K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2009, 13:39   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej jeg mener at de trækkes inden der trækkes skat altså 1% af din brutto indtægt så det er der ikke .. og dem der er på ledighedydelse vil ikke blive trukket som jeg har forstået det (det gælder som dagpenge ) men det kan få indflydelse på vores boligsikring lige som for pensionister og ftp kunne jeg forestille mig
  Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 13:50   #12
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
ja, så er det jo skrevet sort på hvidt der.. Ftp kan altså godt hæve den også.. Fedt. Jeg har omkring 11.000 så det er jo en slat.

Så er jeg bare interesseret i at vide om nogen ved noget om når man er på ledighedsydelse? Bliver det modregnet eller hvordan.

Jeg får ikke boligsikring så der er ikke noget at modregne der... Weee
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 13:52   #13
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
hehe.. så svarede du samtidig som jeg spurgte. Tak skal du have Hejdien :-)

Forbrugerfest... Ak ja. For en stund i hvert fald :-)
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 13:52   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
husk der bliver trukket 35 % i skat når du hæver dem...ikke så sjovt

og husk det er ikke en skattelettelse men dine egne penge du kan få...som politikerne gerne vil have du bruger til forbrugsfest i stedet for at gemme dem til du bliver gammel...

Husk det ikke er noget DU FÅR men noget du allerede har betalt selv !

Jeg opfordrer alle til lige at tænke over det inden de tænder op til forbrugsfest...for hvem... det regeringen gør er at bruge vores penge på SP til at lave vækstpakke så er de fri for at give penge fra statskassen til det....

SPen vokser jo med årene...og man kan vel få 1000 kr oven i pensionen når man bliver folkepensionist...

men OK det er frit nu ligesom feriepenge...men ville gerne have en lille debat om denne såkaldte "gave" fra DF og VK....

LUFTBOBLER...

her er fidusen men kun til de der betaler topskat...heheh IGEN dem der får noget ud af det ...hele vejen igennem...

http://politiken.dk/tjek/penge/pensi...icle660784.ece

Tjener du mindre end 352.000 kroner om året, er der ingen ide i at sætte pengene ind på en pensionsordning.

»Så kan det lige så godt betale sig at bruge dem på at nedbringe din gæld eller købe fladskærme, eller hvad det nu er, regeringen vil have os til at bruge penge på nu«, siger John Norden, partner i bankportalen Mybanker.

Sidst redigeret af Stella; 03-03-2009 kl. 14:27.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 09:12   #15
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Hvis man er hurtig og flytter sin ld over på sp kontoen kan man også få dem ud
Ved godt man kan få dem ud når man evt. er så heldig at få førtidspension
men det kan være nogen der har brug for dem inden

hvis man så i forvejen ikke udnytter de 15000 kr hvor man kun skal betale 35% i skat af sp er det jo en god ide

http://epn.dk/okonomi2/dk/article1621349.ece
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 09:56   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jomfruen var det ikke det hul de snakkede om i morges som ville blive lukket eller var det , det at man kunne inviteres dem i andre opsparinger ?

Kan man også se LD på atp ?
  Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 10:11   #17
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hejdien nu spørger jeg rigtig dumt!!

Hvad er LD?

:-)
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 10:16   #18
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ld er lønmodtagernes dyrtidsportioner der i tidernes morgen blevet indefrosset, så man kunne få dem, når man skulle pensioneres. Man har indtjent dem fra 1977-79.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 11:31   #19
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Suncil :-)

Oki-tak for det. Ja så gammel er jeg ikke at jeg har nogle af dem til og stå... Men fedt for dem som kan få dem med oveni hatten.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 11:44   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, om ikke LD-pengene også er faldet i værdi.

Jeg tænker på, om ikke disse ordninger er faldet så meget i værdi, at man måske ligeså godt kan vente og krydse fingre for, at de bliver mere værd, hvis/når krisen går over på et tidspunkt.

Hvis man alligevel trækkes i ledighedsydelse, boligsikring osv., så kan det måske slet ikke svare sig... og da slet ikke, hvis man har mere end 15.000, som så beskattes med 50 procent.

Læs her:

Citat:
Blodet er sprøjtet ud af din SP-opsparing i det seneste halvandet år, og du kan sagtens risikere, at den er halveret i forhold til den seneste opgørelse, du har fået. Se dine tab her.

Med et tab på op til 46,5 procent alene i 2008 og et yderligere fald i 2009 skal tusinder af danskere berede sig på, at deres SP-opsparing langt fra er så stor, som da de fik den sidste opgørelse fra ATP, der administrerer pengene.
http://www.dinepenge.dk/pension/arti...vaere-halveret

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og opsparing Q27Herning Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 30 21-07-2012 14:00
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49
Opsparing... Silke Alt det andet 25 27-05-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension