K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2015, 09:53   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
pulje flexjob.

hej med jer !!

har lige et spørgsmål ang. puljeflexjob. jeg har fundet ud af at jeg er 100% økonomisk dækket af min kommune,på min arbejdsplads. (( jeg er offentlig ansat. )) men har lige opdaget at jeg ligger ind under puljeflexjob. ( min sagsbehandler har også bekræftiget mig i at jeg er 100% økonomisk betalt så min arbejdsgiver ikke har nogen lønudgift på mig.

Nu til mit spørgsmål. jeg har lige fået afvide at puljeflexjob kun" varer op til et år men jeg har været det i 7.år samme sted. ( fint for mig går jeg ud fra.)

er det fordi jeg er under gl. regler eller er det bare mig der er heldig og have haft en god sagsbehandler da jobbet blev oprettet. ??

hvis hun fyrer mig kan min leder da ikke" bruge økonomi" som undskyldning.
( Vi er ikke dem der elsker hinanden mine 2. ledere og jeg. ) de har nemlig taget en opgave fra mig som mere eller mindre rummer hele min identitet i jobbet. men har læst mig til i min ansættelses kontrakt,at hun de ikke" bryder loven i kontrakten. øv...

jeg skal ifølge loven først have den tvungne" opfølgning om ca. halvandet år. september 2016. jeg søger noget nyt arbejde men har ikke fundet noget der passer til mig. og min sagsbehandler er bekendt med mine ledere og nogle af mine kollegaer ikke er særlig søde ved mig. ( har nogle af mine andre kolleger også sagt til mig. sagsbehandleren og jeg har aftalt,at vi trækker den i forhold til hun skal komme ud på arbejdspladsen.

( selv min sagsbehandler synes jeg har dårlige" ledere og det han selv oplevet da hun engang var ude til en anden opfølgning. )

hilsen Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 10:44   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej med jer !!

har lige et spørgsmål ang. puljeflexjob. jeg har fundet ud af at jeg er 100% økonomisk dækket af min kommune,på min arbejdsplads. (( jeg er offentlig ansat. )) men har lige opdaget at jeg ligger ind under puljeflexjob. ( min sagsbehandler har også bekræftiget mig i at jeg er 100% økonomisk betalt så min arbejdsgiver ikke har nogen lønudgift på mig.

Nu til mit spørgsmål. jeg har lige fået afvide at puljeflexjob kun" varer op til et år men jeg har været det i 7.år samme sted. ( fint for mig går jeg ud fra.)

er det fordi jeg er under gl. regler eller er det bare mig der er heldig og have haft en god sagsbehandler da jobbet blev oprettet. ??

hvis hun fyrer mig kan min leder da ikke" bruge økonomi" som undskyldning.
( Vi er ikke dem der elsker hinanden mine 2. ledere og jeg. ) de har nemlig taget en opgave fra mig som mere eller mindre rummer hele min identitet i jobbet. men har læst mig til i min ansættelses kontrakt,at hun de ikke" bryder loven i kontrakten. øv...

jeg skal ifølge loven først have den tvungne" opfølgning om ca. halvandet år. september 2016. jeg søger noget nyt arbejde men har ikke fundet noget der passer til mig. og min sagsbehandler er bekendt med mine ledere og nogle af mine kollegaer ikke er særlig søde ved mig. ( har nogle af mine andre kolleger også sagt til mig. sagsbehandleren og jeg har aftalt,at vi trækker den i forhold til hun skal komme ud på arbejdspladsen.

( selv min sagsbehandler synes jeg har dårlige" ledere og det han selv oplevet da hun engang var ude til en anden opfølgning. )

hilsen Anne-christine.
Puljefleks (som ikke findes i alle kommuner) har/havde 2 formål..

FØR reformen brugte man dem typisk til fleksjobbere med under 12 timers arbejdsevne/ uge.. De var af økonomiske grunde ikke til at få placeret i et normalt fleksjob.. Derfor oprettede man typisk puljefleks i en af kommunens egne virksomheder.. Fx. plejehjem m.m. Altså som en slags omvendt kassetænkning.. Og de job kunne sagtens være uden tidsbegrænsning..

Efter reformen er få timer uge i princippet ingen hindring for at komme i et alm. fleksjob.. Så nu bruges de typisk til ledige med mere end 18 mdr`s ledighed.. Fordi kommunen derefter mister refusion fra staten til ledighedsydelsen.. Så nu er de typisk kun af mellem 9 og 12 mdr´s varighed. For efter de 9 mdr i fleksjob ydes der igen refusion fra staten. Plus at der i jobperioden ydes refusion til fleksløntilskuddet.. Så klart kassetænkning fra kommunens side.. Men reelt set så også til fordel for fleksjobberen, der mindst har job i de 9 mdr.

Lønmæssigt er et puljefleksjob fuldstændigt som alle andre fleksjob..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 11:07   #3
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Puljefleks (som ikke findes i alle kommuner) har/havde 2 formål..

FØR reformen brugte man dem typisk til fleksjobbere med under 12 timers arbejdsevne/ uge.. De var af økonomiske grunde ikke til at få placeret i et normalt fleksjob.. Derfor oprettede man typisk puljefleks i en af kommunens egne virksomheder.. Fx. plejehjem m.m. Altså som en slags omvendt kassetænkning.. Og de job kunne sagtens være uden tidsbegrænsning..

Efter reformen er få timer uge i princippet ingen hindring for at komme i et alm. fleksjob.. Så nu bruges de typisk til ledige med mere end 18 mdr`s ledighed.. Fordi kommunen derefter mister refusion fra staten til ledighedsydelsen.. Så nu er de typisk kun af mellem 9 og 12 mdr´s varighed. For efter de 9 mdr i fleksjob ydes der igen refusion fra staten. Plus at der i jobperioden ydes refusion til fleksløntilskuddet.. Så klart kassetænkning fra kommunens side.. Men reelt set så også til fordel for fleksjobberen, der mindst har job i de 9 mdr.

Lønmæssigt er et puljefleksjob fuldstændigt som alle andre fleksjob..
jeg forstår det meste af det du skriver Mik. men det jeg spørger om er,da jeg er under gl." regler behøver jeg så være nervøs for om kommunen eller lederne vil ophøre den 100% finanserede løn da jeg har været der i 7.år altså"... genforhandles/ forny"s hver år for ser mine leder et hul i forhold til det med økonomien el. ligende er der ingen tvivl om jeg bliver opsagt. ( tror jeg selv.) jeg er ikke den eneste flexjobber de har behandlet dårligt.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 12:31   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
jeg forstår det meste af det du skriver Mik. men det jeg spørger om er,da jeg er under gl." regler behøver jeg så være nervøs for om kommunen eller lederne vil ophøre den 100% finanserede løn da jeg har været der i 7.år altså"... genforhandles/ forny"s hver år for ser mine leder et hul i forhold til det med økonomien el. ligende er der ingen tvivl om jeg bliver opsagt. ( tror jeg selv.) jeg er ikke den eneste flexjobber de har behandlet dårligt.
Det bliver kun et gæt, da jeg ikke kender kommunens indstilling..

Men det med økonomien, må alt andet lige være den samlede økonomi vedr. dit puljefleksjob.. Arbejdspladsens økonomi, kan jeg ikke helt se kommer det ved, da det er kommunen der betaler lønudgiften..

Der kommer muligvis andet ind i det spil ???

1. De er ikke i fare for at miste deres refusion for dig de næste 18 mdr. Selvom at du skulle blive ledig..

2. Alt efter om du er over eller under de 12,33 timer/uge under gammel ordning, så KAN de se en fordel i at få dig i et alm. fleksjob NY ordning.. HVIS du i det nuværende er UNDER de 12,33 timer..

3. Som regel er der kun afsat et x antal puljefleksjob i kommunerne.. Så der kan være en fordel i af dit puljefleksjob, istedet gives til en anden dyr, ledig fleksjobber..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 13:06   #5
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Det bliver kun et gæt, da jeg ikke kender kommunens indstilling..

Men det med økonomien, må alt andet lige være den samlede økonomi vedr. dit puljefleksjob.. Arbejdspladsens økonomi, kan jeg ikke helt se kommer det ved, da det er kommunen der betaler lønudgiften..

Der kommer muligvis andet ind i det spil ???

1. De er ikke i fare for at miste deres refusion for dig de næste 18 mdr. Selvom at du skulle blive ledig..

2. Alt efter om du er over eller under de 12,33 timer/uge under gammel ordning, så KAN de se en fordel i at få dig i et alm. fleksjob NY ordning.. HVIS du i det nuværende er UNDER de 12,33 timer..

3. Som regel er der kun afsat et x antal puljefleksjob i kommunerne.. Så der kan være en fordel i af dit puljefleksjob, istedet gives til en anden dyr, ledig fleksjobber..
jeg er ansat på 18.timer om ugen fordelt over 4.dage. man,tirs,tors og fredag.

og det med ansættelse i alm. flexjob kommer aldrig til at ske. og det er pga. epilipsi og og nogle andre skavanker. specielt vedr. det sociale forhold.
det er min sagsbehandler også som sagt bekendt med.

det er kun det med om de kunne finde på at fyre mig. ellers er jeg jo ligeglad med hvilken kasse min løn kommer fra. og så bruge økonomi" som undskyldning.. for hun har mig jo gratis.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 16:10   #6
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Cool Udover det økonomiske

er du som fleksjobber, ansat under samme betingelser som alle andre, med undtagelse af, at der skal tages hensyn til dine skånebehov.

Din arbejdsgiver kan til en hver tid fyre dig p.g.a. de samme årsager som er gældende for alle andre.
Fx: Omfattende sygefravær, samarbejdsproblemer m.v.

Hvis du går rundt og er bange for, at din leders modvilje kan resultere i en opsigelse, så tal med din tillidsrepræsentant/fagforening.

Hvis du har noteret dig konkrete tilfælde, hvor din leder træder over grænsen, i forhold til at behandle dig ordentligt, så er det også noget, du kan tale med fagforeningen om, de er meget OBS på mobning.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 18:46   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kisser1 Se meddelelser
er du som fleksjobber, ansat under samme betingelser som alle andre, med undtagelse af, at der skal tages hensyn til dine skånebehov.

Din arbejdsgiver kan til en hver tid fyre dig p.g.a. de samme årsager som er gældende for alle andre.
Fx: Omfattende sygefravær, samarbejdsproblemer m.v.

Hvis du går rundt og er bange for, at din leders modvilje kan resultere i en opsigelse, så tal med din tillidsrepræsentant/fagforening.

Hvis du har noteret dig konkrete tilfælde, hvor din leder træder over grænsen, i forhold til at behandle dig ordentligt, så er det også noget, du kan tale med fagforeningen om, de er meget OBS på mobning.
Det nærmeste jeg kan sige i forhold til mobning er at for ca.10 dage siden lå min datter syg og jeg måtte sygemelde barnets sygedag. og så i det jeg møder ind om mandagen sagde hun... jeg kunne altså godt lade min datter være alene hjemme selv om hun var syg,da hun jo er 12.år gl. jeg sagde så,at jeg kan ikke lade min datter være alene hjemme med 39,2 i feber. og ellers har hun indimeller kommet og flyttet rundt på ekx. mine arbejdstider 2.gange med 2-3 dages varsel. og nogle andre småting der stresser mig psygisk. det med det psygiske og stress er også nogle af mine skånebehov.
og det kunne jeg godt se det ikke passede damen.

( jeg har lige for ca.15min siden haft besøg af en kammerat,hvor hans kone arbejder i en fagforening. jeg viste ham min ansættelses kontrakt og han sagde at jeg i hvert fald har mit på det rene. og kunne godt se at den måde mine chefer er over for mig ikke er okay. så de skal virkelig" ind og argumentere godt for hvis de vil fyre mig. og ikke mindst fordi jeg er 100% finanseret og de har mig gratis.

Sidst redigeret af annech; 15-04-2015 kl. 20:09.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 21:40   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Men vil du ikke gerne fyres så du kan komme ud af det job? Det synes jeg du tidligere har talt om kunne være løsningen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 22:12   #9
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Men vil du ikke gerne fyres så du kan komme ud af det job? Det synes jeg du tidligere har talt om kunne være løsningen.
både og. i forhold til det med at blive fyret. ( det er lønnen jeg er ret afhængig af. som jeg har skrevet i mange af mine indlæg er jeg glad for selve jobbet,men ikke kollegaer og ledelsen. og min sagsbehandler siger også at hun ikke synes mine ledere behandler mig ordentligt.

jeg havde fundet noget nyt,men blev frarådet at tage det da jeg ikke ville kunne holde til det i længden. jeg sagde også til min sagsbehandler at jeg jo bare må finde mig i tingende indtil jeg har fundet noget andet.

( og som sagt,har min sagsbehandler også mødt min leder og lurrede hende af allerede dengang. faktisk ringede hun til mig på et tidspunkt og spurgte om min leder behandlede mig ordentligt.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension