K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2011, 09:44   #1
mig73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 58
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
mig73 er ny på vejen
gældsinddrivelse/forældelsesfristen.grænse

Hej igen,igen...igen

Jeg har en gæld som jeg skal betalle tilbage til expres lån finans, og de jeg har ikke betalt den helt efter kontrakt og aftale før 3 år siden blev sagen sendt til inkasso firma og nu har jeg en afdragsordninger med den inkasso firma på 3x530 dkk om mdr.

Nu lyder mit spørgsmål,som førtidspensionist er det mulighed at få den aftale/lån annulleret (1590 dkk hver mdr.er mange penge) ,findes det en forældelsesfristen.grænse til den slags ?


kærlig hilsen
mig73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 09:55   #2
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Ring og tal med dem, og se om I kan få en ordning.
Har du meget stor gæld kan du søge gældsanering, ved at henvende dig til skifteretten.mvh Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 10:13   #3
mig73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 58
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
mig73 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Ring og tal med dem, og se om I kan få en ordning.
Har du meget stor gæld kan du søge gældsanering, ved at henvende dig til skifteretten.mvh Isabel

Hej Isabel

Jeg har allerede ringet til dem og de vil IKKE stoppe/annullere den aftale vi har nu.
mig73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 10:17   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
At du er på førtidspension ændrer ikke på noget og du skal ikke regne med at de lader det blive forældet... de skal bare indkalde dig jævnligt i fogedretten og så løber den til du dør...

Hvis det er forbrugsgæld er det næsten umuligt at få en gældssanering og du skal skylde et stort beløb væk før det er muligt... og så får du nok ikke eftergivet gælden men en afviklingsordning over 3 eller 5 år...

Så som Isabel skriver... en mulighed er måske at få en bedre ordning... måske aftale et nedsat beløb...

Eller hvis du ikke ejer noget andet end privat indbo lade være med at betale... de kan ikke gøre udlæg i din pension eller anden indkomst...
Men forvent ikke de bare glemmer det ...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 10:36   #5
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
De fleste firmaer og offentlige instanser er meget positive, hvis man selv henvender sig og siger, at man har et problem med at betale. Så kan det i langt de flest tilfælde lade sig gøre at få en fin afdragsordning. De ved godt, at ellers får de nok slet ingen penge...

Men hvis man lader tiden gå og ikke reagerer, så ender den i fogedretten - det er de nødt at gøre - og så bliver det meget sværere.

Så ring til dem

EDIT: PS - jeg kender til en enkelt sag, hvor kontakten ledte til, at gælden blev slettet, men jeg kan ikke give flere detaljer på det.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 16:28   #6
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
prøv at ringe til dem igen,måske har du snakket med en som havde en dårlig dag..det har jeg selv været udsat for,så prøvet jeg en anden dag.også kunne det godt lade sig gøre......
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 08:55   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvis din gæld er over 100.000 og det ikke drejer sig om gæld der er skabt på grund af forbrug, burde du stå stærkt i forhold til en gældssanering. Det er ikke de ansatte i skifteretten der bestemmer om du kan ansøge om gældssanering, men kun dig selv, du kan på skifterettens hjemmeside finde et skema til ansøgning.

Dine kreditorer skal i fastsættelsen af dine afdrag tage hensyn til at du skal kunne leve et normalt liv. Der skal ud over leje, el, vand og varme og i førtidspensionisters tilfælde også medicin, være et rimeligt rådighedsbeløb (rådighedsbeløbet skal være stort nok til at du kan spare op til uforudsete udgifter).
Og du kan selv komme med et tilbud om hvad du mener er rimeligt, og som du mener du kan klare at betale hver måned. Der kan du jo pointere at du ønsker et andet beløb fordi du ønsker at være sikker på at du kan leve op til dine forpligtigelser, fremfor at sætte det så højt at du måske en dag ikke kan betale i en eller flere måneder, grundet uforudsete hændelser.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 11:36   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
3 lån fra ekspres er det private lån, noget du nok skal kikke på, er renterne

tror du betaler mere i renter, så måske slet ikke på lånet og så kommer du aldrig ud af det, du er nød til, at lave en aftale, så du kommer ud af ribers , så er muligheden der for, at låne til nogle andre renter.

ps. ved godt det ikke er så nemt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nedre grænse ang fp Smilet Smille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-02-2013 13:05
Ny FTP reform (40 års grænse og udlandet(USA))? J3sp3r Politik og Samfund 114 01-07-2012 19:47
Discus prolabs grænse hvorformig Dit og Dat 34 27-09-2011 15:40
Timetal øvre grænse ? Den syge Spørgsmål ang fleksjob 1 12-09-2011 19:47
Er der en grænse for timer på flex ? BS1973 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2009 14:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension