K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2011, 15:21   #1
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Afslag...

Nu håber jeg virkelig at nogle af jer søde mennesker kan give mig gode råd.

Har netop i dag modtaget brev med afslag på min fleksjob-indstilling, jeg er selvfølgelig helt knust - havde virkelig set frem til en ny og bedre fremtid.

Af min indstilling fremgår det bla: pgl er afprøvet i forhold til ethvert erhverv efter lov om aktivbeskæftigelsesindsats samt andre foranstaltninger i forhold til at opnå ordinær beskæftigelse er udtømte. Det vurderes abenlyst formålsløst at iværksætte yderligere foranstaltninger og yderligere afprøvning.

Det vurderes at pgl arbejdsevne er væsentligt og varigt nedsat


Alt dette (og meget mere) er fremlagt fleksjobteamet af jobkonsulent, sb, og kommunens sociallæger.

Alligevel skrives der i begrundelsen fra fleksteamet at de vurderes at der er behov for yderligere afprøvning på kommunens værksted (af kortere varighed).
Hvor skånehensyn imødekommes optimalt og effektiv arbejdsindsats beskrives nærmere.
(Jeg har selv på et tidspunkt foreslået min sb og jobkonsulent at blive afprøvet på dette værksted, men begge sagde enstemmigt at "det er du ikke lige målgruppen for"

Nu har jeg altså "spildt" min tid på 4 måneders arbejsprøvninger som er INTET værd

Desuden begrundes afslaget med at det ikke er dokumenteret at jeg har varige begrænsninger i et omfang der bevirker at jeg ikke kan udnyttes på det ordinære arbejdsmarked med relevante skånehensyn.

Hvad skal jeg nu? Skal jeg gøre som kommunen siger, eller skal jeg anke?

Jeg mistænker dem stærkt for "kassetænkning", da jeg på nuværende tidspunkt er uden indtægt, fik frataget mine sdp i sommeren 2009.

Håber meget på nogle gode bud..

mvh
Marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 15:45   #2
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Der er noget her, som virker selvmodsigende på mig.

Først skriver du

Citat:
pgl er afprøvet i forhold til ethvert erhverv efter lov om aktivbeskæftigelsesindsats samt andre foranstaltninger i forhold til at opnå ordinær beskæftigelse er udtømte. Det vurderes abenlyst formålsløst at iværksætte yderligere foranstaltninger og yderligere afprøvning.

Det vurderes at pgl arbejdsevne er væsentligt og varigt nedsat
hvilket peger på en pension/fleksjob - blot skal du forbi kommunens værksted først for en sidste (kort) vurdering.

Men så

Citat:
Desuden begrundes afslaget med at det ikke er dokumenteret at jeg har varige begrænsninger i et omfang der bevirker at jeg ikke kan udnyttes på det ordinære arbejdsmarked med relevante skånehensyn.
og det peger på ordinær beskæftigelse.

Hvordan er arbejdsprøvningen gået? Hvor meget arbejde har du kunnet klare, er dine skånehensyn tilgodeset og har du lavet en god dagbog?
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 15:52   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det virker også selvmodsigende for mig
Men ja lidt kassetænknng skal du nok regne med

Hvad er konklusion fra det sted du har været i arbejdsprøvning

Jeg har selv på et tidspunkt foreslået min sb og jobkonsulent at blive afprøvet på dette værksted, men begge sagde enstemmigt at "det er du ikke lige målgruppen for
det er nok her fejlen ligger, nemlig at de ikke mener du er beskrevet ordenligt i forhold til din arbejdsevne
det skal man nemlg selv være obs på
blandet andet ved hjælp af dagbog
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 16:22   #4
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Det første, er det som sb, jobkonsulent og sociallæger skriver i indstillingen og det andet, er en del af afslaget fra fleksteamet.

Jeg har skrevet dagbog og jeg er vurderet til 3-4 timer dgl, dog max 16-18 timer om ugen.
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 16:34   #5
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Hovsa... fik ikke lige det hele med

Mine arbejdsprøvninger er gået fint, det første sted var jeg 12 timer om ugen, men det endte desværre med en sygemelding pga overbelastning af mine arme.

Den anden arbejdsprøvning var jeg 4 timer om dagen, desværre endte den med at jeg ikke havde overskud til det herhjemme og alt sejlede (men jeg passede mit "job") jeg fik konstateret en depression og den er jeg nu i medicinsk behandling for.

Jeg kan godt se at mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at sige fra, men det er også pga mine smerter jo først bliver rigtig slemme når arbejdet er gjort.

Nu har jeg prøvet på at tage tingene herhjemme lidt af gangen, det er svært og jeg får alligevel smerter, men ikke så slemt hvis jeg stopper i tide.
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 16:36   #6
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Okay, så forstår jeg

Men altså, dine vilkår er ikke belyst godt nok i den arbejdsprøvning, du har haft. Rigtigt ærgerligt, at din SB ikke har været obs på det undervejs. Jeg kan forstå at du er frustreret, men spildt er arbejdsprøvningen ikke. Den gør, at du kommer på kommunens værksted i et (vil jeg mene) kort forløb, og der har de måske mere fokus på at få beskrevet tingene rigtigt i "kommune-sprog".

Op på hesten igen og glæd dig over, at det ikke bare er et "rent afslag" men med en henstilling til, at du kommer på værkstedet.

Mht dagbog, så vil jeg foreslå, at du sætter dig sammen med din SB'er og gennemgår den, så du får at vide, hvad du skal gøre anderledes i den du laver for din tid på værkstedet.

EDIT: så lige dit næste indlæg... måske er din arbejdsevne så vurderet for højt.... det skal du tænke over i din periode på værkstedet og få hjælp til at vurdere, om du har for meget arbejde. Det er meningen, at du også skal fungere derhjemme!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 16:46   #7
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Ok tak Pia, jeg kan forstå at du ikke mener jeg skal anke, men at jeg skal følge kommunens plan.

Jeg er da trods alt også ked af at trække det hele i langdrag, mere end det er blevet i forvejen (har været syg i 3 år nu)

Det undrer mig bare at fleksjobteamet fuldstændig affærdiger alle andres beskrivelser. De skriver jo krystalklart at det er formålsløst at afprøve mig yderligere. Hvis de bare gør dette for at forhale sagen, ja så er jeg godt nok målløs

Jeg koster jo ingen penge lige nu, men kan de da virkelig finde på det?
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 16:57   #8
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Du kan selvfølgelig anke! Hvad siger din SB om det?

Det, som jeg hæfter mig ved, er
Citat:
Hvor skånehensyn imødekommes optimalt og effektiv arbejdsindsats beskrives nærmere
hvilket indikerer, at skånehensyn ikke er imødekommet godt nok (eller også er det ikke beskrevet fyldestgørende), og at du ganske vist har været der et antal timer, men hvor meget arbejde kan du reelt holde til og hvad har du lavet.

Der er mange hvis'er og måske'er i det her... og du skal naturligvis gøre det, som du finder rigtigt. Når du tidligere har ønsket at komme på værkstedet, og det nu bliver en mulighed, så kan du jo vælge at gribe den. Hvis du ikke får medhold i din anke, så skal du alligevel igang igen.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 17:05   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
EDIT: så lige dit næste indlæg... måske er din arbejdsevne så vurderet for højt.... det skal du tænke over i din periode på værkstedet og få hjælp til at vurdere, om du har for meget arbejde. Det er meningen, at du også skal fungere derhjemme!
Lige præcis.

Man kan godt i en kortere periode, som en arb.prøvning varer, sætte nogle ting på vågeblus, men du skal jo huske, at hvis du bliver visiteret til fleks og får et fleksjob, så er det ikke kun i nogle måneder, så er det i nogle år.

og vil du så kunne holde til det?

Det er sådan nogle ting du skal have med i dine overvejelser.

Det er så forbandet vigtigt, at sige fra i tide.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 17:20   #10
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Ja lige præcis - det er jo der problemet er.

Jeg har jo arbejdet næsten alle 4 timer om dagen, dog med nogle små pauser og rigtig meget smertestillende medicin. Dette fremgår også af mine dagbøger.(jeg har brugt dem her fra K10)

Jeg ville jo så gerne gøre det så godt som muligt, også fordi de gav udtryk for at de var glade for mig og gerne ville ansætte mig i fleksjob.

Problemet blev så bare at alt sejlede for mig herhjemme og at jeg fik en depression over hele situationen.

Nu prøver jeg at skrive til min sb og får aftalt et møde, jeg tænker også på at kontakte HK, måske de kan vejlede mig.

Det er slet ikke fordi jeg ikke gerne tager den sidste prøvning med, men jeg kan ikke lade være med at tænke kassetænkning, når nu alle beskrivelser siger at yderligere afprøvning er formålsløst.
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension