K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2015, 11:59   #1
blæst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2013
Indlæg: 23
Styrke: 11
blæst er ny på vejen
afviser fleksjob

Jeg har haft en deltidsansættelse i kommunalt regi i 22 år. Herudover anden ansættelse i det private. Har været alvorligt syg i længere periode, vendte tilbage til det kommunale deltidsjob, men måtte stoppe det andet sted. Er nu blevet godkendt til fleksjob, svarende til det deltidsjob jeg har i det kommunale.
Kommunen nægter nu at lade dette job blive et fleksjob, uanset det er på præcist samme timetal, at der er stor tilfredshed med mit arbejde, ikke nogen ekstra arbejdsopgaver for lederen, og ikke mindst at arbejdspladsen får refusion ved min evt sygedage. Altså ikke noget med at jeg skal ha færre timer,og skånebehov er der ikke tale om, da jeg nu blot arbejder 15 timer om ugen. Før sygdom havde jeg over 37 timer ugentligt.

Kan en kommune sådan afvise blankt ? De afviste også blankt en arbejdsprøvning .....men jobcentret fik det alligevel på plads, da der angiveligt var tale om en misforståelse med timerne.
Jeg har en vis fornemmelse af at lederen er indblandet i afvisningen,

Hvad kan jeg gøre ??

Sidst redigeret af blæst; 14-03-2015 kl. 12:49. Årsag: Nej mit kommunale deltidsjob er ikke fleks,hjemkommune vil gerne gi mig det som fleksjob, da timetallet er passende.
blæst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 12:14   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
forstår ikke, fik du jobbet som fleks job?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 12:26   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Beklager. Du kan intet gøre. Jeg oplevede det samme, og min kommunale arbejdsplads havde endda først inden fleksjobbevilligen lovet at oprette et fleksjob, men da det kom til stykke bakkede de ud.

Du kan ikke tvinge dem til at lade dig blive som fleksjobber.

Man kan undre sig over deres opførsel, men du kan intet gøre
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 02:26   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis du er blevet godkendt som fleksjobber af kommunen, forstår jeg faktisk ikke, at de kan afvise at lade dig blive på den hidtidige arbejdsplads.

Jeg fandt den her side:http://www.cabiweb.dk/fastholdelsesf...-arbejdsplads/

Så længe din arbejdsplads kan overholde sine skånehensyn. Du må jo have nogen skånehensyn, siden du er blevet fleksjobber.

Ellers skriv en klage til jobcenterchefen, at der er nogen medarbejdere der afviser at lade dig arbejde på den arbejdsplads, du var på indtil nu. Og bed evt. om henvisning til lov, om at du ikke må/kan. Og synes du ikke svaret fortsat er tilfredsstillende, så skriv en klage til borgmesteren i din kommune.

Er du i en fagforening, kunne du evt. og tale med dem om det, om de kan hjælpe dig i den her situation.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 09:06   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det ville jo være fint hvis fastholdelses reglerne kan bruges, men det kommer jo an på om der er sket en plan for fastholdelse på 12 måneder.

Men uanset hvad så kan man altså ikke tvinge en arbejdsgiver/leder til at beholde en medarbejder, de ikke ønsker (så længe de følger diverse opsigelsesregler)

Og hvordan vil det være at være på en arbejdsplads, hvor de så tydelig har gjort opmærksom på at de ikke ønsker ens tilstedeværelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 15:24   #6
blæst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2013
Indlæg: 23
Styrke: 11
blæst er ny på vejen
Problemet er at jeg har haft 2 deltids Jobs inden jeg blev syg. Og at "systemet" ikke opererer med andet end at man har en eneste arbejdsplads og arbejder 37 timer.
Da jeg blev syg, blev jeg fyret fra det ene deltidsjob. Jeg var fuldtidssygemeldt en periode, menvendte så tilbage til det ene job i kommunalt regi - fik supplerende sygedagpenge ved siden af. Skånehensynet for mit vedkommende, bestod i at jeg kun arbejdede de 15 timer ugentligt/ svarende til den fulde ansættelse på dette job. Hvilket hjalp mig til at komme på benene - jeg har haft meget mere overskud til mit arbejde.
Jeg har på jobcentret i min bopælskommune været igennem et forløb med respektfulde og professionelle sagsbehandlere. Og blev nyligt visiteret til fleksjob, svarende til ansættelsen mit nuværende 15 timers job.
Og så siger den anden kommune nej til at ansætte mig i fleksjob i egen stilling - uanset at timetallet er det samme. Og at arbejdspladsen får refusion ved min evt sygedag.
Jeg har passet mit job til fingerspidserne - sætter en ære i at nå gode resultater -
Er meget glad for kolleger og stiller høje krav til mig selv.
Derfor er det også ekstra ydmygende at blive udsat for dette-
Men klart -jeg må jo gå til fagforeningen - men også borgmesteren med denne sag, for han skal vide hvad hans embedsmænd sidder og laver.
Regeringens plan er jo netop at gi fleks til de, som har brug for det.
Når folk har arbejdsevne og ressourcer, skal man ikke bare sparke folk over på kontanthjælp eller førtidspension.
blæst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 16:06   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af blæst Se meddelelser
Problemet er at jeg har haft 2 deltids Jobs inden jeg blev syg. Og at "systemet" ikke opererer med andet end at man har en eneste arbejdsplads og arbejder 37 timer.
Da jeg blev syg, blev jeg fyret fra det ene deltidsjob. Jeg var fuldtidssygemeldt en periode, menvendte så tilbage til det ene job i kommunalt regi - fik supplerende sygedagpenge ved siden af. Skånehensynet for mit vedkommende, bestod i at jeg kun arbejdede de 15 timer ugentligt/ svarende til den fulde ansættelse på dette job. Hvilket hjalp mig til at komme på benene - jeg har haft meget mere overskud til mit arbejde.
Jeg har på jobcentret i min bopælskommune været igennem et forløb med respektfulde og professionelle sagsbehandlere. Og blev nyligt visiteret til fleksjob, svarende til ansættelsen mit nuværende 15 timers job.
Og så siger den anden kommune nej til at ansætte mig i fleksjob i egen stilling - uanset at timetallet er det samme. Og at arbejdspladsen får refusion ved min evt sygedag.
Jeg har passet mit job til fingerspidserne - sætter en ære i at nå gode resultater -
Er meget glad for kolleger og stiller høje krav til mig selv.
Derfor er det også ekstra ydmygende at blive udsat for dette-
Men klart -jeg må jo gå til fagforeningen - men også borgmesteren med denne sag, for han skal vide hvad hans embedsmænd sidder og laver.
Regeringens plan er jo netop at gi fleks til de, som har brug for det.
Når folk har arbejdsevne og ressourcer, skal man ikke bare sparke folk over på kontanthjælp eller førtidspension.
Jeg har læst og læst Men kan ikke helt se HVEM det er der afviser ?? Der er tilsyneladende 2 kommuner indblandet ??

1. Er det dem fra det kommunale job der afviser ?? Og er det en anden kommune ??

2. Eller den kommune der har visiteret dig til fleks ??
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 17:21   #8
blæst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2013
Indlæg: 23
Styrke: 11
blæst er ny på vejen
Ja ved det er lidt kompliceret - min bopælskommune A har bevilget fleks efter 10 måneders deltidssygemelding. Men den kommune K hvori jeg har arbejdet i 22 år på deltid/ 15 timer, ville først ikke give lov til arbejdsprøvning - hvilket så alligevel lod sig gøre efter jobcentret spurgte ind. . Nu er jeg så visiteret til fleksjob på 15 timer ugentligt. Et timetal som matcher mit deltidsjob på 15 timer i kommune K - men kommune K siger nu nej til at konvertere min stilling til fleksjob.
Som sagt ikke tale om fra 37 til 15 timer og diverse skånefoanstaltninger- - men blot fra 15 nuværende timer til 15 timer i fleksjob- præcis de samme arbejdsopgaver, arbejdstider.
Nogen siger man skal henvende sig til borgmesteren - jeg tænker at jobcentret burde bore lidt i det. Men de siger det er min fagforening - Det er ret forvirrende-
blæst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 12:24   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af blæst Se meddelelser
Ja ved det er lidt kompliceret - min bopælskommune A har bevilget fleks efter 10 måneders deltidssygemelding. Men den kommune K hvori jeg har arbejdet i 22 år på deltid/ 15 timer, ville først ikke give lov til arbejdsprøvning - hvilket så alligevel lod sig gøre efter jobcentret spurgte ind. . Nu er jeg så visiteret til fleksjob på 15 timer ugentligt. Et timetal som matcher mit deltidsjob på 15 timer i kommune K - men kommune K siger nu nej til at konvertere min stilling til fleksjob.
Som sagt ikke tale om fra 37 til 15 timer og diverse skånefoanstaltninger- - men blot fra 15 nuværende timer til 15 timer i fleksjob- præcis de samme arbejdsopgaver, arbejdstider.
Nogen siger man skal henvende sig til borgmesteren - jeg tænker at jobcentret burde bore lidt i det. Men de siger det er min fagforening - Det er ret forvirrende-
Hmm.. Ja det er lidt svært at vide, hvad der ligger bag den beslutning..

Men der er en lang række af offentlige virksomheder der afviser at ansætte fleksjobbere.. Enten fordi de ikke har kendskab til de nye regler der ikke er så besværlige som de gamle.. Eller også bare en beslutning om ikke at gøre det..

Der KAN også ligge noget helt andet.. At kommune K istedet hellere ser en af deres egne ledige fleksjobbere ansat i den stilling..

Eller helt simpelt, at de set i bagspejlet ser på din tidligere sygehistorie. Og frygter nye sygefravær.. Uanset evt. refusion, så dækker den sjældent de reelle lønudgifter..

Jeg tror ikke at der er meget at gøre.. Men det kunne da være spændene at få opklaret HVORFOR de afviser dig..

Sidst redigeret af mik16; 16-03-2015 kl. 16:17.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 12:51   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Din fagforening må kunne ringe til din arbejdsplads og få en begrundelse.

Husk du stadig skal afskediges med en gyldig begrundelse. Og opsigelsesvarsel m.m.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension