K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2015, 20:32   #1
carina1971
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
carina1971 er ny på vejen
fleksjob

hej
jeg har nu været ansat i fleksjob i ca 7 mdr -min ansættelse udløber 30/4 ( det var en tidsbegrænset stilling), 12 timer om ugen -effektivitet 10.5 time, mandag 16-20, tirsdag 16-20 og fredag 16-20
der har så været nye jobopslag( samme jobs) og jeg er så blevet ansat resten af året ( 7 mdr) med samme vilkår....troede jeg
men idag finder jeg så ud af at jeg fra 1.maj skal arbejde 11 timer den ene uge og 14 timer den anden uge, og hver anden onsdag (min fridag) SKAL jeg deltage i møde af to timers varighed,(den uge hvor jeg så skal arbejde 14 timer) men jeg vil fremover kun få løn for 8 timer incl møder?? den nye arbejdstid hedder : mandag 8-12, tirsdag 16-20 og fredag 16-20, kan de bare tvinge mig til møder på min fridag, som jeg jo egentlig skulle bruge til at lade op? og hvorfor får jeg kun løn for 8 timer når jeg faktisk har 14 timer hver anden uge???
jeg har snakket med min fleksjob konsulent, men da han er dybt betaget af min chef var hans svar " nu er du jo så heldig du er blevet ansat, så burde du jo bare være glad og mon ikke du overlever de to timer hver anden uge.....håber der er en der ved hvad man gør
( jeg er udmærket klar over, at jeg SKAL have den manglende mdr. for at optjene til fleksledighedsydelse ) er det for øvrigt timer der tæller der eller bare at man er ansat de 9 mdr ??
hjælp
Carina

Sidst redigeret af carina1971; 16-04-2015 kl. 21:05.
carina1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 20:44   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af carina1971 Se meddelelser
hej
jeg har nu været ansat i fleksjob i ca 7 mdr -min ansættelse udløber 30/4 ( det var en tidsbegrænset stilling), 12 timer om ugen -effektivitet 10.5 time, mandag 16-20, tirsdag 16-20 og fredag 16-20
der har så været nye jobopslag( samme jobs) og jeg er så blevet ansat resten af året med samme vilkår....troede jeg
men idag finder jeg så ud af at jeg fra 1.maj skal arbejde 11 timer den ene uge og 14 timer den anden uge, og hver anden onsdag (min fridag) SKAL jeg deltage i møde af to timers varighed,(den uge hvor jeg så skal arbejde 14 timer) men jeg vil fremover kun få løn for 8 timer incl møder?? den nye arbejdstid hedder : mandag 8-12, tirsdag 16-20 og fredag 16-20, kan de bare tvinge mig til møder på min fridag, som jeg jo egentlig skulle bruge til at lade op?
jeg har snakket med min fleksjob konsulent, men da han er dybt betaget af min chef var hans svar " nu er du jo så heldig du er blevet ansat, så burde du jo bare være glad og mon ikke du overlever de to timer hver anden uge.....håber der er en der ved hvad man gør
hvis jeg ikke er ansat de 9 mdr ryger jeg tilbage på kontanthjælps sats,da jeg ikke har optjent til fleks ledigheds ydelse....
hjælp
Carina
Puha.. Nu er jeg hård og beregne

Siger som din jobkonsulent.. Find kræfter til de sidste timer..

Du SKAL (for egen skyld) op over de ialt 9 mdr, så du er sikret højeste ledighedsydelse ved evt. ny ledighed..

Sidst redigeret af mik16; 16-04-2015 kl. 20:49.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 20:57   #3
carina1971
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
carina1971 er ny på vejen
jo den ene mdr kan jeg godt holde ud, men det er nu ikke det min konsulent mener, han snakker om resten af året!
carina1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 21:24   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
En ting er at finde sig i tidspunkter for arbejdet og en øgning i timer (som man vel kun skal acceptere hvis man kan klare det). Men hvis man pludselig skal arbejde en dag ekstra synes jeg da det er spørgsmål om dine skånebehov bliver opfyldt. Du har vel brug for 2 fridage om ugen? Selv om man kun skal til et møde 2 timer en dag, bryder det jo hele dagen. Man skal være klar til at gå, og der er transporttid begge veje.. Man skal pludselig tænke "arbejde" på en dag man har brug for at restituere sig (det er jo derfor du ikke arbejder hver dag, er det ikke?).

Jeg ville sige at hvis jeg skal komme ind om onsdagen skal det være i 4 timer og at jeg så i stedet skal have fri tirsdag.
Altså så du i den uge hvor der er møde arbejder: mandag 8-12, onsdag 4 timer (hvordan det nu kan passe så du er der til de 2 timers møde og så 2 timer før eller efter mødet) og fredag 16-20

Og jeg synes da du skal have løn for 10,5 effektive timer. Eller mener de at du er blevet dårligere til at lave dit arbejde??? Og hvis du skal være der 14 timer hver anden uge skal du have løn for de 2 møde timer også.

Jeg kan godt se at det at få 9 mdr arbejde er vigtigt. Men kan det virkeligt være rigtigt at du finde dig i hvad som helst. Det er jo nærmest som at være østarbejder.

Sidst redigeret af Akvamarin; 16-04-2015 kl. 21:28.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 21:48   #5
carina1971
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
carina1971 er ny på vejen
hej
JA- jeg kan ikke mere end 12 timer, det er det absolutte max, men dengang jeg fik muligheden sagde jeg JA, da der ikke er mulighed for mindre timer om dagen i det job.ja det mener jeg jo også, men sådan er det ikke, jeg skal møde ind onsdag til de to timer, der er mødepligt og det bliver kaldt "interessetime" så ingen løn for det. Nej jeg er ikke blevet dårligere, tværtimod holder jeg sjældent den halve time jeg har krav på, grunden til jeg skal ned på 8 timer er efter chefens mening, at hun bruger for meget tid på at "samle mig op" hvis jeg har det dårligt ( jeg har haft to slemme angst anfald på den tid jeg har været der) og der har hun brugt tid på enten at ringe eller skrive til mig -hun mener man bare som alle andre bare kan tage en pille og så afsted på job...og min flekskonsulent er ikke meget værd.
( de 14 timer hver 2. uge er incl mødet)

Sidst redigeret af carina1971; 16-04-2015 kl. 21:52.
carina1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 22:05   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carina1971 Se meddelelser
hej
ja det mener jeg jo også, men sådan er det ikke, jeg skal møde ind onsdag til de to timer, der er mødepligt og det bliver kaldt "interessetime" så ingen løn for det. Nej jeg er ikke blevet dårligere, tværtimod holder jeg sjældent den halve time jeg har krav på, grunden til jeg skal ned på 8 timer er efter chefens mening, at hun bruger for meget tid på at "samle mig op" hvis jeg har det dårligt ( jeg har haft to slemme angst anfald på den tid jeg har været der) og der har hun brugt tid på enten at ringe eller skrive til mig -hun mener man bare som alle andre bare kan tage en pille og så afsted på job...og min flekskonsulent er ikke meget værd.
Får de andre ansatte som kommer til mødet heller ikke løn for de 2 timer?

Har du en fagforening der har godtkendt det?

..................................

du kan selvfølgelig også bare melde dig syg de onsdag hvor du synes du ikke har overskud til at bruge dagen på et interessemøde.

Sidst redigeret af Akvamarin; 16-04-2015 kl. 22:10.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 22:24   #7
carina1971
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
carina1971 er ny på vejen
jo det gør de da det ligger i deres arbejdstid, nej er desværre ikke i en fagforening...ja det er jo en mulighed, men det er meget besværligt at melde sig syg, hun har ingen forståelse, og melder man sig syg skal man komme med en længere forklaring,hvilket er hårdt nok, når man kæmper med det psykiske... så ser ud til jeg bare skal finde mig i det....
carina1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 06:16   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du kan holde til de 9 mdr og helst en uge mere, så du er helt sikker, så må du sygemelde dig, hvis din krop i kan holde til det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 11:28   #9
carina1971
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
carina1971 er ny på vejen
Det undre mig bare, er det lovligt, bare at sætte mig op i tid, og tage min ene fridag fra mig?? UDEN at spørge mig.
og oven i det betale mig for 8 timer istedet for 14??
ved godt jeg får suppleret op af kommunen, men kan det være rigtigt, jeg skal bruge min fridag som nu ikke er min fridag mere til 2 timers interessemøder, hver 2. uge,uden at få noget igen? det er for mig meget mere end 2 timer, da der kommer transport oven i..og 4 dages job....det kan jeg ikke...
hvem ville tage på job gratis -jeg kender ingen..
er der et sted man kan læse om det?
min flekskonsulent er intet værd her
Og det kan da ikke passe, den eneste mulighed, er at sige op?
Jeg er jo glad for jobbet..
carina1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 11:47   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, hvis din fridag ikke "bare" er en fridag, men en hviledag/restitution, så kan de ikke tage den fra dig. Det er et af dine skånebehov at du ikke kan klare så mange dag i træk

Og er det sådan, ville jeg banke i bordet og sige nej, det kan du ikke holde da du har brug for den dag midt i ugen for at restitutere og så er det underordnet at det bare er et møde.

For med transport, sidde til mødet, koncentration m.v kan være lige så trættende som en alm. Arbejdsdag.

Jeg synes også at du skal spørge i din leder til hvorfor du pludselig skal aflønnes dårligere nu end tidligere... Så må det være op til arbejdsgiver at forklare sig.

Ligeledes ville jeg maile til jobkonsulenten og skrive at du har brug for den ugentlige dag til at restitutere og ikke kan holde til så mange dage i træk, samt at du ikke forstår hvorfor du pludselig skal aflønnes dårligere og synes det lugter lidt at lønspekulation fra lederens side.

Og bed om at få et skriftlig svar... For nogle gange er jobkonsulenter/jobcenter pludselig ikke så villige til at sælge ud, når deres svar skal ned på skrift og de jo så kan blive stillet til regnskab for deres svar, hvis du fx. Sender en klage videre til jobcenterchefen om at jobkonsulenten ikke respekterer dine skånehensyn eller ligende.

For selv om det er godt du har fundet et job, skal der jo også være rimelighed i det. Jeg havde ihvertfald da jeg arbejdede ikke arbejdet gratis. Det er der jo heller ingen af dine kollegaer der gør.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension