K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2012, 11:54   #171
Sussimou
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2012
Lokation: Århus
Alder: 54
Indlæg: 9
Styrke: 0
Sussimou er ny på vejen
Nu har jeg ikke læst HELE tråden, men hvis du kan klarer 20 timer burde det ikke være umuligt med et fleks job? Grænsen i dette år har jo gået omkring de 12,3 timer for at det er muligt. Med de nye regler der kommer her til januar 2013, så kan du få fleksjob ned til få timer - nogle snakker helt ned til 2 timer!... lønnen bliver så bare det ringere .
Sussimou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 21:09   #172
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sprite Se meddelelser

Jeg kan også udlede af det du skriver, at der er en antydning af, at du ikke kan fungere i job i mange timer, fordi du har hus, have og børn du skal passe. for at vurdere din egentlige arbejdsevne, er man nødt til at vurdere den uden at tage hensyn til de forhold, da du på et tidspunkt ikke har børn du skal passe, og du evt. kunne flytte fra hus og have, og bo et mere 'egnet' sted. og evt. få hjælp til praktiske gøremål (efter du er afklaret om du har en erhvervsrelevant funktionsnedsættelse)

Det gode ved den nye reform er, at man kan få fleksjob midlertidigt, som du måske ville få go gavn af, så du kunne få forbedret dine forhold derhjemme og få boligforhold hvor du skal lave mindst muligt, og få opvaskemaskine og vaskemaskine og andre ting der kan aflaste dig. Og så er dine børn også større, så dit overskud måske er bedre.
Tak for dit indspark

Det er jo længe siden denne tråd er oprettet (1 ½ år) og derfor er der jo også ting der har ændret sig Blandt andet at mine børn ikke længere går i kategorien "små" mere Og jeg har hele tiden boet så optimalt som man overhovedet kan. Lille bolig, fliser og hæk (gårdhave) som "have". Hjælpemidler osv. (men dette betyder jo ikke at der stadigvæk ikke er ting man skal lave)

I øvrigt synes jeg ikke man kan sige til en kronikerpatient at man IKKE vil give fleksjob med begrundelsen "dine børn kan klare sig selv om 12 år". Det er jo helt galmatias i min verden.

Og personligt så har jeg ladet stå til herhjemme og giver den MAKS i job som jeg kan uden at må ligge i sengen resten af dagen. Og det har jeg gjort igennem længere tid! jeg kan klare det alle skal igennem i en hverdag (børn / ikke børn). Jeg giver det alt hvad jeg har og er stolt over ikke bare at lade stå til og være ligeglad. Lever op til mit ansvar og kan på ingen måde være ked af det.

Jeg møder folk der siger de bliver nødt til at have førtidspension pga det og det og det. Men faktum er at de fylder deres dag med tusind ting som jeg ikke kan fordi jeg bruger mit krudt på job. Det mener jeg er det rigtige at gøre. Jeg vil ikke stædigt holde på min ret til at kunne have 4 krævende hobbyer ved siden af mit arbejde... sådan som jeg hører mange andre se på det. (HELDIGVIS IKKE ALLE ) Det kan man altså ikke være bekendt. Hvor er den sociale ansvarlighed så lige henne?

Nå, det var et sidespor Men ville bare lige kommentere og sige tak for din info.

H
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 22:50   #173
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Tak for dit indspark

Det er jo længe siden denne tråd er oprettet (1 ½ år) og derfor er der jo også ting der har ændret sig Blandt andet at mine børn ikke længere går i kategorien "små" mere Og jeg har hele tiden boet så optimalt som man overhovedet kan. Lille bolig, fliser og hæk (gårdhave) som "have". Hjælpemidler osv. (men dette betyder jo ikke at der stadigvæk ikke er ting man skal lave)

I øvrigt synes jeg ikke man kan sige til en kronikerpatient at man IKKE vil give fleksjob med begrundelsen "dine børn kan klare sig selv om 12 år". Det er jo helt galmatias i min verden.

Og personligt så har jeg ladet stå til herhjemme og giver den MAKS i job som jeg kan uden at må ligge i sengen resten af dagen. Og det har jeg gjort igennem længere tid! jeg kan klare det alle skal igennem i en hverdag (børn / ikke børn). Jeg giver det alt hvad jeg har og er stolt over ikke bare at lade stå til og være ligeglad. Lever op til mit ansvar og kan på ingen måde være ked af det.

Jeg møder folk der siger de bliver nødt til at have førtidspension pga det og det og det. Men faktum er at de fylder deres dag med tusind ting som jeg ikke kan fordi jeg bruger mit krudt på job. Det mener jeg er det rigtige at gøre. Jeg vil ikke stædigt holde på min ret til at kunne have 4 krævende hobbyer ved siden af mit arbejde... sådan som jeg hører mange andre se på det. (HELDIGVIS IKKE ALLE ) Det kan man altså ikke være bekendt. Hvor er den sociale ansvarlighed så lige henne?

Nå, det var et sidespor Men ville bare lige kommentere og sige tak for din info.

H

Jeg er da helt enig i man ikke kan sige til folk, at de kan klare sig selv om 12 år, men man kan fx. aflaste i hjemmet, med hjælpemidler og rengøring osv. så man kan sikre at man frigiver ressourcer

Har du ikke fået fleksjob endnu ??

Jeg har fuldtids job, er er ærlig talt død træt hver eneste dag. Hvis ikke jeg var alene, - uden børn - havde vaskemaskine, opvaskemaskine, og købte ind på nettet, så ville jeg ikke kunne klare et fuldtidsjob.

Jeg har absolut ingen fritid - og sover det meste af weekend.

Det er skide surt, men jeg kan så 'bare' gå på 30 timer. problemet er, at jeg ikke kan gå ned i tid i mit job, og der er ingen job på 30 timer inden for mit område... jeg ville ellers godt lige kunne holde hoved oven vande med et job 30 timer om ugen....

så når jobcentre siger man 'bare kan gå på deltid' hvis ikke man er berettiget til fleksjob fordi man kan for meget, ja så kan de da lige fortælle hvor de deltidsjob er at søge-..... og man siger jo ikke op i disse tider. .. så må holde ud til et deltidsjob dukker op
  Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 16:00   #174
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Har netop modtaget afslag på fleks.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 23:51   #175
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man undres over, at forløb er langvarige, hvor man sættes noget i udsigt, for så at blive afvist... Det fremmer ikke ens trivsel
  Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 16:14   #176
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Lige præcis!!

Min SB sagde faktisk at hun mente det ville være rigtigt godt for mig på mange måder at få fleks, men hun havde svært ved at se den gå igennem. Og det gjorde den så heller ikke....

så sidder man bare tilbage og er mere eller mindre tom indvendig og skal prøve at holde hovedet koldt i klage forløbet SAMTIDIG med at man skal møde op som vanligt i sin praktik og smile som om intet var hændt. Er mig en smule svært!

Det føles ret nedværdigende at få afslag når man alle i virksomheden på den måder er vidner til alt det og man aner ikke hvad de tænker om det alt sammen. Så er det man får lyst at flytte laaaangt væk :P he he - men jeg er stærk og knækkes ikke, så nu samler jeg kræfter i ferien og vender stærkt tilbage og kæmper for at de skal lave deres beslutning om!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Korthuset væltet 3 dage før møde med rehabiliteringsmøde! ladytass Alt det andet 11 09-10-2013 00:18
Hårdt kursus supersus Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 20:46
Handicappede rammes hårdt buster Politik og Samfund 2 19-11-2010 09:47
Fleksjobbet er for hårdt!!!!!!! yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-05-2009 14:55
flex jobber på hårdt arbejde.. annette Spørgsmål ang fleksjob 2 06-12-2006 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension