K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2015, 16:35   #1
b69
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 14
Styrke: 16
b69 er ny på vejen
Refusion af SygeDP til arbejdsigver?

Hejsa venner

Jeg er ansat i et flexjob på den gamle ordning i en kommune.

Når jeg har en sygedag, søger kommunen refusion for den dag jeg er syg - sikkert i Statskassen.

Når der er tale om, at jeg har være syg 2 timer ud af 4 på en alm. arbejdsdag, kan de så få refusion for hele dagen? Og er der forske på, om det er en alm. sygedag eller en sygedag, der er forvoldt af en arbejdsskade?

Håber på hjælp og henvisning til nogle gældende regler.

På forhånd tak
Venligst
B69
__________________
Du må aldrig tro, at du er fuldstændig værdiløs - du kan altid bruges som et dårligt eksempel...!
b69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2015, 07:51   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af b69 Se meddelelser
Hejsa venner

Jeg er ansat i et flexjob på den gamle ordning i en kommune.

Når jeg har en sygedag, søger kommunen refusion for den dag jeg er syg - sikkert i Statskassen.

Når der er tale om, at jeg har være syg 2 timer ud af 4 på en alm. arbejdsdag, kan de så få refusion for hele dagen? Og er der forske på, om det er en alm. sygedag eller en sygedag, der er forvoldt af en arbejdsskade?

Håber på hjælp og henvisning til nogle gældende regler.

På forhånd tak
Venligst
B69
Under GAMMEL ordning, så står der følgende: Så der gives ikke refusion for dine 2 ud af 4 timer..
Om der er forskel på alm. sygdom eller for arbejdsskade kan jeg ikke se/ forestille mig at der er.. Det er ikke omtalt.

"Sygdom
Arbejdsgiver skal søge sygedagpengerefusion ved sygdom – også for enkelte sygedage. Ansatte i fleksjob er berettiget til sygedagpengerefusion fra 1. hele sygedag. Der søges sygedagpengerefusion for løntimer og ikke de reelle arbejdstimer."


Ålborg kommune har en PDF folder der kan hentes/ downloades på dette link:

http://www.fleksjobber.dk/lovstof/re...lx_2011_02.pdf

Sidst redigeret af mik16; 19-04-2015 kl. 08:01.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension