K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2012, 11:14   #11
Tante12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tante12 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Migger Se meddelelser
Og så skal du kontakte din bank og få åbnet en konto som kun er til erstatninger så kan kommunen se at det ikke er en indtægt og samtidig kan evt kreditore ikke gøre krav i pengene...
Hvorfor gør det en forskel, at pengene står på en anden konto? Man kan jo stadig se, hvor mange penge forsikringen har sat ind? Og kommunen har også papirer, der viser, hvor meget jeg får udbetalt, så det burde de jo godt kunne se, selv om de ikke står på en konto for sig selv?

Iht. kreditorer, er det så, fordi man ikke kan dokumentere, om det er forsikringspenge eller andre penge, man har brugt, når de står på samme konto? Og kan kreditorer og andre så hævde, at det er forsikringspengene, jeg har brugt, og gøre udlæg i resten (hvis der er mere ?

Nu er det ikke, fordi jeg lige nu og her har behov for at bekymre mig om kreditorer, men det er naturligvis rart at vide den slags.
Tante12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 11:25   #12
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja man kan oprette en kreditor beskyttet konto, men sålænge du er på ledighedsydelse sker der ingen modregning.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 12:08   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kreditor beskyttet konto
er fint hvis du har fået et engangsbehløb for tabt arbejdsevne og du er på kontanthjælp

men kommunen kan jo altid se hvad du får fra din forsikring løbende
da det bliver opgivet til skat, da løbende udbetalinger skal man svar skat af

du skriver
Jeg er netop blev godkendt til fleks og er ved at søge ledighedsydelse

man kan kun få ledighedsydelse, hvis du har været i arbejde i 9 måneder
eller du kommer direkte fra sygedagpenge
hvis du kommer fra kontanthjælp, kan du søge særlig ydelse som svare til kontanthjælp
særlig ydelse kan du får uanset formue eller om du er gift
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 12:14   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
google er din ven

fandt lige denne
http://teleoest.dk/nyheder/2011/2011-01-26/

så nej de kan ikke modregne noget efter den 15 november 2010
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 12:30   #15
Tante12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tante12 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
google er din ven

fandt lige denne
http://teleoest.dk/nyheder/2011/2011-01-26/

så nej de kan ikke modregne noget efter den 15 november 2010
Interessant artikel. Især dette afsnit:

Citat:
Vi må desværre konstatere at de færreste kommuner er opmærksomme på denne ændring af bekendtgørelse og opfordrer derfor alle, der modtager fradrag i ledighedsydelsen på grund af pensioner, om at rette henvendelse til deres kommune og gøre opmærksom på denne ændring.
Det er åbenbart stadig et problem. Fandt lige ud af, at min svoger også er blevet snydt. Har uberettiget fået modregnet i et helt år efter, at loven trådte i kraft. Han er også på vej til at kontakte sin kommune.

Enten har de stadig ikke opdaget ændringen, eller også har de ikke tænkt sig af sig selv at rette op på deres fejltagelser. Begge scenarier er lige skræmmende, synes jeg.
Tante12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 12:32   #16
Tante12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tante12 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
man kan kun få ledighedsydelse, hvis du har været i arbejde i 9 måneder
eller du kommer direkte fra sygedagpenge
hvis du kommer fra kontanthjælp, kan du søge særlig ydelse som svare til kontanthjælp
særlig ydelse kan du får uanset formue eller om du er gift
Jeg kommer direkte fra sygedagpenge
Tante12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 13:23   #17
Migger
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Kalundborg
Alder: 36
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Migger er ny på vejen
Den konto jeg snakker om er en krecitor beskyttet konto som kun forsikringsselskabet må overføre til dvs du må godt rykke penge fra den til din egen konto men ikke omvendt.. Jeg skal selv have sådan en konto når min erstatning kommer. Hvis pengene står på den konto ved alle at det er erstatning og ikke en ekstra indtægt...
Migger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 14:34   #18
daisye
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
daisye er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante12 Se meddelelser
Jeg kommer direkte fra sygedagpenge
Godt for dig
daisye er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 22:08   #19
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
kan godt forstå hvis du er forvirret over lovgivningen,der er kommer flere igennem de sidste par år,jeg var sikker på at kommunen ikke kunne modregne i min ledighedsydelse da jeg har fået et beløb i erstatning af tabt arbejdsfortjeneste,men statsforvaltningen hvor jeg sendte sagen til giver kommunen ret,har skrevet et indlæg om det her på siden
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2012, 22:58   #20
Tante12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tante12 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jansørensen Se meddelelser
kan godt forstå hvis du er forvirret over lovgivningen,der er kommer flere igennem de sidste par år,jeg var sikker på at kommunen ikke kunne modregne i min ledighedsydelse da jeg har fået et beløb i erstatning af tabt arbejdsfortjeneste,men statsforvaltningen hvor jeg sendte sagen til giver kommunen ret,har skrevet et indlæg om det her på siden
Ja, tabt arbejdsfortjeneste kan godt modregnes. Så det er vigtigt, at det er den rigtige type forsikring, man har! Åbenbart.

Efter min research i går er jeg egentlig ikke så forvirret over lige præcis min egen problemstilling længere. Den burde simpelthen - ifølge alle andre end hende, der skal behandle sagen - være helt ligetil: Ingen modregning. Men det er jo skræmmende, at kommunerne halvandet år efter, at en lov er trådt i kraft, stadig har personale, der ikke er på omgangshøjde. Og som begrunder deres handlinger med, at "sådan er det bare".

Jeg har ikke hørt fra dem, siden jeg sendte dem de rette paragraffer og uddrag af lovteksterne, og det var jo ellers det mindste, de kunne gøre, synes jeg. At ringe eller maile og bekræfte, at de har lavet en fejl.
Tante12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Modregning i ledighedsydelse OBS ! Knopf Spørgsmål ang fleksjob 1 31-12-2011 00:02
Modregning i ledighedsydelse lisser Spørgsmål ang fleksjob 1 30-12-2011 02:03
Tabt erhvervsevne, kapitalisering, modregning, FP? Hjælp! Kikkiålborg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-10-2011 12:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension