K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2012, 00:18   #1
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
fabrix er ny på vejen
Unhappy Hvem kan hjælpe mig?

Hej
Jeg har i nogen tid, fulgt de forskellige tråde her på forum, for at lære så meget som muligt omkring det kaos, som jeg desværre er havnet i.
Jeg er dog efterhånden blevet moden til at fortælle min historie, og jeg håber at jeg kan få noget hjælp, fra alle i der har nogle gode råd.

Hurtig oprids:
Sygemeldt 1. gang - okt. 11(langvarig stress+depression)
Raskmeldt - Nov. 11
Sygemeldt 2. gang - dec. 11

Startet v/psykolog - (selv foranlediget) marts 11
Startet Anti depressiv medicin (selv foranlediget) maj 11
Fik ny SB - Juni 11
Startet i praktik - Juli 11 - (selv foranlediget) Hvor RP blev lavet
Fik varsling om ophør af SDP - nov 11
Indgav svar til høring - nov 11
Udløb af SDP - nov. 11
Klage til BAN - dec 11

Startet ved lokal Psyk. - jan 12 (selv foranlediget)

p.t. uden ydelse eller hjælp siden 30/11-11

Jeg blev sygemeldt i okt. 11 - efter lang tids stress, som desværre gik over i en svær depression.
Så der skete det, som jeg aldrig i livet havde troet skulle ramme mig - én dag kunne jeg ikke andet end at græde og ligge under dynen.
Efter 1 mdr. sygemelding raskmeldte jeg mig, men måtte desværre erkende at jeg var for syg stadigvæk til at kunne varetage mit arbejde.
Derfor blev jeg sygemeldt igen i dec. 11.

Jeg har hele tiden vidst at d. 30/11 kunne jeg ikke få sygedagpenge mere, og jeg har været meget fokuseret på dette, da jeg ikke synes at blive bedre.
Jeg har igennem mine møder med SB gjort opmærksom på, at denne dato stressede mig meget, da vores familie slet ikke kunne tåle, hvis jeg faldt udenfor, så jeg ikke kunne modtage SDP mere.
Ikke desto mindre skete det, der ikke måtte ske. Min SB ringede mig op, og forelagde mig at jeg ikke kunne modtage SDP mere efter 30/11. Dette meddelte hun mig ca. 3 uger før stop for SDP pr. telefon og efter et par dage pr. brev.
Grunden var, at den status attest hun havde modtaget fra min læge ikke kunne fastslå at min tilstand var stationær - eller fastslå at jeg ville komme mig 100% til en fastsat dato. De anerkendte at jeg var syg - men desværre passede jeg ikke ind i nogen kasser - så jeg kunne forlænges

Det eneste hun kunne råde mig til, var at søge enten Understøttelse i Fagforeningen, eller Kontanthjælp.

Jeg kontaktede min Fagforening, som var rasende over, at min SB ikke havde inddraget dem. De foreslog en rundbordssamtale, men det kom der ikke noget ud af. Dog lovede SB at overdrage min sag personligt til min nye jobvejleder i Kontanthjælpsafd.
Dette fik hun dog ikke gjort
Men hun fik skrevet en mail til min fagforening om hvilke personer der skulle overtage min sag i kontanthjælpafd. da jeg ønskede at fortsætte min praktik.

For at være på forkant med det hele , kontaktede jeg disse inden d. 1/12-11.
Kontanthjælp kunne jeg desværre ikke få, grundet min mands arbejde.
Så var der jo ikke mere at gøre der!
Herefter kontaktede jeg min Jobvejleder, som lovede at kigge på min sag, Hun vidste ikke om hun kunne hjælpe mig, da jeg jo ikke modtog kontanthjælp.
Men hun lovede at undersøge dette, og vendte efter kort tid tilbage, med besked om, at hun godt kunne oprette en ny praktik til mig.

Men så skete der bare ikke mere!!

Jeg har så rykket hende 1 gang om ugen siden d. 1/12-11.

Jeg har så selvstændig og uden aftale fortsat i min praktik, hvor jeg er 16 timer om ugen.
(hvilket nok er liige i overkanten af, hvad jeg kan klare), men jeg er mægtig glad for det, og det giver mig noget at stå op til.
Dette var ikke velset af SB, da jeg så ikke var forsikret mm.

I denne uge har jeg så endelig fået en aftale med hende og mit praktiksted på onsdag.

Jeg er stadigvæk ikke på toppen, og er ved at være kørt helt ned igen over alt dette. Jeg føler ikke at nogen vil hjælpe mig, og jeg har svært ved at kapere det hele, samt det at det er mig der hele tiden skal "trække i trådende".
Jeg er alene med 3 børn i løbet af ugen, da min mand kun er hjemme i weekenden, grundet arbejde.
Jeg har ikke noget familie til at hjælpe til, og jeg har svært ved bare at få hverdagen til at hænge sammen.
Min fagforening, mener jeg skal "gå" efter et fleksjob, men jeg kan ikke komme i arbejdsprøvning, før min tilstand er stationær!!!
Min Psykiater vil gerne skrive en status til ??? Ja jeg ved simpelthen ikke til hvem han skal skrive den p.t........
Og hvad skal der stå i en sådan? Min psykiater siger at han kan skrive at han mener at jeg bliver 100% rask, da det så måske kunne give mig mine SDP tilbage..... og skulle det ikke holde stik, "så kommer man jo ikke i fængsel" siger han.
Men hvad siger SDP loven? Hvis Psyk. sætter dato på for raskmelding, og dette så ikke holder stik? Eller hvis tilstanden bliver stationær?

Jeg håber at nogle herinde har læst til ende af denne smøre, og har nogle råd og vejledning til mig....... er bare så tæt på at give helt op.

Sidst redigeret af fabrix; 24-01-2012 kl. 00:24.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 01:17   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Puh... det er ikke den nemmeste situation du er havnet i her...

Det er positivt at du har en psykiater der vil forsøge at hjælpe dig, og han kunne jo måske skrive at han anser din tilstand for stationær? Så er der måske en lille chance for at din sagsbehandler vil genoptage dine sygedagpenge, for at afklare din arbejdsevne...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 09:38   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fabrix Se meddelelser
Hej
Jeg har i nogen tid, fulgt de forskellige tråde her på forum, for at lære så meget som muligt omkring det kaos, som jeg desværre er havnet i.
Jeg er dog efterhånden blevet moden til at fortælle min historie, og jeg håber at jeg kan få noget hjælp, fra alle i der har nogle gode råd.

Hurtig oprids:
Sygemeldt 1. gang - okt. 11(langvarig stress+depression)
Raskmeldt - Nov. 11
Sygemeldt 2. gang - dec. 11

Startet v/psykolog - (selv foranlediget) marts 11
Startet Anti depressiv medicin (selv foranlediget) maj 11
Fik ny SB - Juni 11
Startet i praktik - Juli 11 - (selv foranlediget) Hvor RP blev lavet
Fik varsling om ophør af SDP - nov 11
Indgav svar til høring - nov 11
Udløb af SDP - nov. 11
Klage til BAN - dec 11

Startet ved lokal Psyk. - jan 12 (selv foranlediget)

p.t. uden ydelse eller hjælp siden 30/11-11

Jeg blev sygemeldt i okt. 11 - efter lang tids stress, som desværre gik over i en svær depression.
Så der skete det, som jeg aldrig i livet havde troet skulle ramme mig - én dag kunne jeg ikke andet end at græde og ligge under dynen.
Efter 1 mdr. sygemelding raskmeldte jeg mig, men måtte desværre erkende at jeg var for syg stadigvæk til at kunne varetage mit arbejde.
Derfor blev jeg sygemeldt igen i dec. 11.

Jeg har hele tiden vidst at d. 30/11 kunne jeg ikke få sygedagpenge mere, og jeg har været meget fokuseret på dette, da jeg ikke synes at blive bedre.
Jeg har igennem mine møder med SB gjort opmærksom på, at denne dato stressede mig meget, da vores familie slet ikke kunne tåle, hvis jeg faldt udenfor, så jeg ikke kunne modtage SDP mere.
Ikke desto mindre skete det, der ikke måtte ske. Min SB ringede mig op, og forelagde mig at jeg ikke kunne modtage SDP mere efter 30/11. Dette meddelte hun mig ca. 3 uger før stop for SDP pr. telefon og efter et par dage pr. brev.
Grunden var, at den status attest hun havde modtaget fra min læge ikke kunne fastslå at min tilstand var stationær - eller fastslå at jeg ville komme mig 100% til en fastsat dato. De anerkendte at jeg var syg - men desværre passede jeg ikke ind i nogen kasser - så jeg kunne forlænges

Det eneste hun kunne råde mig til, var at søge enten Understøttelse i Fagforeningen, eller Kontanthjælp.

Jeg kontaktede min Fagforening, som var rasende over, at min SB ikke havde inddraget dem. De foreslog en rundbordssamtale, men det kom der ikke noget ud af. Dog lovede SB at overdrage min sag personligt til min nye jobvejleder i Kontanthjælpsafd.
Dette fik hun dog ikke gjort
Men hun fik skrevet en mail til min fagforening om hvilke personer der skulle overtage min sag i kontanthjælpafd. da jeg ønskede at fortsætte min praktik.

For at være på forkant med det hele , kontaktede jeg disse inden d. 1/12-11.
Kontanthjælp kunne jeg desværre ikke få, grundet min mands arbejde.
Så var der jo ikke mere at gøre der!
Herefter kontaktede jeg min Jobvejleder, som lovede at kigge på min sag, Hun vidste ikke om hun kunne hjælpe mig, da jeg jo ikke modtog kontanthjælp.
Men hun lovede at undersøge dette, og vendte efter kort tid tilbage, med besked om, at hun godt kunne oprette en ny praktik til mig.

Men så skete der bare ikke mere!!

Jeg har så rykket hende 1 gang om ugen siden d. 1/12-11.

Jeg har så selvstændig og uden aftale fortsat i min praktik, hvor jeg er 16 timer om ugen.
(hvilket nok er liige i overkanten af, hvad jeg kan klare), men jeg er mægtig glad for det, og det giver mig noget at stå op til.
Dette var ikke velset af SB, da jeg så ikke var forsikret mm.

I denne uge har jeg så endelig fået en aftale med hende og mit praktiksted på onsdag.

Jeg er stadigvæk ikke på toppen, og er ved at være kørt helt ned igen over alt dette. Jeg føler ikke at nogen vil hjælpe mig, og jeg har svært ved at kapere det hele, samt det at det er mig der hele tiden skal "trække i trådende".
Jeg er alene med 3 børn i løbet af ugen, da min mand kun er hjemme i weekenden, grundet arbejde.
Jeg har ikke noget familie til at hjælpe til, og jeg har svært ved bare at få hverdagen til at hænge sammen.
Min fagforening, mener jeg skal "gå" efter et fleksjob, men jeg kan ikke komme i arbejdsprøvning, før min tilstand er stationær!!!
Min Psykiater vil gerne skrive en status til ??? Ja jeg ved simpelthen ikke til hvem han skal skrive den p.t........
Og hvad skal der stå i en sådan? Min psykiater siger at han kan skrive at han mener at jeg bliver 100% rask, da det så måske kunne give mig mine SDP tilbage..... og skulle det ikke holde stik, "så kommer man jo ikke i fængsel" siger han.
Men hvad siger SDP loven? Hvis Psyk. sætter dato på for raskmelding, og dette så ikke holder stik? Eller hvis tilstanden bliver stationær?

Jeg håber at nogle herinde har læst til ende af denne smøre, og har nogle råd og vejledning til mig....... er bare så tæt på at give helt op.
Jeg har læst det hele..sikken en omgang du har været igennem..kan desværre ikke komme med nogle guldkorn ift. hvad du kan gøre.
Vil bare sende dig en kæmpe krammer og ønske dig held og lykke..
Knus Sannemus
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 12:02   #4
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
fabrix er ny på vejen
Ricky:
Jeg ved ikke helt om Psykiateren (lokal Psyk.) vil skrive pt at jeg er stationær. Jeg har først lige startet behandling op ved ham. Men jeg kan da prøve.

Han sagde ved den første konsultation, at han gerne ville skrive en attest, hvor han mente at jeg ville blive 100% rask. Og hvis dette ikke holdt stik, så måtte vi jo tage den derfra!

Men jeg syntes bare at kunne erindre at mins SB har sagt, at hvis der bliver afgivet et forventet tidspunkt or raskmelding, og man får forlængelse, og så alligevel ikke er rask, så mister man sine SDP...!
Ved du om det er rigtigt?

Sannemus:
Tak for din omsorg

P.S.
Kan se at jeg har skrevet forkert årstal i hurtig oprids. Dette skulle self være 2010

Hurtig oprids:
Sygemeldt 1. gang - okt. 10(langvarig stress+depression)
Raskmeldt - Nov. 10
Sygemeldt 2. gang - dec. 10

Sidst redigeret af fabrix; 24-01-2012 kl. 12:15.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 13:55   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis du kan få psyk. til at lave en attest der dokumenterer at du er rask og 100% klar indenfor en vis periode (på maksimalt 2 x 52 uger) så bør du forlænges i dine sygedagpenge.

Skulle det så i løbet af denne periode så blive åbenlyst at du ikke bliver rask, så kan de ikke bare lukke den uden videre, her skal de så se hvad der skal ske? Og hvis du bliver forlænget som jeg nævnte først, betyder det IKKE at de lader dig være i fred. De vil sikkert iværksætte noget praktik eller lignende på et tidspunkt...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 16:50   #6
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Ja jeg kan kun sige, at jeg selv står med begge ben solidt plantet i ærtesuppen på 12. måned nu. Som dig ligeledes uden forsørgelse og uden afklaring Man bliver IKKE mere rask!!!!

Og den kamp man skal kæmpe for afklaring som selvforsørgende, for at kunne finde ud af, hvorvidt og i hvilken grad, man kan komme tilbage på arbejdsmarkedet er SÅ hård og voldsomt pinlig for et land der skriger på, at alle skal yde det de kan! (nå det var lige et sidespring)

Mht at få din psyk til at skrive, at du vil kunne raskmeldes indenfor 2x52 uger, så er det BAN du skal sende den til og gerne hurtigst muligt. Jeg ved ikke, hvor lang behandlingstid der er i BAN hos dig, men nogen steder er de ganske hurtige.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 17:09   #7
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Hej Fabrix.
Stakkels dig kan godt forstå du er opgivende..
Jeg har læst hele dit indlæg, og er bestemt ikke ekspert til at udtale mig, men lige som alle andre herinde har vi jo hver især nogle erfaringer med systemet af den ene eller anden art.
Jeg tænker: Mon det er smart at lade psyk. skrive at du vil blive 100% rask? Det kan måske være afgørende senere hen hvis du skal vuderes til fleksjob..
Hvor er din egen private læge i hele det forløb her? Har du en god støtte i ham/hende? Vil det ikke være muligt at få en udtalelse derfra?
Har du skriftlig klaget over kommunens stop af SDP? Afhænig af hvilke paragraffer du har været forlænget på tidl. så har SB jo forsk. forlængelsesmuligheder, og det må man da stille spørgsmålstegn til hvorfor de ikke gør det.
Man kan blive forlænget mhp. at komme tilbage i ordinær beskæftigelse, hvis man anser det for realistisk at du vil kunne vende tilbage til arb.markedet, og det lyder lidt som om det er den du var på indtil de smækkede kasse i...
Jeg ville gå til egen læge og tude ørene fulde, og så sende en skr. klage over dit SDP-stop. Du har jo intet at tabe...
Held og lykke med det! De bedste hilsner
JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 17:11   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er lige den krølle på sagen (beklager forglemmelsen) men der skulle gerne stå i psyk-attesten at det med at du forventes rask inden for 2 X 52 uger, også gjaldt for et par måneder siden... For BAN vurderer IKKE på nye oplysninger, som ikke var fremme på det tidspunkt afgørelsen faldt
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 23:18   #9
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
fabrix er ny på vejen
Tusind tak for alle Jeres input, det er en lettelse at få lidt hjælp fra andre.

Håber:

"Mht at få din psyk til at skrive, at du vil kunne raskmeldes indenfor 2x52 uger, så er det BAN du skal sende den til og gerne hurtigst muligt. Jeg ved ikke, hvor lang behandlingstid der er i BAN hos dig, men nogen steder er de ganske hurtige. "

Jeg har fået brev fra BAN om at de har modtaget min klage, og der havde jeg 10 dage til at komme med yderligere indlæg. De 10 dage er desværre gået nu.
De har meddelt at der er 20 ugers behandlingstid p.t. - men det virker ikke som om, at man kan sende noget til dem, efter de 10 dage.

JP2610:

Min læge (som er landsbylæge) har måske nok ikke den store erfaring med statusattester til kommunen. Han har gennem hele forløbet afgivet flere statusatt. til kommunen.
Inden SDP udløb, blev han igen bedt om at afgive en statusatt. Han blev bedt om at bedømme om min tilstand var stationær, eller om han kunne give en dato for raskmelding.
Han skrev en meget ærlig status om hvordan situationen så ud, men i forhold til SDP reglerne, en meget "flagrende" status.
Han beskrev at han mente at der kunne blive tale om varige mén, og at han mente at jeg skulle forlænges med henblik på vurdering af arbejdsevne.
Men han skrev ikke direkte "stationær" - hvilket han ikke mente han kunne afgøre alene.
Desuden bad han kommunen om at indhente en psykiarisk vurdering af mig. (lokal psyk. havde v/ første henvisning af mig fra egen læge, bedt om at jeg skulle op i medicin, før de ville tage mig i behandling).
Så lægen har været på banen fra start.
Jeg har været på SDP i 52 uger, og har aldrig fået forlængelse.

Kommunen anerkender at jeg er syg, men da jeg pt ikke er stationær (iflg. egen læge) vil de ikke bruge penge på en arbejdsevne vurdering.

Ricky:

Tak for info :-) jeg vil gøre forsøget og få en status fra Psyk. i næste uge.
Så må jeg sende den og se hvad der sker.
Er der ellers noget du synes jeg skal være obs på?
Tusind tak
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 23:41   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Nej, ikke andet end jeg da gerne vil høre hvad status er efter mødet...

Jeg krydser fingre
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse - hvem kan hjælpe.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 20-07-2013 18:56
Hvem kan hjælpe mig?? picasso Alt det andet 7 10-09-2011 22:53
hvem skal hjælpe mig med flexjob mcla Spørgsmål ang fleksjob 2 15-10-2010 11:54
Hvem kan hjælpe med at tyde diagnose? Cat 72 Alt det andet 18 26-09-2008 12:15
hvem kan hjælpe mig med et svar...læs... anetta Dit og Dat 4 22-09-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension