K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 15:44   #1
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Opstart af virksomhed på flex

Hej Alle måske et underligt spørgsmål, men skal prøve at forklare hvad det drejer sig om.

Er der nogen her som ved om det er lovligt, at ; få et CVR nummer når man er i flexjob?

Det oplagte og meget forståelige svar iflg migselv og andre ville nok være NEJ fjotte...der er jo en grund til du er i flex ikke sandt? og Joo det er der :-).

Men nu drejer det sig om at jeg før min ulykke havde udviklet et produkt, som jeg lagde på hylden efter min ulykke og som aldrigt nåede at komme på markedet!

jeg er nu kommet i flexjob hos et firma som tilbyder mig at bygge dette produkt for mig..under mit (firmanavn som jeg ikke har). DVS...jeg skal ikke arbejde mere end jeg gør nu da de jo som sagt vil overtage alt arbejdet for mig...Men for at kunne gøre dette...skal jeg have et CV-nummer ...det har jo med regnskab, moms, overskud osv at gøre.

Er dette muligt?...Kommunen siger NEJ...andre siger hmm joo det skulle da...hmmm lad mig lige undersøge det osv...*S* :-)

Nogle her som har et evt bud på dette?

Ville glæde mig meget, at få div indputs

På forhånd super tak

/Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 22:07   #2
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Du kan ikke oprette firma når du er godkendt til flex, men havde du firma før flex, kunne du beholde det.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 22:55   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Simonsen Se meddelelser

jeg er nu kommet i flexjob hos et firma som tilbyder mig at bygge dette produkt for mig..under mit (firmanavn som jeg ikke har). DVS...jeg skal ikke arbejde mere end jeg gør nu da de jo som sagt vil overtage alt arbejdet for mig...
Du skriver, at de vil BYGGE produktet.
I så fald er der vel stadig meget arbejde i det for dig bagefter: Emballage, opbevaring, forhandlere, fragt, reklame, holde styr på økonomien osv.

For som du siger, så skal der holdes styr på regnskaberne og OVERSKUDDET ved salg.

Dvs.: Du får under alle omstændigheder en arbejdsbyrde OG du får en indtjening, og det fungerer ikke sammen med flexjob.

Har du undersøgt muligheden for at sælge din produktIDÉ?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 01:52   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Peter

Det er vel lovligt at få et CVR nr. når man er flekser, bare der ikke er nogen aktiviteter i firmaet (Men kan bruges hvis man elsker fagblade osv.)

Og hvis man har en opfindelse liggende kan den jo mange gange videreformidles(sælges som annagw skriver) ganske lovligt... -og især når Du jo også kender nogen der er interesseret i projektet

Sååå, -drop CVR nr. og find en lovlig løsning sammen med din/jeres advokat og revisor.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 13:02   #5
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Peter

Der er ingen problemer med at få et se nr selv om du er fleksjobber
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 17:36   #6
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Du skriver, at de vil BYGGE produktet.
I så fald er der vel stadig meget arbejde i det for dig bagefter: Emballage, opbevaring, forhandlere, fragt, reklame, holde styr på økonomien osv.

For som du siger, så skal der holdes styr på regnskaberne og OVERSKUDDET ved salg.

Dvs.: Du får under alle omstændigheder en arbejdsbyrde OG du får en indtjening, og det fungerer ikke sammen med flexjob.

Har du undersøgt muligheden for at sælge din produktIDÉ?
Jeg får ingen arbejds byrde ;-). På ingen måde...alt dette er der selvfølgelig lavet aftaler om. det der er så dejligt :-)

Sødt af dig at nævne dette, Men jeg har arbejdet som selvstændig i mange år, så kender alt til hvad der kræves ;-).

Det eneste jeg forsøger at finde ud af, og som det er ret svært at få en ordentlig og lovlig afklaring på er om JEG kan eller ikke kan få mig et CVR-nummer. :-)

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 17:37   #7
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Peter

Det er vel lovligt at få et CVR nr. når man er flekser, bare der ikke er nogen aktiviteter i firmaet (Men kan bruges hvis man elsker fagblade osv.)

Og hvis man har en opfindelse liggende kan den jo mange gange videreformidles(sælges som annagw skriver) ganske lovligt... -og især når Du jo også kender nogen der er interesseret i projektet

Sååå, -drop CVR nr. og find en lovlig løsning sammen med din/jeres advokat og revisor.


.
Nope...skal ikke sælge. Igen pænt af jer at komme med foreslag, men ville være bedst hvis vi holdt os til det faktuelle spørgsmål. ;-)

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 17:52   #8
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej Peter

Der er ingen problemer med at få et se nr selv om du er fleksjobber
Dette...er hvad jeg håber på er muligt...:-). Men det ser ud til at flere forskellige mennesker med mange forskellige baggrunde har forskellige svar.

I dag har en sagsbehandler lovet mig. at tage dette op...til de højere magter...`Hun er en person med ret interessante forbindelser helt op på regeringsplan..påstår hun!

Vi må se hvad...dette bringer?..om noget?....Det er ikke første gang *GGG* nogen har forsøgt uden at vende tilbage med klart svar desværre..*S*

Kh

/Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 18:02   #9
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Peter

Hvilken begrundelse har kommunen givet dig for at sige du ikke kan få et cvr nr.
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 18:42   #10
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej Peter

Hvilken begrundelse har kommunen givet dig for at sige du ikke kan få et cvr nr.
Kun at det kan jeg ikke når jeg er på flex. Hvis jeg derimod havde haft et firma kørende på det tidspunkt jeg kom til skade var det en anden sag siger de! Dette er loven siges der. Men det er jo ikke et Fuldtids job i egen virksomhed jeg søger pt. Det er kun at få et CVR-nummer så jeg kan få/købe et andet firma til at lave alt arbejdet for mig.

Kh

/Peter

Sidst redigeret af Peter Simonsen; 02-12-2010 kl. 18:44.
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Blev lovet opstart §18 4 dec - ingen kontakt siden (svær socialfobi) thoughtfox Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-03-2013 15:46
samleverske´s opstart af virksomhed zakko Spørgsmål ang fleksjob 4 23-05-2012 07:39
flex i egen virksomhed 0o-mig-o0 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-08-2011 08:50
Ægtefælles virksomhed JytteK Spørgsmål ang fleksjob 3 27-07-2010 10:56
Opstart på nyt job en del nervøs KatrineB Din historie 9 14-04-2009 15:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension