K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2015, 18:38   #11
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
ang. meningen eller formålet med et fleksjob på få timer

Jeg er lige gået fra 5 timer ugentligt til 2,5 time.

Og både min leder og kommunen spurgte mig om det var det værd eller om jeg hellere bil have fred = førtidspension.

Mit svar er; det g mig livskvalitet .

Og ja jeg bruger mere tid på transport end selve arbejdstiden men jobbet giver mig glæde.

Derudover selvom det er lavtlønnede, så får jeg mere ud af det end jeg ville få på en pension p.g.a. Samlever
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 19:13   #12
Karina75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2015
Indlæg: 17
Styrke: 10
Karina75 er ny på vejen
Ja jeg mener også, det giver livskvalitet.. Jeg er slet ikk inde i de nye regler omkring fleksjob, jeg ved dog, at man ikk bliver rig af det..

Det der betyder noget for mig er, at jeg har overskud til min familie og jeg kan blive siddende i mit hus.. Men synes, det er er meget forvirrende med de timer, man arbejder bliver betalt med timeløn og resten supplering..

Men det kommer vel også an på, hvor man ansættes og om der er en overenskomst mht løn osv.
Karina75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2015, 23:58   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Din tilgang til optræning...

Kære Karina75

... er fornuftig.

Jeg har ingen mening om fleksjob, nogle er glade og andre føler sig snydt fordi de ønskede førtidspension pga helbredet, men havner på fleksjob i ganske få minutter om ugen.

Det var bare en oplysning til dig for at du kan danne dig et billede af fleksjob.

Pt har du flere fronter at kæmpe imod og der kommer flere, fordi med de oplysninger du indtil nu er fremkommet med, viser mit kompas imod et bevilget fleksjob, men det er udelukkende din SB der afgøre om du tilhører gruppen, som kan få bevilget et fleksjob.

Hvis det bliver det, skal du for et Rehabiliteringsteam, som indstiller til kommunen hvad de mener. Kun kommunen afgøre en sag.

Men mere herom senere, når den tid kommer.

Optræning.

Du oplyser:

"Jeg får pt revalideringsydelse.. Jeg var i 2010 udsat for et biluheld og pådrog piskesmæld og efterfølgende er der dukket 2 diskusprotusioner op via mr scanning og efterfølgende via mr scanning viser revner i discus i lænden, osteofytter, samt højdereduktion og dehydrering af discus"

Her er det vigtigt, at du ved hvad det er. Her er det vigtigt at du ved hvad der eventuelt kan ske, hvis ikke du får den korrekte optræning.

Du skal kende til præcis hvilke led det drejer sig om. Er diskusprotusioner i halshvirvlerne eller brysthvirvlerne?

Hvilke led i lænden (lumbalt) har svækket ( begyndende revne/udposning/ diskusprotusioner) diskus?

Se denne lille video: https://www.youtube.com/watch?v=AWR1M90NG5s

Nævnes der noget om rodtryk i dine MR-scannings beskrivelser, underskrevet af en røngten overlæge?

Har du smerter ned i et ben eller føleforstyrrelser?

Har du 100% kontrol over blære og anus funktion?

At have rodtryk i S1-L5 er alvorligt da nerverne hertil går netop til bla blærekontrol.

Hvis dine revner i diskus udvikler sig til en ren diskusprolaps med rodtryk, kan du godt forstå at det ikke er ligegyldigt hvilken øvelser du bliver vejledt i.

Diskusprotrusion

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...-rodaffektion/

At overlade dig alene i et fitnesscenter eller på holdtræning ville være at lege med ilden, efter mine erfaringer.

Derfor skal du opfordre din praktiserende læge til at henvise dig til individuel optræning.

Advarsel imod disse øvelser med rygproblemer:

http://ofeldt.dk/index.php?id=49

Du skal undgå foroverbøjninger, især når du endnu ikke kender resultatet af din fremtidige MR-scanning.

Da du ikke tilhøre gruppen af vederlagsfri patienter, har du muligheden at søge efter Servicelovens § 102, som du kan læse om her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=6 indlæg # 54

Men optrænes det skal du. Men det skal være af behandlere som ret hurtigt giver dig resultater, ellers påstår jeg at du trænes forkert.

Men det er IKKE noget du, hverken kan eller skal påbegynde alene.

Uanset de fronter, som du skal udkæmpe, så er optræningen livsvigtig for din fremtid.

Derfor er det mit håb at du forstår vigtigheden i at du har søgt aktindsigt så du ved præcis hvor du har skader og svagheder. Senere vil du fortryde hvis du alene overlader din situation til omgivelserne. Du skal være aktiv og styrende i din sag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 07:29   #14
Karina75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2015
Indlæg: 17
Styrke: 10
Karina75 er ny på vejen
Hej phhmw.. Jeg har alle papirer herhjemme både fra speciallæger, advokat, mr scanning osv.. Jeg skal pt ikk i ny scanning lige nu..

Jeg har ikk rodtryk, hvad der kan ses på skanninger, men har smerter ned i ben og ud i højre arm i form af stikkende, sovende og jagende smerter.. Det er i halshvirvler c5/6 og discus i niveau th11/12 og 4 lumbale discus.

Min neurolog i Viborg mener klart, der er en sammenhæng mellem traume og mr scanning af nakke.. Er spændt på, hvad reumatolog mener om mr scanning af lænd.. Men både fys og kiropraktor er ikk i tvivl om, at det er traume relateret begge skanninger.. Men er oppe mod et træls system..

Har fuld kontrol over urin og anus.
Karina75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 07:51   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du søger også aktindsigt fra...

Kære Karina75

Fysioterapien og kiropraktoren, som i dag er forpligtiget til at føre journal.

Hvad dine omgivelser siger til dig, har ingen betydning.

Hvad der skrives i din kommunale journal er dokumentation og kan ikke slettes.

Men hvis ikke du får check på din optræning nu, og dine skader udvikler sig påbegynder du det man kalder "konservativ behandling", som trækker din sag ud i op til år.

Du skal være aktiv og forstå hvad der er vigtigt nu.

Forstå disse oplysninger om tryk i din ryg:

https://www.youtube.com/watch?v=_T-eQJnZRRk

Konservativ behandling

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=3 indlæg # 21

http://fysio.dk/fafo/Fagbloggen/Kons.../#.VTCd02Y6A4Y

Du oplyser:

" men har smerter ned i ben og ud i højre arm i form af stikkende, sovende og jagende smerter.. Det er i halshvirvler c5/6 og discus i niveau th11/12 og 4 lumbale discus. "

Du har forandringer i hele din ryg, hals, bryst og lænd. (lumbal) og 39 år!

Det er lidt af en opgave at optræne en patient med problemer i alle områder, hals, bryst og lænd.

Pt modtager du ikke en behandling, hvor du har fået det væsentligt bedre.

Håber du kan se det rimelige i et krav om, at dem der skal optræne dig skal være professionelle og vide hvad de har med at gøre.

Vær ikke naiv og tag ikke dette, som en selvfølge.

Det måler du på relative hurtige resultater.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 08:18   #16
Karina75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2015
Indlæg: 17
Styrke: 10
Karina75 er ny på vejen
Tak for alle materialer.. Der er stof til eftertanke. Jeg er meget bekymret for fremtiden og jeg ved ikk helt, hvad jeg skal stille op, hvis de afslår et flexjo.

Men jeg må se, hvad fremtiden bringer for mig..
Karina75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 08:42   #17
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Ang. løn i fleksjob.

Jeg syntes også at det virkede forvirrende før jeg blev ansat- men Det er egentligt meget enkelt.

Mit eksempel i runde tal for 5 timer ugentligt som pædagogmedhjælper:

3000 i løn fra arbejdsgiver, hvoraf jeg får udbetalt 60 %

17.000 i fleksjobsløntilskud, hvor der først trækkes 1000 kr fra

(= 30 % af min løn fra arbejdsgiver, regelen er 30% hvis løn er under 13.000 og 55 % hvis over)

Så er vi nede på 16.000, hvoraf dit personlige fradrag bruges (da tilskuddet er din største indkomst) og så skal skat betales.

Jeg har i alt en bruttoindkomst på 18.700
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 08:50   #18
Karina75
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2015
Indlæg: 17
Styrke: 10
Karina75 er ny på vejen
Ok, man skal nok være i det, før man forstår det sådan 100 % korrekt.. Men som jeg kan forstå på det hele, så er vejen lang for mig endnu, hvis jeg nogensinde kommer dertil.

Men synes, det er rart, at have andre i samme situation som man kan dele sine tanker, frustrationer og glæde med.. Skønt der findes sådanne sider og grupper..
Karina75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 11:40   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En ting du skal vide og huske på....

I dette system...som syg...ja der skal du huske at uanset hvad de siger til dig og uanset hvad de forsøger at presse dig til....ja så er det ikke personligt...og du bør ikke tage det som sådan...

Kommuner drives i dag helt og fuldt ud fra økonomi...og de tænker desværre ikke så meget på mennesket bag...men mere på hvad der bedst kan svare sig for dem...

Der er en årsag til at de har flere jurister ansat end sagsbehandlere...

Du kan dog være heldig og være en af dem hvor sagen bare køre helt efter bogen...de sager findes også...det er bare ikke så tit vi høre om dem herinde på K10..

Jeg skriver ikke dette for at tage modet fra dig...men mere så du undgår de nederlag det kan være når feks kommunen mistror en eller de forsøger at presse en for meget arbejdsmæssigt...

Husk at dokumentation er alt i sådan en sag...jo mere dokumentation der findes jo mere korrekte afgørelser vil der blive taget..

Det er en rigtig god ide at sørge for at alt forgår skriftligt imellem dig og kommunen...

Hvis du nogensinde høre en sagsbehandler siger noget du mener er helt hen i vejret...ja så bør du bede om det skriftligt...

I 9 ud af 10 tilfælde vil du ikke kunne få dette...og det vil du ikke fordi det måske ikke er helt hen efter bogen...

Det er så nemt for dem at sige hvad som helst til en i en telefon samtale....uden at de kan blive "hængt" op på det...

I det øjeblik de skal skrive det ned på et stykke papir....ja så fanger bordet for dem..

Jo bedre du er til at håndtere din sag nu jo hurtigere vil du komme igennem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension