K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2013, 19:45   #1
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Gratis..."privat socialrådgiver" i fagforbund og pensionskasser Pensam/FOA og HK

Alle som har en pensionsordning i Pensam har ret til at benytte sig af deres "private" socialrådgivere gratis
Er man medlem i HK får man også tildelt en socialrådgiver gratis...

Det er blot de to steder jeg har personlig erfaring med.

Det kunne være dejligt hvis vi kunne oprette en "base" over de gratis "private" som vi går og betaler til, uden måske at være opmærksomme på at de kunne hjælpe os.

Har du et fagforbund eller pensionkasse som hjælper så skriv navnet på det i overskriftsfeldet så bliver det letter at overskue.

Der forbrød jeg mig mod den første regel, jeg skrev ikke pensionskassen og forbundet i overskriften, det kommer her.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 19:55   #2
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
FTF

Faktisk tror jeg alle hovedforbundene har socialrådgivere og jurister ansat, man kan benytte sig af. Personligt er jeg ikke medlem af FTF, men de er hovedforbund for min fagforening, og det var mit fagforbund, der en gang henviste min sag til FTF
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 20:05   #3
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Glemmer muligheden når man er i panik.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KBR Se meddelelser
Faktisk tror jeg alle hovedforbundene har socialrådgivere og jurister ansat, man kan benytte sig af.
Det tror jeg også, men jeg tror ikke folk altid er bevidste om det når de går i panik og vil betale for en privat.
(juridisk vejledning har de ikke som tilbud i Pensam og HK)

Sidst redigeret af flexmania; 07-02-2013 kl. 20:07. Årsag: tilføjelse
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:03   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Der er ingen hjælp at hente som HK'er har selv været der og forespurgt mange gange.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:36   #5
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Der er ingen hjælp at hente som HK'er har selv været der og forespurgt mange gange.
Så kan jeg da - nok en gang - bare være superglad for min fagforening, der for år tilbage overlod en sygedagpengesag til FTF, som så kørte den for mig
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:40   #6
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Der er ingen hjælp at hente som HK'er har selv været der og forespurgt mange gange.
Der kan jeg bare fortælle at første gang HK hørte om hvordan det stod til med mig, kom de selv og gav mig muligheden, som jeg på daværende tidspunkt afslog, efterfølgende fik jeg behovet og bad om hjælp, indenfor en time havde jeg en kode og hvor jeg skulle henvende mig...
Selvom de ikke har skulle lave det vilde endu, har de på min opfordring indhentet noget materiale til senere brug.

Jeg ved så ikke hvad det er du har bedt om, men socialrådgivere kan man godt få, men som skrevet tidligere er der ingen juridisk rådgivning.

Sidst redigeret af flexmania; 07-02-2013 kl. 21:43. Årsag: rammer ved siden af ysdyrtmr
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:47   #7
Justitia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2012
Indlæg: 22
Styrke: 12
Justitia er ny på vejen
DJØF - bruger ekstern konsulent

DJØF hjælper mig i mine sager vedr fleksjob og stop af sygedagpenge, men det er via en ekstern konsulent, som er uddannet socialrådgiver og som udelukkende arbejder for fagforeninger og lignende indenfor det sociale område.
Justitia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:58   #8
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Se der erfaktisk mange måder at få kompetent vejledning gratis.
Det er virkelig vigtigt at tænke på når man er helt der ude hvor man tænker på at smide penge efter en socialrådgiver som man ikke har nogen særlig forbindelse til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Justitia Se meddelelser
DJØF hjælper mig i mine sager vedr fleksjob og stop af sygedagpenge, men det er via en ekstern konsulent, som er uddannet socialrådgiver og som udelukkende arbejder for fagforeninger og lignende indenfor det sociale område.
HK er også via ekstern konsulent, men for mig er det altså bare noget teknisk og egentlig meget rart at de ikke er direkte involveret i den faglige afdeling.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension