbydes du job, skal der være en helbredsmæssigt god grund til ikke at tage det.

Du kan ikke forlange at de skal finde noget indenfor dit erhverv, men du må gerne selv finde noget, og du kan jo sagtens søge videre selvom du er i job.

Udgangspunktet er mindstelønnen indenfor det pågældende erhverv.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 14:34   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annette05 Se meddelelser
HJÆLP....
Jeg er efter over 1 års sygemelding blevet raskmeldt og står uden job. Havde fleksjob på gammel ordning, men blev pga. sygedage og forværring af helbred fyret.
Blev raskmeldt 1. marts og kort tid (ca. 10 - 14 dage efter) bliver jeg ringet op af en fleksjobambassadør, der mener, at hun har et arbejde til mig. Dejligt, tænker jeg, men hvordan kan hun vide noget om min erfaring, når mit CV endnu ikke er offentliggjort på Jobnet. Det mulige fleksjob er noget helt andet, end de 2 uddannelser og efterfølgende erhvervserfaringer jeg har. Jeg er uddannet pædagog og advokatsekretær, og det mulige fleksjob er bl.a. vedligeholdelse af webshop, markedsføring, "pasning" af en broder-maskine - intet af dette har jeg erfaring med eller uddannelse indenfor.
Jeg er til samtale, og spørger om løn, og vedkommende siger, at andre får/har fået 110,- i timen - mindsteløn for ufaglært. Jeg siger, at min tanke var min. 150,-, så vi er langt fra hinanden.
Jeg får nu at vide af kommunen, at jeg SKAL tage jobbet, selvom lønnen er mindsteløn for ufaglært, og jeg vil gerne vide:

1. Kan kommunen forlange, at jeg siger ja til jobbet, selvom lønnen kun er 110,- i timen?

2. Skal fleksjobambassadøren ikke tage udgangspunkt i de uddannelser og den erfaring, som jeg har?

Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg skal til samtale på mandag...
Når du starter i jobbet, kan du melde dig ind i en fagforening (hvis du ikke allerede er medlem af én). Fagforeningen kan så kæmpe for en bedre løn til dig.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 14:43   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hvis man som alm. rask og a-kasse medlem vil modtage dagpenge, så er man forpligtet til at tage det arbejde der er,uanset ens uddannelse, altså hvis man er uddannet advokat, og ikke kan finde arbejde, så er man forpligtet til at tage et eks. rengøringsjob, ellers kan man ikke få dagpenge......................

samme regler gælder hvis du vil modtage ledighedsydelse, her skal dine skånebehov blot være opfyldt. du kan altså ikke være kræsen fordi lønnen ikke svarer til din uddannelses kvalifikationer.

men du kan jo håbe du med tiden kan overbevise din nye arbejdsgiver om at du skal have en højere løn.

Tillykke med jobbet, det lyder spændende, og husk på hvor mange ledige fleksjobbere der er, som ikke er ligeså heldige som dig.

og husk at passe på dig selv i jobbet, mht. dine skånebehov.
vh og god dag
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 17:49   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ja man skal tage det - uanset kr mindste løn er på ....

Men husk det er altid lettere at finde et nyt job hvis du er i et og du har god tid og behøver ikke tage det 1 der er - som nu hvor du er " tvunget" ud i et ..

Den ny fleksjob reform har gjort løn mv elendig for mange ..ikke mindst dem der kommer fra den gamle ordning og får job på ny ordning og skifter ..

Jeg synes iikke 110 kr i timen er dårligt ..jeg får ca det halve som FTP ...så for mig er det rigtig mange penge ..MEM langt fra 150 ...

Håbet du blir glad for jobbet trods løn ...


Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension