K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2011, 17:30   #1
meretenielsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
meretenielsen er ny på vejen
meniere

nogen herinde som har meniere og søger eller er i fleksjob
meretenielsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 18:11   #2
ikh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
ikh er ny på vejen
Jeg har haft meniere i 14 år. Er i dag på førtidspension, men på grund af senfølger efter en kræft i tarmen. Min meniere er med tiden raset ud, så anfaldene er ikke så slemme mere. Men det en sygdom som er svær at forene med arbejde. Jeg var på arbejdsmarkedet på fuld tid indtil for 2 år siden. I dag kan jeg slet ikke forstå hvordan det kunne lade sig gøre.

Jeg vil egentlig kun fortælle dig at det kan med tiden blive bedre. Det forsvinder aldrig helt, i stressede situationer er det der igen. Men jeg var klar over det og undgik stress. I dag kan jeg tage det med ro og selv bestemme hvordan min hverdag skal se ud.

Håber for dig at du i det mindste kan få et flexjob,så du bedre kan overskue det hele. For jeg kan godt huske hvordan det var at stå med lille barn, fuldtidsarbejde og madlavning, når det hele sejler og man ikke kan stå på benene.
ikh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 18:30   #3
meretenielsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
meretenielsen er ny på vejen
Puha 14 år med meniere. Jeg er kun på mit 3, men hårdt er det. Jeg har godt nok ikke små børn, for så ville hele situationen da være uholdbar. Har først for nylig besluttet mig for at søge fleksjob. Har fået at vide at det er en lang procses som måske ikke lykkes. Har pt. paragraf 56, men kollegaerne lider jo også under det. Har nogen gange på fornemmelsen at, nu da jeg får medicin og har tinitusmasker, så er problemet jo løst.
Arbejder gennemsnitlig 35 timer fordelt med 28 en uge og 42-43 timer anden uge. Når jeg kommer hjem, kalder den 4 benet, går iseng kl. 21.30 og op på job - Spændende liv.
meretenielsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 08:30   #4
ikh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
ikh er ny på vejen
meniere

Hej igen.

Der er mange meniere-patienter der får førtidspension eller har flexjob. Hvis du er med i foreningen, kan du der få lidt information om hvordan. Ellers vil jeg råde dig til at gå på apoteket og få dem til at skaffe de bøger der er til rådighed om emnet.

Du vil så bedre forstå hvorfor din krop reagerer som den gør. Træthed, udmattelse, søvnforstyrrelse, tristhed, koncentrationsbesvær, hørenedsættelse, tinitus,svimmelhed og meget mere.

Jeg tog også kontakt til en af de kontaktpersoner fra foreningen, men det blev bare een lang tudetur.

Men som sagt, i dag har jeg det meget bedre. Tinitusen er der og er blevet lidt døv på venstre øre. Jeg har svært ved at huske og får også perioder med lammende træthed og har svært ved at tage en beslutning i en dårlig periode.
Sygdommen forsvinder aldrig, kan ikke helbredes.

Du skal ikke opgive at få flexjob. Du skal bare mase på. Du skal have så mange speciallæger som muligt ind over. Og du skal være god til at fortælle om dine problemer ang. dit arbejde. Vis at du gerne vil arbejde, men bare ikke kan holde til at arbejde så mange timer. Og så skal du have et møde med en sagsbehandler på kommunen. Så lykkes det nok.

Håber det bedste for dig. Og at du trods alt får styr på det, så menieren ikke kommer til at fylde for meget i dit liv. Jeg vil følge dig herinde. Pøj pøj....
ikh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 23:50   #5
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Jeg melder mig også på banen, har haft diagnosen i knap 2 år nu, fik pludselig anfald efter operationer for en anden kronisk sygdom.

Mine anfald er mange og stadig kraftige, specielt hvis kroppen eller jeg bliver udsat for stress, jeg er deltids sygemeldt (men også lige en kronisk sygdom mere at kæmpe med). Er blevet flyttet på arb. efter jeg tog kontakt til Center for Kommunikation og de deltog i møde med min arb. giver hvor de forklarede hvad det indebar for mig. Har fået helt ændre opgaver. Må ikke udsættes for stress - så kommer der anfald med set samme.

Har prøvet en meniet, dog uden stor succes, har fået høreapparat - til min store glæde, hjælper selvfølgelig på den nedsatte hørelse men også på tinnitussen.

Er medlem af høreforeningen, og er her igennem kommet i en støttegruppe for menieres patienter, kan jeg klart anbefale - er blandt disse dejlige mennesker jeg har lært mest om min sygdom og muligheder.

Jeg kæmper pt for at få bevilget fleksjob, mit prob. er bare at kommunens lægekonsulent ikke vil erklære min tilstand stabil, idet jeg skal igennem nok en stor operation. Kommunen har accepteret at jeg har en nedsat arbejdsevne, men kan ikke erklæres stabil

Håber du kan finde hoved og hale i mit indlæg, og held og lykke til dig i kampen
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 22:45   #6
Carina120
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Carina120 er ny på vejen
Meniere på 15 år..

Hej.

Er der nogen her der evt kan hjælpe mig??
Jeg har haft Meniere i 15 år, jeg er 31. Jeg kører rundt i systemet uden at komme hverken frem eller tilbage. Jeg har været i den ene arbejdes prøvning efter den anden
Mine (alt for mange) sagsbehandlere snakker bare lidt, og så sker der ikke mere.
ved i hvor jeg kan få noget rådgivning?
Jeg er meget plaget af sygdommen. Jeg lider under svimmelheden og trætheden hver dag
Jeg får både Betaserc og Vasteral, plus jeg har dræn og Meniett.

Håber at høre fra en :-)

Carina.
Carina120 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Meniere, tinnitus og balanceproblemer jonas Alt det andet 1 18-09-2009 08:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension