K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2015, 09:05   #71
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Sidder og kigger på hvad der mon skal med til rehabiliteringsmødet i denne omgang hvor det skal handle om fleksjob. Sidst var det mødet om førtidspension på §17.

Jeg kan se at sidste gang sendte jobcenteret lægekonsulentens udtalelser (kaldet lægeskøn) med. Men egentlig er de uvæsentlige i denne sammenhæng for den læge der sidder i rehabiliteringsteamet kan jo godt selv læse erklæringerne fra egen læge og speciallæger.

Jeg tænker også på om lægekonsulenten igen skal udtale sig om den LÆ 265 der skal skrives til rehab teamet. Det skal han ikke, vel?

Har tidligere udtalelser fra lægekonsulenten været med, når jeres sager har været i rehabiliteringsteamet?
Ja, de "gamle" lægekonsulentudtalelser der lå i min sag, var medsendt til rehabiliteringsteamet.

MEN, MEN, MEN lægekonsulent må ifølge loven ikke medvirke/udtale sig i din sag, nå det er besluttet at den skal til rehabiliteringsteamet.... Ønskes der her en lægelig udtalelse, samling af lægepapirer, forslag fremadrettet så skal det foregå hos regionens Kliniske Funktion, ikke hos lægekonsulenten

Og han må slet ikke udtale sig om læ265, når din sag er bestemt til at skulle for rehabiliteringsteamet, må han ikke røre din sag mere
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 06:36   #72
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som @Gisne rigtigt nok skriver så må de udelukkende kun bruge klinisk funktion når sager skal for rehabiliteringsteamet...

Så lægekonsulenten må ikke bruges..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 12:55   #73
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Godt at vide ang. lægekonsulentens rolle. Tak for det.

Håber og krydser finger for dig Akvamarin
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 14:09   #74
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ny fagforening

Tak venner.

Er spændt på hvordan lægeerklæringen bliver. Har fået ny ung læge efter min gamle gik på pension.

Forbereder mig så godt jeg kan. Er kommet til at tænke over fagforening. Den jeg er i er meget fagspecifik og jeg skal ikke arbejde indenfor det fag som fleksjobber. Men er det let at komme ind i en fagforening som fleksjobber? Og hvilken skal jeg vælge? Jeg forestiller mig mit fremtidige job bliver som kontormedhjælp eller noget i den gade.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 14:29   #75
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Tak venner.

Er spændt på hvordan lægeerklæringen bliver. Har fået ny ung læge efter min gamle gik på pension.

Forbereder mig så godt jeg kan. Er kommet til at tænke over fagforening. Den jeg er i er meget fagspecifik og jeg skal ikke arbejde indenfor det fag som fleksjobber. Men er det let at komme ind i en fagforening som fleksjobber? Og hvilken skal jeg vælge? Jeg forestiller mig mit fremtidige job bliver som kontormedhjælp eller noget i den gade.
Du kan blive i den hvor du står nu.. Og så evt. flytte når du kommer i fleksjob.

Som ledig fleksjobber er det ret ligegyldigt hvor man står

Jeg har ikke kendskab til at nogen fagforeninger afviser medlemsskab af fleksjobbere.. Dog kan der være forskel på prisen..

Vedr. kontor, så er det jo typisk HK/privat man kommer under.. Men jeg har dog set et eksempel på et 3F medlem der kom under deres kontoroverenskomst ???

Sidst redigeret af mik16; 13-04-2015 kl. 14:34.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 15:06   #76
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Der hvor jeg er medlem nu har de en ordning der siger man betaler 50% kontingent hvis man arbejder 12 timer/ugen el. mindre. Jeg formoder jeg vil kunne komme på den ordning når jeg bevilliges fleksjob på max 9 timer/ugen. Kontingenten vil i den situation (50% kontingent) være kr. 233 om måneden.

I Det Faglige Hus er kontingentet for en fuldtidsansat kr. 69 om måneden.

Så det er jo noget en forskel. Jeg kan dog ikke helt gennemskue service niveau forskellene på de to fagforeninger. Men man må formode der er forskel.

Prøvede lige at regne ud hvad det vil koste i HK. Det bliver som ansat under 15 timer/ugen til kr. 162 om måneden.

Sidst redigeret af Akvamarin; 13-04-2015 kl. 15:16.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 19:55   #77
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Det skuer i mine ører, når du snakker om det faglige hus, der har været alt for meget person sammenfald. De går også under "de gule" hvad det så betyder:

For mig betyder det, de nasser på de rigtige fagforeninger og de, de gule, er med til at splitte vores fællesskab.

Se her:

https://www.google.com/search?client...et+faglige+hus

Vil helt klart vælge HK, selvom det koster lidt mere. Du ved, kvalitet koster
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2015, 05:53   #78
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Ang skift af fagforening

Min fagforening var også meget fagspecifik og jeg synes ikke, at de kom særlig meget ind i kampen, da jeg havde brug for dem på et tidligere tidspunkt inden jeg blev fleksjobber ( og altså stadig var inden for dette fag).

Så jeg har skiftet efter tilkendelse af fleksjob og skift af fag, da jeg stadig synes at et kontigent på 50 % er mange penge.

Dog har jeg behodt mit pensionsselskab, også fagspecifik, da jeg derved beholder mine rettigfheder som "ordinær" lønmodtager.

Jeg tænker også, at det måske mere er ens bopælskommune som primært skal tage kampen ved problemer i en ansættelse som fleksjobber.

Måske tager jeg fejl.

Sidst redigeret af Fleksjobber; 14-04-2015 kl. 05:56.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 11:25   #79
Ros
Pårørende til syg i syste
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2013
Lokation: Roskilde
Indlæg: 3
Styrke: 0
Ros er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
altså desværre ikke et spørgsmål om hvor meget bagage jeg må have med på ferie, men om hvornår et rehabilitringsteam kan begynde at blande sig i ens vægt.

Er der en BMI grænse?

Jeg har fået konstanteret slidgigt i mit ene knæ siden sidste gang jeg mødte teamet og fysioterapeuten synes jeg skal tabe mig. Og så kom jeg til at tænke på om rehabiliteringsteamet mon går ind i det.

Det er rigtigt svært at tabe sig, når man hele tiden får stress reaktioner og derfor jævnligt oversvømmer sit system med cortisol, som jo desværre sørger for mavefedt

En lidt bekymret Akvamarin
Når du får Cortisol er det mængden af mg der afgør om du tager på i vægt....Tal med din læge omkring din dosis og vægtforøgelse...Dit vægt stigning kan rehabiliteringsteamet ikke tillade sig at påpege , hvis din medicin dosis er over en vis grænse...Så den med at de kan påpege at du skal tabe dig, kan du formegentlig mane til jorden.....med din læges hjælp....Du kan have meget svært ved at tabe dig pga. Medicinen...
Ros er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 12:23   #80
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak Ros. Nu har jeg fået lægeerklæringen hos lægen og han skriver heldigvis ikke noget om vægt og min slidgigt er nævnt meget sporadisk. Så jeg tror ikke det bliver et emne de tager op på mødet.

For lige at være klar, så får jeg ikke cortisol som medicin. Men kroppen (binyrerne) frigør cortisol når man er stresset. En af følgevirkninger ved kronisk stress er at man har for meget cortisol i kroppen fordi ens binyrer ikke kan finde ud af at arbejde normalt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension