K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2011, 16:14   #21
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Så længe du har været samarbejdsvillig, så synes jeg ikke, du har nogen grund til at være nervøs.... Hvis reva-stedet mener, dit helbred er forværret og din arbejdsevne er yderligere nedsat, forestiller jeg mig, at sagsbehandleren må gå ind og vurdere, om der skal tages stilling om påbegyndelse af en førtidspensionsag......
Det er jo netop der jeg kan være lidt nervøs, for hende på Reva mener jo netop ikke jeg har været samarbejdsvillig, et par gange fik jeg jo at vide at jeg skulle lære at give slip på min 8 årige datter, og lade hende gå alene til skole, 2.3 km. ad mørke stier og over byens omfartsvej. Jeg har også et par gange fået at vide når jeg er ankommet som en anden snemand, fordi jeg har gået 3.8km derud til, at de da havde folk som kom helt fra møn af og de kunne altså godt komme frem selvom det sneede. Samt da jeg ankom hvad der viste sig at være min sidste dag, og min frakke var helt overiset, at ja der var jo nogle der cyklede 4-5 km for at komme derud...
jamen tillykke, jeg er sgu gået hele vejen hjemmefra, 5 kvarter min ven, det er altså ikke fra en bil på p-pladsen. Nej de 7 gange jeg har været der, har det været i sne op til knæene, og 5 kvarter hver vej, så kom ikke her... det sagde jeg så ikke lige til hende, men det skulle jeg måske have gjort...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 11:11   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Super at du fik den bekræftigelse på mail.
Husk at gemme den hvis du får brug for den.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 15:04   #23
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeps, jeg har mapper til hhv. Jobcenter og Reva i mit mail program, lært af erfaring gemmer jeg alt
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 16:34   #24
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg har jo igen idag sendt min ugentlige dagbog til min SB på Jobcentret, det gør jeg hver mandag også nu jeg ikke er i afklaring.
Jeg skrev også at jeg håbede at der snart skete noget omkring min sag, og hun har svaret at hun stadig venter på min sluterklæring fra Reva, og så vil hun drøfte den med sin fagchef for at finde ud af hvad der skal ske.
Hvor lang tid kan det tage at skrive en sluterklæring, for 7 mødedage, hvor kvinden jo var meget utilfreds med at jeg ikke fik lavet noget, det kan da ikke tage over 1 uge, min sygedagpenge periode går jo og den er ikke uendelig...
Nå nok brok for denne gang...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 16:37   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man har 8 dage til en parthøring på kommunen
men kommunen har halve og hele år til at give et svar
hvis man ikke var syg så bliver man det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 18:02   #26
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Grædefærdig....

Jeg har idag modtaget en kopi af slutevalueringen fra Reva, og jeg er målløs, men er jeg bare nærtagende eller ....
Jeg har lige siddet og lavet notater til flere af de ting der står og vil sende det til min SB på jobcentret som jeg ved ikke har læst den endnu, og så sender jeg evalueringen og mine kommentarer til min læge samtidig.
Nå men hør her...
Kommentarer til slutevaluering fra Reva center Nord.

Socialt:
Reva skriver: Er sygemeldt fra fleksjob.
Dette er ikke rigtig, jeg er ledig.

Uddannelse og arbejdsmarkedserfaring:

Reva skriver fleksjob gennem 1½ år.
Hvilket ikke er helt rigtigt da jeg kun arbejdede i 1 år og 3 uger, fra d.1.den 08 – 21.dec 09, sygemeldt/fritstillet i resten af den periode jeg var ansat indtil 31.-07.-10.

Funktionsafklaring – Revacenter interne værksteder

Status fra intern afklaring:

Reva skriver at fremmødet gennemsnitligt har været på 40min. svingende fra ½ time til 1½ time.

Dette er ikke rigtigt, d.23.nov. kl. 9.30 – 10.55 = 1t.25 min.,
d.30.nov. Kl.9.00-10.40 = 1t.40min.,
d.9.dec. kl.9.00-10.30 = 1t.30min.,
d.10.dec kl.9.00-10.20 = 1t.20min.,
d.13.dec. kl.9.00-9.55 = 55min.,
d.21.dec. kl.9.00-10 = 1 time,
d.6.jan. kl.9.00-9.35 = 35min.
I ALT 8 timer og 55 min. hvilket giver 1 time og 6 min. i gennemsnit.

Samlet vurdering af arbejdsevnen:

Reva skriver:
Susanne blev gentagende gange opfordret til at påbegynde arbejdsopgaver med det formål at kunne beskrive optimal arbejdsstruktur og implementere kompenserende strategier, men Susanne oplevede hverken at have mentale eller fysiske kræfter til at gå igang med konkrete arbejdsopgaver.

Dette er ikke korrekt da jeg, den ene dag jeg nåede at være på medieværkstedet, lavede en internet opgave af deres egne, da den oprindelige opgave ikke lod sig lave fordi deres eget system var nede, denne dag var min 2. møde dag. I det kreative værksted gik jeg 1. gang jeg var der, ud over allerførste dag, i gang med en kattepude, hvilken jeg brugte 2 gange på og ikke fik gjort færdig.
Reva skriver :
Susanne er en dag fremmødt med datteren, hvilket blev påtalt, da det er en hindring i forhold til deltagelse i erhvervsafklaring.
Dette er delvist rigtigt, ja jeg havde min datter med, da skolen var lukket.
Og nej der blev ikke påtalt noget overfor mig om at det var til hindring for noget, men jeg ville alligevel ikke kunne have gjort det anderledes.
Dertil vil jeg sige at andre incl. jeg selv, hjalp min datter med at finde noget at lave, hun fik hjælp til at finde en æske og motiver til at male på denne. Jeg sad ikke og lavede ingenting. Når man har været 50min. undervejs på gåben, i snedriver er man altså ikke fuld af energi…..

Reva skriver:
Det bemærkes at Susanne har et aktivt liv bestående af familiemæssige aktiviteter som at følge datteren på 8 år til og fra skole dagligt, deltage med interesse i skolearbejde bla. omkring skolelukning og andre familiemæssige aktiviteter. Det skulle i erhvervsafklaringsforløbet have været forsøgt arbejdet med at strukturere og omlægge ressourcer, således at Susanne i fremtiden havde ressourcer til både at deltage i et aktivt arbejdsliv og fortsat få familien til at hænge sammen. En optimal struktur skulle fremme arbejdsmarkedsrettende initiativer med henblik på fortsat tilknytning til arbejdsmarkedet.
Ud fra Susanne´s egne oplysninger om hendes hjemlige aktivitetsniveau er det imidlertid Revacenter Nords vurdering, at Susanne besidder latente ressourcer, som ville kunne bringes i spil på det rummelige arbejdsmarked, men også at Susanne ikke er modtagelig for strategier til at omfordele sine ressourcer og indarbejde en ændret adfærd, der vil kunne aktivere disse passive ressourcer.

Min kommentar: hvis det er et aktivt liv at følge sin datter i skole, tilfældigvis gående pga. af vejret, tage til sin søsters fødselsdag i 2 timer, holde fødselsdags kaffekomsammen for min søn der blev 18år i 3 timer, deltage i 2 møde omkring tvangs lukning af min datters skole(for mere orkede jeg ikke at deltage i), så siger jeg tak for kaffe.

Jeg føler mig så trådt på i lige dette afsnit, min datters skole er 2.3 km fra vores hjem, en tur ad mørke stier, og over Øster Ringvej, og i den vinter vi har haft, så er der INGEN der skal fortælle mig at hun skal gå alene.
Jeg har et par gange fra XX side af fået at vide jeg skal give slip på min datter og lade hende transporterer sig selv, men det er der altså ikke nogen der skal begynde at blande sig i, med den skolevej vi har, går man ikke alene i en alder af 9 år i mørke, og så skal jeg bare sidde derhjemme imens og glo ud i luften i stedet for at give hende den tryghed at have en voksen ved sin siden, nul sådan leger vi ikke her i familien, undskyld mig…..

Og så var jeg ikke klar over at en del af min afklaring var at I, det offentlige, skulle til at strukturere og omlægge mit privatliv……

Og hvad er det lige jeg har oplyst om mit hjemlige aktivitetsniveau, der får dem til at tro jeg kan en hel masse, jeg er målløs over denne læsning, men jeg håber også at du ud fra min ugentlige dagbog kan se at der ikke er overensstemmelse med hvad Reva har skrevet og hvordan jeg beskriver min hverdag, for den er da bestem ikke noget at råbe hurra for….

Det ovenstående har jeg tænkt at sende til min SB på Jobcentret, hvad siger I, er det helt galt????
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 18:29   #27
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
nej jeg er helt enig med dig i at en sådan vurdering du slet ikke kan genkende dig i på ingen måde må stå uden dine anmærkninger

alder og skolevejens forhold ift at gå alene det da kun en forældere der kan vurdere

det kunne se flot ud hvis du søgte børn og unge om ledsager eller taxaordning til din datter pga dine kræfter skal gå til arbejde........ det var bare lige et surt opstød på dine vegne

kan det være en idé at bede om/ aftale et møde med stedet sammen med din sagsbehandler

det må da være relevant at finde ud af hvilke passive ressourcer du har
og hvilke tiltag der så kan hjælpe dem frem (lad dem argumentere SAGLIGT for det)
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 22-01-2011 kl. 18:32. Årsag: glemt ord, forkert ord
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 19:13   #28
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Ja, man skal sku passe på hvad man laver i sit privatliv, min sagsbehandler påskår at jeg er set lave en bevægelse på vores hovedgade som vedkommende vist ikke mente jeg kunne når man fejler det jeg gør.

Det er bare med at reagerer når man bliver udsat for sådanne ting
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 19:57   #29
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...husk, en sagsbehandler ved ikke en dyt om sygdom!

Ufatteligt, at de tror, de gør det...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 10:56   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der skal være en være en partshøring og du skal ikke skrivei under på den
før du er nogenlunde enig. Men helt enig bliver i nok ikke

sådan som jeg ser det mener de, du har masser af overskud til de daglige aktiviteter
mens du så ikke har krafter til at udfører et arbejde
deres budskab at du skal nedpriotere dine aktiviteter i din fritid
for derefter at bruge ressourcerne på at forbedre din arbejdsevne

1 du skal spøger indtil hvilken latente ressourcer er det som de mener du besidder
2 strategier til at omfordele sine ressourcer, hvordan skal du kunne gøre det uden det går ud over din famillie.

problemet er at reva har fået den opfattelse at du godt kan lave en masse ting i din fritid, men dit aktivitetsniveau på reva svare ikke til hvad de mener du kan klare af arbejdsopgaver.
sagt med andre ord at du ikke har været fuldt ud samarbejdsvillig i forhold til at udfører de opgaver du er blevet sat til

Det er heller ikke mange timer du har deltaget og derved har det nok også været svært for reva og give et ordenligt billede af dine ressourcer
da jeg var i arbejdsprøvning i cirka 3 måneder startede jeg på 15 timer og gik ned til 5 timer om ugen.
så må nok indrømme at 8 timer i alt ikke er meget, men det er dem selv der har stoppet
det er du helt uden skyld i

så vil råde dig til at få et møde i stand så i kan snakke det hele igennem
det havde jeg efter min arbejdsprøvnig og hvor vi snakke om hvordan det var gået
fik også deres udtalelse til gennemlæsning og kunne komme med kommentar

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-01-2011 kl. 11:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsevne i forhold til fleksjob Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 17 28-04-2010 12:25
kursusbeløb til fastholdelse i fleksjob Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 5 15-04-2010 14:52
Definition af "Varig" i forhold til fleksjob Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 11 23-10-2009 13:54
Førtidspensionist i et forhold. sitkin Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 10-03-2009 21:03
Venter på afklaring fleksjob/pension Chanel Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2009 23:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension