K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 15:23   #11
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Jeg har fortalt ved 1 samtale ang. sygdom, at jeg vil gerne søge et fleksjob, idet jeg kan mærke, at jeg bare ikke længere kan magte 37 t, og stadig kan få arbejde og familie gå op i en højere enhed.

Jeg skal til 2 samtale kommune den 20/4 og er allerede henvist til speciallæge i Kolding ang. det psykiske. Her har sagsbeh. kommune bedt psyk om at vurdere min funktionsevne, nogen der ved om han skal det og hvad er det helt konkret?
Jeg synes det lyder rigtigt godt, og som om du har en forholdsvis hurtig sagsbehandler! Det er nemlig lige præcis sådan nogle papirer der skal ligge, førend der kan træffes nogen som helst beslutninger, herunder også fleksjob.
Du skal dog være klar over, at hvis du kan få det bedre, så vil du ikke kunne få fleksjob, da ens arbejdsevne skal være varigt nedsat, men det er jo så det, at lægepapirerne skal hjælpe med at fortælle.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Der ligger ikke noget på mine fysiske smerter, idet der ikke ses tegn på brud eller andet. Men alligevel så lang tid efter overfald, har jeg daglige stærke smerter i lænd/ryg/haleben der dulmes med tbl. Dolol.
Det kan godt blive et problem, for sagsbehandleren er jo, selvfølgelig( ) ikke læge, og har derfor brug for nogle papirer at holde sig til. Også fordi, at kan der ikke ses noget nogen steder, vil man ofte gå ud fra, at det kan hænge sammen med det psykiske, og så vil fokus ligge der i stedet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Jeg tænker lidt, nu når jeg har disse smerter og de vil være det samme i et hvilket som helst andet erhverv, kan revalideringsmuligheder så godt skønnes som ikke behøves og de derved er udtømte? og man direkte kan bev. fleks.?
Ja, hvis det drejer sig om de fysiske smerter, og du har et fysisk skånsomt job, så kan det godt ske, at man bare umiddelbart kan vurderer, at revalidering ikke er realistisk. Men det betyder ikke, at man direkte kan bevilliges fleksjob, for de to ting overlapper ikke hinanden, så man kan godt være for syg til et normalt 37 timers job, men ikke dårlig nok til at få et fleksjob.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Hvem skal behandle om jeg har et erhvervsevnetab er det kommunen eller skal min sag behandles i ASK? Eller er det kommunen som skal vurdere om jeg har et erhvervsevnetab og skal oprettet en vurdering i ASK af min erhvervsevne når alt dok. er klar til vurdering?

Kan min deltidssygemelding betragtes som arbejdsprøvning eller kan kommunen forlange jeg skal i et andet job og afprøves? Er der nole forlængelsesmuligheder når mine sygedagpenge udrender, hvis jeg ikke er ordenligt afklaret endnu, jeg får fuld løn under sygdom.
Det er kommunen der behandler din sag.
En deltids sygemelding kan godt gå istedet for en arejdsprøvning, men det kræver, at det er det mest mulige skånsomme job du er i.

Og ja der findes 7 forlængelsesmuligheder, men det er svært at spå om, på nuværende tidspunkt, om du evt kan komme ind under en af disse. Forhåbentlig skulle du gerne være aflsuttet inden.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:38   #12
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
svar

Det er kontorarbejde, dog med borgersamtaler, adm. arbejde og skrankeekspeditioner (arb. ved kommunen). Har fået en anden bedre stol at sidde i og et hæve sænkebord, så jeg kan have afvekslende arbejdsindstillinger.

anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:13   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Det lyder godt, det er som regel det nemmeste ift. de fysiske ting.
Men i dit billede er der jo også noget psykisk, så der er borgerkontakt måske ikke så godt.

Men tag da en snak med din sagsbehandler om det!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 18:45   #14
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det lyder godt, det er som regel det nemmeste ift. de fysiske ting.
Men i dit billede er der jo også noget psykisk, så der er borgerkontakt måske ikke så godt.

Men tag da en snak med din sagsbehandler om det!
Hej

Jeg kan godt være enig med dig, men et eller andet sted elsker jeg borgerkontakten, det er det der gør jobbet det hele værd, kontakten med andre mennesker. Men måske er skrankevagterne ikke det bedste, for her kan jeg jo ikke ligefrem undgå "den type mennesker" som slog mig ned (det var en neger). Men selve samtalerne kan jeg godt bare det ikke er en N.

Tror du de kan forlange flere arbejdsprøvninger?

vh

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 19:19   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Det kan de gøre, men det kommer som sagt an på, om det ikke er relevant nok, det du er i.
Og det kan jeg ikke svarer på, uden at kende alt hvad der står i dine papirer, især dem fra lægen

Men som sagt, foreslå da din sagsbehandler, at i bruger din delvise raskmelding som en arbejdsprøvning, det skulle være den bedste vej frem!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 13:26   #16
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hjælpppp hva skal jeg gøre?

Hej

var lige et smut forbi chefen idag....skulle nok ikke have gjort inden weekenden for nu blev min weekend sku helt ødelagt.

vi snakkede og ferie/når detidssyg, da jeg har fået forærret en rejse og ville høre om det var muligt. hertil svarede hun at man ikke kan holde ferie når man er deltidsyg, men er der ikke noget om at man kan goft såfremt man ikke forhindre nogen behandlig????

så sagde hun det kan jo godt være du er rask i sep? hvortil jeg svarede at sålænge jeg var under udredning så var jeg deltidsyg. så kom den bemærkning:

det kan godt være jeg kan blive nødt til at fyre dig, såfremt udsigterne til fuld tid ikke er der?

kors hvor blev jeg da ked af det, som en hammer i hovedet og gal blev jeg, kunne slet ikke holde tårene tilbage. det er så hvad man få for at prøve at vedholde sig i jobbet med de antal timer man kan.

gik på mit kontor og kunne nu ikke længere holde tårerne tilbage, hun kom ind lagde armen om mig for at trøste. og sagde at jeg ikke måtte tage det som en fyring,,,,, men hvad kan man andet end det.

nej, vi kunne jo tage en snak med tillidsmand/en fra HR og hende og mig om fremiden.....

hvad tror i....der kommer til at ske?

jeg har alledede sagt jeg vil ikke miste mit job men er ligeglad med at starte i en anden afdeling måske kunne det være en ny start!!

kan man godt siges op fra et delitisjob fordi jeg ikke længere passer ind i en afdeling gr. deltidssygemelding?????? og fordi afdelingen er presset hårdt lige nu, gr. stigning i sager....

åhhhhhh er så ked af det og forvirret hvad skal jeg gøre??? gå på arbejde fuld tid igen bare for at beholde mit job.....kan ikke magte at skulle gå hjemme, bliver sku mere syg af det-



hjælp hjælp hjælp

anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 13:44   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den her skal du altså have fagforeningen med ind over det tror jeg er mere end vigtigt vil jeg mene, at hun siger sådan til dig er jo på det nærmeste en trussel om at komme op i tid igen eller miste jobbet og det er ikke tilladt og som jeg høre det så trækker hun jo også lidt i land igen ....

Er du offentligt ansat ?
og så meget for regeringens kampagne syg i job men prøv lige at læse på den her side http://www.sygmedjob.dk/ det kan være der er noget du kan bruge der, send evt linket til din chef hun kunne nok også trænge til at lære noget ...
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 14:22   #18
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
svar

Hej

Ja er ansat i en kommune, hvor jeg er øko. sagsbehandler. Og har snakket med HK, en rigtig søde fagligkonsulent som taget med mig til sygeopf. samtaler.
Jeg tager fat i min tillidsmand mandag og tager en snak med ham om, at få igangsat en fastholdelsesplan, det siger min faglige konsulent.

Hun siger også at heldigvis er 120 dages regel afskaffet og de ikke sådan lige kan fyre mig, med mindre der er en god saglig/faglig begrundelse.

ohhhh pyhhhh er f......så træt af at sådan noget sker en fredag hvor man skulle slappe af og hygge sig lidt midt i al den elendighed.


anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 18:22   #19
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Super, at du har fået en god snak!

Og man kan altså sagtens tage på ferie mens man er delvist raskmeldt, det plejer endda at være nemmere, fordi man ikke på samme måde skal spørge sgsbehandleren, fordi man jo er i gang.
men selvfølgelig huske at orientere selvfølgelig.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 18:25   #20
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
er du sikker?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Super, at du har fået en god snak!

Og man kan altså sagtens tage på ferie mens man er delvist raskmeldt, det plejer endda at være nemmere, fordi man ikke på samme måde skal spørge sgsbehandleren, fordi man jo er i gang.
men selvfølgelig huske at orientere selvfølgelig.
Hej

Er du 100% sikker på jeg kan få log at tage på ferie, når jeg er delvis syg for min chef siger at delvis betragtes som fuld syg, og når man er fuld syg kan man ikke holde ferie.

Jeg ved naturligvis godt jeg skal spørge min sygesagsbehandler, hvilket jeg idag har sendt hende en mail om, så åber at få positivt svar mandag.


anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
av for hulan mine led kandelsdorff Alt det andet 12 13-03-2012 10:55
smerter i mine ben jyttels Alt det andet 9 12-05-2011 00:05
mine sygedagenge er stoppet Viva Alt det andet 8 31-08-2010 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension