K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2015, 17:12   #1
Emilba
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2015
Lokation: Brøndby
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Emilba er ny på vejen
Smile Flexydelseberegning og anden indtægts betydning for denne!

Hej!

Jeg har været flexjobber i 8 år, og skiftede til det nye flexlønsystem for et par år siden i forbindelse med jobskifte.

Har nu et 10 timers job og er her pr. 1 april skiftet fra timeløn til løn som funktionær med 5.500 kr. om måneden.

I den anledning har jeg 2 spørgsmål:

1) Er der nogen der kan fortælle mig/udregne hvad jeg skal have i flexløn fra kommunen?

2) Jeg bliver snart 60 år og har i den anledning mulighed for at få udbetalt en mindre ratepension hvordan vil det influere på min Flexjobydelse?

Beløbet for ratepensionen er kr. 3.900 om måneden!

Med venlig hilsen

Emil

PS: Når jeg spørger kommunen ved de ikke hvad de skal svare og lover at vende tilbage, men det er ikke sket endnu.
Emilba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 09:25   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Emilba Se meddelelser
Hej!

Jeg har været flexjobber i 8 år, og skiftede til det nye flexlønsystem for et par år siden i forbindelse med jobskifte.

Har nu et 10 timers job og er her pr. 1 april skiftet fra timeløn til løn som funktionær med 5.500 kr. om måneden.

I den anledning har jeg 2 spørgsmål:

1) Er der nogen der kan fortælle mig/udregne hvad jeg skal have i flexløn fra kommunen?

2) Jeg bliver snart 60 år og har i den anledning mulighed for at få udbetalt en mindre ratepension hvordan vil det influere på min Flexjobydelse?

Beløbet for ratepensionen er kr. 3.900 om måneden!

Med venlig hilsen

Emil

PS: Når jeg spørger kommunen ved de ikke hvad de skal svare og lover at vende tilbage, men det er ikke sket endnu.
Du skriver i overskriften FleksYDELSE. (Det er efterløn for fleksjobbere ???) Du mener sikkert fleksløntilskud da du er i job ?? Korrekt ??

For at beregne, så skal din løn kendes INKL. den pension arbejdsgiver yder.

Mht. til din ratepension, så er jeg 99 % sikker på at den ikke modregnes.

Typisk skelner man mellem om der skal betales am-bidrag af udbetalingen.. Skal man det, så er det at regne for en "lønindtægt" der bliver modregnet.

Men som jeg læser det, så betales der kun skat og IKKE am-bidrag af den udbetaling.. Og så er det ikke en lønindtægt der bliver modregnet..

Citat:

Ratepension eller ophørende livrente
Når du indbetaler
Hvis du selv opretter pensionskontoen, kan du indbetale og fradrage op til 51.700 kr.
Hvis du får din arbejdsgiver til at stå for indbetalingen, kan der indbetales op til 56.195 kr. inkl. AM-bidrag.

Når du får pensionen udbetalt
Du betaler indkomstskat, men ikke AM-bidrag af udbetalingerne.


Indtægter til modregning i ledighedsydelse og i fleksløntilskud, beskrives således:

§ 1. I denne bekendtgørelse forstås ved:
1) Lønindtægt: Løn, som er A-indkomst eller B-indkomst, hvoraf der skal betales arbejdsmarkedsbidrag og det samlede bidrag til en pensionsordning, som er led i et ansættelsesforhold.


Emil !!! Hvis du vil se en evt. beregning af dit fleksløntilskud, så smid en mail til mig.. På mail har jeg mulighed for at vedhæfte selve beregningen til dig. Det kan jeg ikke her

Smid den til mig på: [email protected] ( ps. der er ingen grund til at være genert )

Mvh Mikael

Sidst redigeret af mik16; 24-04-2015 kl. 09:40.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension