K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2015, 12:42   #1
S.C.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
S.C. er ny på vejen
Post Brug for hjælp ang. visitation til fleksjob

Hej K10,


Håber i kan hjælpe mig i den rigtige retning, med hensyn til min fremtidige plads på arbejdsmarkedet.

Lidt om min tilstand:

Jeg har igennem mit voksne liv haft mange smerter i min nedre ryg/lænd og blev i 1996 diagnosticeret hypermobil af en reumatolog, han frabedte rygbelastende arbejde og monotome bevægelser.

Da jeg desværre har været ufaglært en del af mine år på arbejdsmarkedet, har det resulteret i nogle jobs som også har været rygbelastende. Jeg blev i 2010 sygemeldt pga. smerter i lænden og i højre ben, det viste sig at være en stor diskus prolaps i L5-S1 og blev opereret sidst i 2010.

Efter operationen har jeg fået kraftige smerter i/omkring indgrebet især i venstre side med udstråling til balle til læg. Har virkelig svært med at sidde og ligge på ryggen i længere tid og ved en hurtig eller forkert bevægelse, giver det et smertefuldt ”JAG” i rygraden og nerverene omkring. I det hele taget, har jeg ikke meget bevægelses frihed i lænden mere.

Vejen tilbage til arbejdsmarkedet:

I 2011 var jeg igennem en 3 md. arbejdsprøvning med henblik på en revalidering, bed smerterne i mig (blev dog MR-skannet pga. konstante smerter).

Påbegyndte revalidering/uddannelse i 2011 og kunne gennemføre uden for mange sygedag (5 timer dagligt med pauser hver time)

Efter endt uddannelse i 2013, blev jeg fuldtids ansat inden for IT men kunne ikke klare mere end et år desværre (sidde/stående)
Jeg sygemeldte mig midt i 2014 og ”bad på mine knæ”, om det ikke var muligt at blive fleks visiteret.

Der var meget stille de næste 5 md. fra kommunens side af, i mellem tiden var jeg til en masse undersøgelser og blev MR-skannet igen til sidst.
Jeg har under hele forløbet, slået fast på at det var efter operationen at disse nye og tydelige smerter opstod, overfor lægen og kirugen.
Set i bakspejlet har det nok ikke hjulpet mig at være så stålfast på at det var efter operation disse smerter opstod!.

MR-skanningen viser igen diskus prolaps L5-S1, både i venstre og højre side med trykken på nerve i venstre side. Kirurg afviser operation.

Kommunen afslår efter sygedoms periode at visitere mig til fleksjob, da de mener at de allerede har kompenseret for min dårlige ryg igennem revaliderings forløb.
”Det vurderes derfor at du kan stille dig til rådighed for ikke rygbelastende arbejde” og ”Jf. statusattest fra egen læge kan der ikke konstateres nye syglige forhold på nuværende tidspunkt”.

Jeg er nu raskmeldt og til fuld rådighed på arbejdsmarkedet (dagpenge) MEN føler ikke at dette er den rigtige ”hylde” at være på.
Jeg har dårlig samvittighed overfor fagforeningen og fremtidig arbejdsskiver, da mine smerter ikke bliver mindre med tiden og har meget svært med at kunne klare 37 timer i længere tid.

Hvad skal jeg gøre K10? Håber i kan hjælpe mig!
S.C. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2015, 14:21   #2
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Har du prøvet at tale med din fagforening (ikke a-kassen) om dit problem?
Ved at raskmelde dig, så fortæller du a-kassen/jobcentret, at ’jeg er fuldstændig rask og kan påtage mig et job med dags varsel på normale vilkår’.

Hvis du mener, at dit helbredsproblem gør det umuligt at klare et job på almindelige vilkår, så er det nødvendig med en arbejdsprøvning, så din arbejdsevne kan blive vurderet.
Men prøv først at tale med din fagforening.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension